• Help
  • Login
    • polski
    • English
Search 
  •   SGH Repository Home
  • Kolegium Gospodarki Światowej / Collegium of World Economy
  • Artykuły w czasopismach naukowych / Journal articles
  • Search
  •   SGH Repository Home
  • Kolegium Gospodarki Światowej / Collegium of World Economy
  • Artykuły w czasopismach naukowych / Journal articles
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-9 of 9

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Innowacyjne modele biznesu jako strategia przetrwania niezaleŜnych obiektów hotelowych w warunkach polaryzacji rynku turystycznego 

Kachniewska, Magdalena (2014)
W warunkach wysokiej konkurencji panującej na światowym rynku hotelarskim oraz dominacji kapitałowej i marketingowej korporacji turystycznych, jedyną szansą zachowania niezależności pozasieciowych obiektów hotelowych jest ...
Thumbnail

New marketing management paradigms: facing leading consumer trends and their repercussions for the tourism industry 

Kachniewska, Magdalena (2014)
Cel. Artykuł poświęcono identyfikacji wiodących trendów konsumenckich i ich znaczeniu dla kształtujących się nowych paradygmatów zarządzania marketingiem. Metoda. Zastosowano kombinacje 3 metod (mindmapping, analizaę STEEP ...
Thumbnail

Towards the infomediation in tourism 

Kachniewska, Magdalena (2014)
The purpose of the study is to analyse the changing role of tourism intermediaries in the distribution chain. Globalisation and the development of ICTs have undoubtedly changed both business practices and strategies as ...
Thumbnail

Big Data Analysis jako zrodlo przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i regionów turystycznych 

Kachniewska, Magdalena (2014)
Purpose. Identification of the potential of Big Data Analysis (BDA) as a source of competitive advantage in the tourism market. Method. A review of literature was first adapted in order to estimate the significance of ...
Thumbnail

Tourism value added creation through a user-centric context-aware digital system 

Kachniewska, Magdalena (2014)
This paper seeks to focus on the idea of a user-centric context-aware digital system and its rationale in a process of tourism value creation. The purpose of the study is to offer an understanding of the context-aware ...
Thumbnail

Odpowiedzialność za społeczność lokalną jako czynnik przewagi konkurencyjnej w branży spotkań 

Kachniewska, Magdalena (2014)
Obserwacja zmieniających się trendów konsumenckich skłania przedsiębiorców branży spotkań do modyfikacji stosowanych narzędzi marketingu, choć przeobrażenia rzadko następują na modelu biznesowego. Jednym z trendów chętnie ...
Thumbnail

Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy: fakty, mity i wyzwania 

Kachniewska, Magdalena; Para, Anna (2014)
In the recent years, there has been a significant growth in the role of personal strategy in creating and developing competitive advantages of a company. More emphasis is put on the function of employees and their skills ...
Thumbnail

Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego 

Kachniewska, Magdalena (2014)
Digitalizacja kanałów dystrybucji oraz rozwój sprzedaży elektronicznej i mobilnej (e-commerce i m-business) zmieniły tryb zawierania transakcji rynkowych, co silnie wpłynęło na strukturę pośrednictwa turystycznego. Celem ...
Thumbnail

Polaryzacja podaży turystycznej jako stymulanta rozwoju sieciowych produktów turystycznych 

Kachniewska, Magdalena (2014)
Korporacje transnarodowe wykazują większe zdolności innowacyjne i organizacyjne niż małe i średnie przedsiębiorstwa turystyczne, wywierają wpływ na wielkość i kierunek strumieni ruchu turystycznego, skutecznie kreują ...

Contact Us | Terms of Use | Requirements | DSpace software
Logo Open AccessLogo ICM UW - przeniesienie do strony głównej serwisuLogo BASE - przeniesienie do strony głównej serwisu
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Discover

Author
Kachniewska, Magdalena (9)
Para, Anna (1)Subjectturystyka (4)tourism (3)digital tourism (2)disintermediation (2)e-tourism (2)pośrednictwo turystyczne (2)rynek turystyczny (2)tourism market (2)aplikacje mobilne w turystyce (1)Big Data Analysis (1)... View MoreDate Issued
2014 (9)
Has File(s)Yes (9)

Contact Us | Terms of Use | Requirements | DSpace software
Logo Open AccessLogo ICM UW - przeniesienie do strony głównej serwisuLogo BASE - przeniesienie do strony głównej serwisu