• Help
  • Login
    • polski
    • English
Search 
  •   SGH Repository Home
  • Kolegium Gospodarki Światowej / Collegium of World Economy
  • Artykuły w czasopismach naukowych / Journal articles
  • Search
  •   SGH Repository Home
  • Kolegium Gospodarki Światowej / Collegium of World Economy
  • Artykuły w czasopismach naukowych / Journal articles
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 53

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Innowacyjne modele biznesu jako strategia przetrwania niezaleŜnych obiektów hotelowych w warunkach polaryzacji rynku turystycznego 

Kachniewska, Magdalena (2014)
W warunkach wysokiej konkurencji panującej na światowym rynku hotelarskim oraz dominacji kapitałowej i marketingowej korporacji turystycznych, jedyną szansą zachowania niezależności pozasieciowych obiektów hotelowych jest ...
Thumbnail

Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ) w opinii małych i średnich przedsiębiorstw hotelarskich 

Kachniewska, Magdalena (2018)
Cel. Ocena stopnia przygotowania polskich przedsiębiorców sektora hotelarskiego do wdrożenia zasad gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) oraz rozpoznanie ich opinii w zakresie uwarunkowań formalnych i gospodarczych tworzenia ...
Thumbnail

A financial network analysis of the equity linkages in Poland 

Tomeczek, Artur F. (2021)
This article aimed to examine the financial networks of equity linkages and cross-shareholdings between publicly listed companies in Poland (WIG20 and mWIG40) and to explore the changes that occurred in bank ownership ...
Thumbnail

Potencjał mediów społecznościowych w obszarze popularyzacji aktywności turystycznej 

Kachniewska, Magdalena (2015)
Though the game-like mechanism has been applied in tourism for decades, tourism attractions hardly deal with the competition of computer games. The aim of this article is to present the application of the gamification ...
Thumbnail

Międzynarodowy handel dobrami wysokiej techniki – przypadek Chin 

Kuźnar, Andżelika (2017)
International trade statistics reveal that China is a major exporter of high-tech goods, catching up with the leaders. . They occupy first place in the export of computers and electronic products. According to the ...
Thumbnail

Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego 

Wąsowicz-Zaborek, Elżbieta (2017)
Celem niniejszego artykułu jest prezentacja koncepcji modelu opisującego wpływ motywacji podróży turystycznych na użyteczność krańcową kolejnych wyjazdów do wcześniej odwiedzanego miejsca docelowego. Analiza źródeł ...
Thumbnail

Will Brexit cause the whole Britain to leave the European Union? 

Kuźnar, Andżelika; Menkes, Jerzy (2017)
Motivation: The results of the referendum on the UK’s membership of the EU are far-reaching, but hard to predict. One of the areas related to UK’s withdrawal from the EU is whether it will maintain its integrity. The ...
Thumbnail

New marketing management paradigms: facing leading consumer trends and their repercussions for the tourism industry 

Kachniewska, Magdalena (2014)
Cel. Artykuł poświęcono identyfikacji wiodących trendów konsumenckich i ich znaczeniu dla kształtujących się nowych paradygmatów zarządzania marketingiem. Metoda. Zastosowano kombinacje 3 metod (mindmapping, analizaę STEEP ...
Thumbnail

CGE model PLACE 

Antoszewski, Michał; Boratyński, Jakub; Zachłod-Jelec, Magdalena; Wójtowicz, Krzysztof; Cygler, Maciej; Jeszke, Robert; Pyrka, Maciej; Sikora, Przemysław; Gąska, Jan; Jorgensen, Erika; Kąsek, Leszek; Malarski, Ryszard; Rabiega, Wojciech (2015-12)
PLACE is a static multi-region, multi-sector computable general equilibrium (CGE) model designed to assess the economic impact of energy and climate policies. Policies are typically analyzed using a comparative static ...
Thumbnail

Turystyka zdrowotna jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych 

Kachniewska, Magdalena (2019)
Celem artykułu jest analiza zmian modeli biznesowych turystyki w warunkach rosnącego znaczenia turystyki medycznej. Ich wpływ na modele biznesowe na rynku hotelarskim sprzyja tworzeniu innowacji marketingowych i strategii ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 6

Contact Us | Terms of Use | Requirements | DSpace software
Logo Open AccessLogo ICM UW - przeniesienie do strony głównej serwisuLogo BASE - przeniesienie do strony głównej serwisu
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Discover

AuthorKachniewska, Magdalena (33)Kuźnar, Andżelika (10)Menkes, Jerzy (5)Tomeczek, Artur F. (3)Cygler, Maciej (2)Jeszke, Robert (2)Kowalski, Arkadiusz Michał (2)Oręziak, Leokadia (2)Para, Anna (2)Pyrka, Maciej (2)... View MoreSubjectturystyka (14)tourism (11)rynek turystyczny (8)tourism market (7)hotelarstwo (6)hospitality (5)China (4)Poland (4)agroturystyka (3)Chiny (3)... View MoreDate Issued2020 - 2022 (5)2010 - 2019 (47)2009 - 2009 (1)Has File(s)Yes (53)

Contact Us | Terms of Use | Requirements | DSpace software
Logo Open AccessLogo ICM UW - przeniesienie do strony głównej serwisuLogo BASE - przeniesienie do strony głównej serwisu