Search
Now showing items 1-10 of 18
Focus on entrepreneurship and competitive advantages
(SGH Publishing House, 2023)
The goal of this monograph with regard to theory is to broaden knowledge about
entrepreneurship as a factor of the competitiveness of economies and to identify the
directions of research on competitiveness, which emerged ...
Value creation in the service economy
(Warsaw School of Economics, 2016)
This book consists of five chapters. The first one deals with the historic perspective of services within the economic literature. It introduces, primarily, the classical approach, represented by the writings and observations ...
Czynniki wzrostu gospodarczego regionów i podregionów województwa mazowieckiego
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)
Międzyregionalne różnice w poziomie rozwoju gospodarczego w województwie mazowieckim należą do jednych z największych w UE. Wartość PKB per capita w roku 2018 w regionie warszawskim stołecznym była ponad 2,6 razy wyższa ...
Polska w obliczu szans i zagrożeń w globalnej gospodarce=Poland in the face of opportunities and threats in the global economy
(Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2023)
Nieustanna ewolucja procesów w gospodarce światowej, skutki wydarzeń niewpisujących się w tradycyjne i stosunkowo łatwo przewidywane cykle, takich jak epidemia COVID-19, manipulacje na rynku gazu, imponujące tempo zmian ...
Orientacja na wiedzę a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa : wyniki badań średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce
(Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008)
Celem książki jest zidentyfikowanie związku pomiędzy zorientowaniem przedsiębiorstwa na wiedzę a jego wynikami finansowymi. Innymi słowy, chodzi o odpowiedź na pytanie, czy z ekonomicznego punktu widzenia warto inwestować ...
Polskie bezpośrednie inwestycje zagraniczne : stan po 30 latach od rozpoczęcia transformacji ustrojowej
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)
Celem monografii jest ocena stanu polskich bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) oraz towarzyszących im innych form umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw po 30 latach od rozpoczęcia transformacji ustrojowej. ...
W kierunku zrównoważonej gospodarki w dobie pandemii
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022)
Pandemia COVID-19 i podjęte przez rządy i organizacje międzynarodowe decyzje i działania w diametralny sposób zmieniły warunki konkurowania w gospodarce światowej. Jedną z kluczowych cech umożliwiających osiągnięcie wysokiej ...
Poland’s Economic Cooperation with the Arab States
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2021)
The purpose of this monograph is to assess the level of cooperation between Poland and the Arab states, with a particular focus on foreign direct investment, trade, and cultural conditions, as well as to compare the ...
Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2009)
Głównym problemem badawczym pracy jest określenie współzależności między jakością, kosztami jakości i wartością dla klienta a poziomem konkurencyjności przedsiębiorstwa. Praca ma charakter teoretyczno-aplikacyjny z ...
Usługi w handlu międzynarodowym
(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2007)
Usługi odgrywają coraz ważniejszą rolę w gospodarkach poszczególnych państw, niezależnie od ich poziomu rozwoju. Stanowią one dominującą część produktu krajowego brutto i są głównym źródłem zatrudnienia we wszystkich krajach ...