Anatomia kryzysu w przedsiębiorstwie
Date
2016Author
Dziurski, Patryk
Borzym, Katarzyna
Kozłowska, Izabela
Kozłowski, Łukasz
Moszczeńska, Martyna
Szczepkowski, Jakub
Sikorska, Monika
Muszyński, Marek
Romanowska, Maria
Metadata
Show full item recordAbstract
Na początku 2015 r. grupa doktorantów Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie pod kierunkiem prof. dr hab. M. Romanowskiej rozpoczęła pracę nad niniejszą publikacją. Główną inspiracją do napisania monografii była chęć poszerzenia wiedzy na temat zjawiska kryzysu w organizacji, wskazania dobrych i złych praktyk oraz przeprowadzenia badań pilotażowych, na podstawie których będzie możliwe postawienie hipotez do przyszłych badań nad zachowaniami przedsiębiorstw w sytuacjach kryzysowych. Badania pole- gały na opracowaniu opisów siedmiu przedsiębiorstw w kryzysie na podstawie przygotowanego schematu analizy. W badaniach zarejestrowano wszystkie etapy kryzysu: sytuację go poprzedzającą, kolejne jego fazy (kryzys strategiczny, kryzys wyników, kryzys płynności oraz niewypłacalność), wszystkie ważne działania zarządu zmierzające do powstrzymania go i rozwiązania sytuacji kryzysowej. Na podstawie opisów przypadków opracowano w formie tabelarycznej zestawienie, w którym syntetycznie opisano symptomy i przebieg kryzysu, jego zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny oraz działania restrukturyzacyjne i ich skutki.
Collections
- Monografie / Books [26]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.