Search
Now showing items 1-10 of 23
Communities or Collections matching your query
Items matching your query
Nacjonalizacja w Europie Zachodniej w drugiej połowie lat 40. XX wieku
(2016)
Nationalizations in the Austrian, French and British economies in the second half of the 1940s are the subject of this paper. The author analyses how they were conducted, what sectors and enterprises were affected and what ...
Procedury rejestracji podmiotów wyznaniowych i zmiany w strukturze wyznaniowej polskiego społeczeństwa po 1989 roku
(2015)
W powszechnym przekonaniu współczesna Polska definiowana jest jako kraj katolicki i stosunkowo rzadko w potocznej percepcji religijnego krajobrazu dostrzega się jego różnorodność wyznaniową. Istotnie, w polskim społeczeństwie ...
Rubel transferowy
(2013)
Wspólna waluta państw członkowskich RWPG weszła do użytku w 1964 r., w rzeczywistości pełniła tylko funkcje jednostki rozliczeniowej
Porażka w polityce publicznej
(2019)
Naszym celem, jako autorów niniejszego artykułu, jest krytyczna analiza dotychczasowych ujęć porażki w polityce publicznej. Definiujemy porażkę oraz jej rozmaite odmiany, wskazujemy również na potencjalne przyczyny porażki. ...
Lignite Basins in Poland after 1945
(2017)
Lignite mining in Poland started after World War Two, as result of the change of western borders. Recently about one third of energy in Poland has been based on lignite.
Aspekty monokulturowe pomocowej choroby holenderskiej
(2017)
Artykuł obejmuje teoretyczne rozważania dotyczące zagrożeń wynikających
ze zjawiska choroby holenderskiej wywołanej przez pomoc rozwojową. Stanowią
one pretekst do ukazania ekstremalnego stadium „pomocowej” choroby ...
O aktywności społeczno-ekonomicznej kobiet w czasopismie "Twój Styl"
(2012)
Ocena aktywności społeczno-ekonomicznej kobiet w Polsce wpisuje się we współczesne rozważania dotyczące wielu zagadnień społecznych: optymalnego modelu życia społecznego, modelu życia rodzinnego, stereotypów płciowych, ...
Wizerunek kobiety dojrzałej w reklamie prasowej
(2011)
Celem opracowania jest pokazanie wizerunku kobiety w reklamie i wskazanie na wartości, jakimi – według twórców przekazów reklamowych – kieruje się ona w życiu społecznym. Tytuł opracowania sugeruje analizę komunikatów pod ...
Kobiety w przestrzeni publicznej
(2012)
W ciągu ostatnich dwudziestu lat w polskiej przestrzeni publicznej zaobserwowano wiele zmian, które odnoszą się także do kategorii kobiet. Zmieniająca się rzeczywistość społeczna i ekonomiczna zmusza bowiem do stawiania ...