Orientacja na wiedzę a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa : wyniki badań średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce
Data
2008Autor
Mazur, Jolanta
Rószkiewicz, Małgorzata
Strzyzewska, Marianna
Metadane
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Celem książki jest zidentyfikowanie związku pomiędzy zorientowaniem przedsiębiorstwa na wiedzę a jego wynikami finansowymi. Innymi słowy, chodzi o odpowiedź na pytanie, czy z ekonomicznego punktu widzenia warto inwestować w działania związane z wiedzą? Dodatkową kategorią wprowadzoną do badania jest orientacja menedżerów na wiedzę, czyli postawa menedżera wobec wiedzy. Materiał empiryczny do badań został pozyskany metodą ankietowania 852 menedżerów firm średniej wielkości różnych branż. Do analizy danych posłużyła metoda zbiorów rozmytych. Wyniki umożliwiły udzielenie pozytywnej odpowiedzi na podstawowe pytanie badawcze, sugerując pozytywną relację pomiędzy działaniami związanymi z wiedzą w przedsiębiorstwie i jego wynikami. Wskazały ponadto, że pozytywna deklaracja menedżera o jego zorientowaniu na wiedzę nie gwarantuje tego, że w danym przedsiębiorstwie podejmowane są działania, które świadczą o wysokim poziomie zorientowania całej firmy na wiedzę. Poza walorami teoretycznymi pracę wyróżnia podejście praktyczne w postaci wniosków w zakresie zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie.
Strona wydawnictwa
http://wydawnictwo.sgh.waw.plKolekcje
- Monografie / Books [18]