Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-4 z 4
Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości
(Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich, 2019)
Ewolucja modelu kształcenia doktorantów w Polsce po roku 1989 jest w znacznym stopniu odzwierciedleniem trendów obserwowanych w krajach o bogatym doświadczeniu w zakresie kształcenia wysoko wykwalifikowanych kadr o ...
Kształcenie doktorantów – stan prognozowany na 2025 r. z projekcją do 2030 r.
(Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2022)
System kształcenia doktorantów w naszym kraju uległ zasadniczej zmianie w 2018 roku w wyniku wejścia w życie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Pomimo zapowiedzi nie wprowadzono jednak wszystkich zapowiadanych ...
Nowe wyzwania walidacji w polskich uczelniach – potwierdzanie efektów uczenia się osiągniętych poza szkolnictwem wyższym
(2016)
Niniejszy artykuł stanowi wprowadzenie do problematyki potwierdzania (walidowania) przez uczelnie efektów uczenia się osiągniętych poza szkolnictwem wyższym. W pierwszej jego części omówiono regulacje krajowe na gruncie ...
Nowy algorytm podziału dotacji podstawowej dla uczelni akademickich. Pierwsze skutki zmian i wstępne wnioski
(2018-12)
Działalność dydaktyczna stanowi około 60% przychodów uczelni publicznych
w Polsce. Pod koniec 2016 roku Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zmodyfikowało zasady
podziału tej dotacji. Kluczowymi zmianami dla szkół ...