Rozdziały w monografiach / Books sections
Przeglądaj według
Najnowsze pozycje
-
Systemy gospodarcze w Azji Wschodniej: analiza bibliometryczna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2023)Celem badania jest przedstawienie najważniejszych kierunków współpracy międzynarodowej oraz trendów w badaniach nad systemami gospodarczymi w Azji Wschodniej. Analizowane gospodarki to Chiny, Japonia, Korea Południowa, ... -
Learning and Entrepreneurial Market Orientation of exporting SME
(Prague University of Economics and Business, Oeconomica Publishing House, 2020-10)The paper presents the results of a quantitative study of 240 Polish SMEs from the manufacturing sector, surveyed in 2019. It aims at determining whether and to what extent their learning is linked to entrepreneurial ... -
Impact of International Environment on the Entrepreneurial Marketing Orientation of Small and Medium Enterprises
(Prague University of Economics and Business, Oeconomica Publishing House, 2020-10)Background: A company with transnational ambitions operates, reacts and undertakes its activities within the broadly understood international environment. The article aims at assessing the relationship between the ... -
Land and Water Resources in Poland: An Empirical Study
(SGH Publishing House, 2022)This research aims to show how the use of land and water resources in Poland compares to other selected economies. It starts with a narrative literature review of related issues in economic research. The main empirical ... -
Zasoby ziemi i wody w Polsce – badanie empiryczne
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Niniejsze badanie ma na celu pokazanie, jak wykorzystanie zasobów ziemi i wody w Polsce wypada na tle innych wybranych gospodarek. Punktem wyjścia jest narracyjny przegląd literatury dotyczący pokrewnych zagadnień w badaniach ... -
Poland-United States bilateral relations: Political and economic aspects
(SGH Warsaw School of Economics, 2021)The aim of this chapter is to explore the Poland-U.S. bilateral relations with regard to political and economic aspects, with a focus on the 2009–2020 period. The chapter comprises two main parts. The first one concerns ... -
Bilateralne stosunki polsko-amerykańskie – aspekty polityczne i gospodarcze
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2021)Celem niniejszego rozdziału jest zbadanie bilateralnych stosunków polsko-amerykańskich w sferze politycznej i gospodarczej w latach 2009–2020. Prezentowane opracowanie składa się z dwóch części. Pierwsza z nich dotyczy ... -
Impact of Tourism on Competitiveness and Internationalization of Cities
(Warsaw : World Economy Research Institute SGH Warsaw School of Economics, 2018)Over half of world's population lives in the cities and they attract the largest part of the world's tourist traffic: in Europe, at the beginning of the first decade of the 21st century, urban tourism accounted for 30% of ... -
The Competitiveness of Cities : Components, Meaning and Determinants
(Warsaw : World Economy Research Institute SGH Warsaw School of Economics, 2018)Competitiveness between regions and cities has not until recently been a component of fundamental research issues in economics or even in economic geography. The competitiveness of territorial units is a fairly new ... -
European Union as the creator of international standards of protection of intellectual property rights – the case of geographical indications
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2017)The European Union creates many common standards which have to be obeyed by its member states. What is more, it also pushes non-EU members to accept some of its standards by means of international agreements and treaties. ... -
Oczekiwania przedsiębiorców branży hotelarskiej względem systemu kształcenia na poziomie wyższym
(Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013)Przeprowadzone badania dotyczyły oczekiwań sektora hotelarskiego względem programów nauczania w szkołach wyższych. Zbieżność oczekiwań przedsiębiorców branży turystycznej wskazuje, że odpowiedni kształt programów nauczania ... -
Internetowe platformy upowszechniania wiedzy jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów turystycznych
(Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 2012)Polish SMEs and tourism receiving areas have the potential to cooperate and compete by taking advantage of knowledge platforms founded on digital technologies and new relationships. The purpose of this paper is to share ... -
Changes in perception of European integration after Brexit
(Institute of Economic Research, 2017)Research background: UK rejects the paradigm of the role and rank of the security community and the perception of European integration as a road of no re-turn. Economic and legal study allows to assess the reasoning of ...