Czynniki motywujące do uczestnictwa w przyjazdowej turystyce medycznej do Polski
Streszczenie
Badania nad turystyką medyczną koncentrują się głównie na kwestii pochodzenia usługobiorców oraz przedmiotu zgłaszanego przez nich popytu. Celem prezentowanego opracowania jest analiza motywacji podejmowania przyjazdów do Polski w segmencie turystyki medycznej. Zidentyfikowano trzy zasadnicze ich grupy: czynniki ekonomiczne, związane z leczeniem, związane z aktywnością turystyczną. Zgodnie z założeniem badawczym charakterystyka
poszczególnych grup nabywców oraz ich motywacje wpływają na stosunek kkonsumentów do sposobu organizacji, jakości i atrakcyjności oferty polskiej turystyki medycznej. Przedstawione wyniki badań mogą stanowić impuls do właściwego kształtowania jakości usług turystyki medycznej na etapie działań marketingowych i organizacji przyjazdu oraz wsparcia usługowego turystów w czasie pobytu w Polsce. Differences in patients motivating factors influence their attitudes towards the role
and quality of tourism agents’ services. This paper identified three major components
(treatment-related, economic and travel-related) that explain patients motivation to
travel for treatment. The study can help medical tourism agents to refine their marketing strategies and suggest the proper incentives to encourage participation in medical tourism. The research was made on the basis of a critical analysis of scientific literature, surveys and analyses.