Czy kupowaliście już na Aliexpress? Instytucjonalna przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych
Abstract
Celem opracowania jest dokonanie analizy koncepcji instytucjonalnej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz studium przypadku AliExpress. Koncepcja ta została wykorzystana do analizy konkurencyjności wyżej wymienionej firmy na rynku platform handlu
internetowego w Polsce. Instytucjonalna przewaga konkurencyjna występuje wtedy, kiedy
przedsiębiorstwo wdraża strategię zawierającą wyróżniające się zasoby i działania powstałe
dzięki interakcjom z otoczeniem instytucjonalnym, tworzącą wartość ekonomiczną przewyższającą konkurentów. Analiza formalnych instytucji regulacyjnych międzynarodowego
obrotu pocztowego wskazuje na uprzywilejowanie przesyłek pocztowych z Chin. AliExpress
jest jedną z wiodących platform handlu internetowego na świecie, a jej lokalizacją macierzystą jest chińska gospodarka. Firma posiada instytucjonalną przewagę konkurencyjną
na polskim rynku handlu internetowego, której źródłem są formalne instytucje regulacyjne
międzynarodowego obrotu pocztowego, a rezultatem jest rosnący udział w rynku w Polsce. Instytucjonalna przewaga konkurencyjna AliExpress wspiera dalsze umiędzynarodowianie
działalności tego przedsiębiorstwa.
Collections
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.