Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 29
O niektórych aspektach związanych z etosem w argumentum ad crumenam
(2019-09)
Celem tego artykułu jest analiza wybranych aspektów związanych z etosem w argumencie ad crumenam, rozpatrywanym jako złożona
technika retoryczna. Przyjęte metody badawcze obejmują dwa podejścia z zakresu pragmatyki: teorię ...
Quo vadis, socjologio?
(2016)
Dyskusje wieszczące koniec socjologii co jakiś czas zajmują uwagę badaczy i trochę zdążyliśmy już do tego przywyknąć. W ostatnich latach coraz głośniej mówi się jednak o „kryzysie transhumanistycznym” i jego konsekwencjach ...
On Entanglement of Fact and Value in the Views of Hilary Putnam
(2018)
On Entanglement of Fact and Value in the Views of Hilary Putnam:
The subject of this paper is the analysis of Hilary Putnam’s thesis on the fact/value entanglement along with some of his arguments meant to corroborate ...
Wolność przez WWW
(2014)
Przy okazji wydarzeń związanych ze sprawą ACTA wiele mówiło się o zmianach kulturowych wywołanych rozwojem Internetu, w tym także o zmianach w zakresie postaw etycznych i w sposobie interpretacji terminu „wolność”. Tymczasem ...
Cele reklamowe. Weryfikacja założeń
(2016)
Cele reklamowe są rozpatrywane w literaturze przedmiotu w bardzo różnorodny sposób. Na potrzeby artykułu dokonano przeglądu różnych podejść do tematu badawczego
i zaproponowano autorskie podejście do celów reklamowych. ...
Polityka publiczna w zakresie otwartych zasobów: Unia Europejska
(2014)
Celem artykułu jest analiza działań podejmowanych na poziomie UE, dotyczących
otwierania cyfrowych zasobów, takich jak wytwory kultury, prace naukowe bądź materiały edukacyjne, wraz z rozpoznaniem ich motywów oraz skutków. ...
Odpowiedzialność placówki medycznej w komunikacji z pacjentem
(2016)
Artykuł dotyczy niezwykle ciekawego zagadnienia, jakim jest odpowiedzialność placówek medycznych w procesie komunikacji z pacjentem. Przy ograniczonych możliwościach komunikacji marketingowej nacisk należy kłaść na komunikację ...
Zachowania finansowe Polek: między konsumpcją a oszczędzaniem
(2014)
Behind Poland is already more than 20 years of experience in a free market economy. New, previously little or completely unknown institutions have guided Poles' financial decisions. In an increasingly consumerist model of ...
Oddziaływanie reklamy na motywy zakupowe: ramy koncepcyjne
(2013)
The need is the basic motive of human behavior. However, knowledge of how advertising affects the motives of consumer behavior is limited to the basic assumptions of the concept of A.H. Maslow. The paper developed the ...
Radiofobia w świecie plotki. Katastrofa w Czarnobylu a wybuchy paniki we współczesnej Polsce
(2017)
In this paper I examine traces of radiophobia in gossips as the manifestation of culture in the shadow of an atomic bomb. This study aims to recognize main social functions of this kind of folktales. The field of research ...