Strategie firm sektora spożywczego w zakresie jakości żywności w okresie niestabilności otoczenia
Abstract
W czasach kryzysu i niestabilności otoczenia rynkowego, firmy spożywcze
radzą sobie stosunkowo lepiej, niż inne sektory. Jest to konsekwencja typowych
dla tej branży cech, jak produkcja artykułów zaspokajających podstawowe potrzeby
ludzi, zależności personalne i kapitałowe pomiędzy jednostką produkcyjną a gospodarstwem
domowym, rozwinięte regulacje rynkowe. Z drugiej strony firmy te
posiadają także swoje „sektorowe” słabości.
Kryzys, to także okres poszukiwań przez przedsiębiorstwa spożywcze możliwych
strategii, ułatwiających pokonanie związanych z kryzysem trudności oraz
zapewnienie warunków rozwoju w przyszłości. Przyjmowane strategie wiążą się
generalnie z dewizą: jeżeli potrzebujesz pomocy, to pomóż sobie sam. Następuje
więc „domykanie” łańcucha wytwórczego, uważne śledzenie sygnałów rynkowych
i w większym stopniu dążenie do samowystarczalności niż rozkooperowania produkcji,
i prób przerzucania części kosztów na inne firmy
Website of the publisher
http://wydawnictwo.sgh.waw.pl/Collections
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.