Czynniki wyboru lokalizacji konferencji i kongresów w ocenie polskich organizatorów
Abstract
The aim of the study is to identify the most important events location selection factors, according to the opinion of Polish organizers.
The conducted research focuses on the factors indicated by the members of four Polish MICE associations, as the leaders in the selection process for the location of events organized in 2013. The questionnaire was based on a comprehensive review of the literature
and previous research on the main attributes of event locations. The results of the survey can be used by institutions responsible for destination marketing as well as marketers employed in the hotel industry and conference facilities: they will allow them to better position the services of individual facilities and understand the needs and requirements of event organizers. Głównym celem opracowania jest identyfikacja czynników wyboru lokalizacji eventów, uznanych za najważniejsze przez polskich organizatorów. Przeprowadzone badanie koncentruje się na czynnikach wskazanych przez członków czterech polskich stowarzyszeń MICE, jako wiodące w procesie doboru lokalizacji wydarzeń zorganizowanych w 2013 roku. Pytania opracowane pod kątem ankiety powstały na podstawie obszernego przeglądu literatury i wcześniejszych badań dotyczących głównych atrybutów lokalizacji
eventów. Wyniki badania mogą posłużyć instytucjom odpowiedzialnym za marketing
miejsc, a także marketerom zatrudnionym w hotelarstwie i placówkach konferencyjnych: pozwolą im lepiej pozycjonować usługi poszczególnych obiektów oraz lepiej rozumieć potrzeby i wymagania organizatorów eventów