Rola systemu wartości w legitymizowaniu organizacji – banki na tle innych przedsiębiorstw
Streszczenie
Organizacje potrzebują legitymacji, aby przetrwać, dlatego wykorzystują różne
możliwości jej zdobycia i utrzymania. Jedną z nich jest wykazanie, że ich
wartości organizacyjne są zgodne z normatywnymi oczekiwaniami społecznymi,
które opierają się na bardziej ogólnych normach społecznych. Oczekiwania
te zależą od rodzaju organizacji, do której się odnoszą, więc różne organizacje
powinny mieć różne systemy wartości. Celem artykułu jest ustalenie, czy i w jaki
sposób banki i przedsiębiorstwa niefinansowe różnią się od siebie pod względem
występujących w nich systemów wartości organizacyjnych, co wskazywałoby
na wykorzystywanie komunikowania tych wartości w legitymizowaniu obydwu
grup podmiotów. Organisations need legitimacy to survive that is why they use many ways to
gain and maintain it. One of these ways is to demonstrate that their organisational
values conform to the normative social expectations which are grounded in broader
social norms. These expectations depend on the type of the organisation which they
refer to, so different organisations should have different values systems. The purpose
of this article is to identify whether and how banks and non-financial companies
differ from one another in terms of organisational values systems.
Strona wydawnictwa
http://old.ibrkk.pl/Kolekcje
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.