Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 31
Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji
(2018)
Artykuł stanowi doniesienie z trwającego projektu badawczego na temat mechanizmów
decyzji konsumenckich dotyczących wyboru produktu. W ramach tego projektu
badane są sposoby agregacji przez konsumentów oceny produktu ...
Wszystko na sprzedaż? Pułapki i manowce konsumpcjonizmu
(2015)
Konsumenci XXI wieku żyją pod silną presją wzorców
globalnej, kosmopolitycznej kultury konsumpcyjnej.
Zanikają regionalne odrębności, specyfika i wielobarwność
kultur lokalnych. Charakterystycznym wyróżnikiem
współczesnych ...
Methods of Increasing Bank Capital Effectiveness – part 2
(2012-06)
The present study continues the author’s deliberations on commercial bank
capital management. These deliberations are included in the series of three
closely related articles. This article is second part of serie. The ...
Prawne i ekonomiczne aspekty karalności insider tradingu
(2013)
Celem artykułu Cz. Martysza jest omówienie zarówno prawnych, jak i ekono-
micznych aspektów insider tradingu oraz próba zakwestionowania zasadności jego
penalizacji. Z uwagi na podejmowane zagadnienia Autor w swoich ...
Online piracy: an emergent segment of the shadow economy. Empirical insight from Poland
(2016)
Purpose
The purpose of this paper is to investigate the underlying causes, scale and scope as well as the effects of piracy as a form of the shadow economy throughout Poland, drawing on the findings of secondary studies ...
Podatek bankowy-koncepcja europejska i studium przypadków wybranych krajów UE
(2018)
Czesław Bartłomiej Martysz oraz Bartłomiej Bartlewski podjęli się prezentacji tematyki podatku bankowego według koncepcji unijnej oraz analizy jego wdrożenia w dwóch krajach, tj. na Węgrzech i w Polsce. W pierwszej części ...
Relational Resources Management as Source of Company's Innovativeness and Competitive Advantage
(2014)
There exist various resources which an enterprise can use in order to become more innovative and achieve competitive advantage on the market. Relational resources are definitely one of them, for instance enabling a company ...
Medical tourism services and medical tourism destinations in Central and Eastern Europe - the opinion of Britons and Germans
(2019-07-04)
The aim of this paper is to identify preferred Central and Eastern Europe (CEE) medical tourism destinations (MTD) and medical services in the context of socio-demographic determinants. The computer-assisted web interviewing ...
Prokrastynacja – wpływ na nasze życie i gospodarkę. Refleksje na temat książki: Ethan Tussey, Prokrastynacja. Kto zarabia na twojej przerwie?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018
(2019)
Rewolucja cyfrowa i oferowane przez nią nowe technologie, umożliwiające niebywały, zwizualizowany, zwirtualizowany rozwój komunikacji społecznej, sprawiają, że coraz bardziej zacierają się granice między pracą a odpoczynkiem ...
Franczyza jako strategia wzrostu wartości przedsiębiorstwa
(2011)
Jednym z elementów wzrostu wartości przedsiębiorstwa może stać się franczyza. Umozliwia ona kreowanie korzystnej renomy przedsiębiorstwa na rynku, a także wzrost rozpoznawalności marki. Przyczynia się również do korzystaia ...