Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9
Międzynarodowy handel dobrami wysokiej techniki – przypadek Chin
(2017)
International trade statistics reveal that China is a major exporter of high-tech goods, catching up with the leaders. . They occupy first place in the export of computers and electronic products. According to the ...
Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego
(2017)
Celem niniejszego artykułu jest prezentacja koncepcji modelu opisującego wpływ motywacji podróży turystycznych na użyteczność krańcową kolejnych wyjazdów do wcześniej odwiedzanego miejsca docelowego. Analiza źródeł ...
Will Brexit cause the whole Britain to leave the European Union?
(2017)
Motivation: The results of the referendum on the UK’s membership of the EU are far-reaching, but hard to predict. One of the areas related to UK’s withdrawal from the EU is whether it will maintain its integrity. The ...
Brexit from Different Perspectives
(2017-11)
The subject of the research is consequences of Brexit perceived from the perspective of the European Union, the United Kingdom and Poland. The research is an interdisciplinary law and economics study. The results show that ...
Udział Polski w globalnych łańcuchach wartości
(2017)
CEL NAUKOWY: Celem artykułu jest analiza uczestnictwa Polski w globalnych łańcuchach wartości i ocena zaangażowania poszczególnych branż w tym procesie.
PROBLEM I METODY BADAWCZE: Podstawowym problemem publikacji jest ...
Geographical Indications in TTIP Negotiations
(2017-03)
The quality, reputation or other characteristics of many products may depend on where (geographically) they come from. When this is the case and it is positive, producers may consider emphasizing this fact by indicating ...
Azjatycki pivot od USA ku … ?
(2017)
We analyze the consequences of the change in US foreign policy following Trump's election for the President of the USA. The aim is to answer the question whether the US decision to turn away from its allies in Asia, will ...
Na ile innowacyjny jest eksport usług z Polski?
(2017)
W opracowaniu analizujemy polski eksport usług sprawdzając, na ile jest innowacyjny (posługujemy się definicjami innowacyjności znanymi z literatury przedmiotu oraz przyjętymi przez nas na potrzeby tego badania). Badamy ...
Strategie marketingowe przedsiębiorstw i regionów turystycznych w mediach społecznościowych
(2017)
Celem opracowania jest omówienie zasad kreowania nowoczesnej strategii marki regionów i przedsiębiorstw turystycznych w mediach społecznościowych (MS) z uwzględnieniem nowych form komunikacji oraz nowych sposobów pozyskiwania ...