Wykorzystywanie innowacji w organizacjach sieciowych na przykładzie franczyzy
Abstract
W artykule poruszono problematykę innowacyjności w organizacjach sieciowych ze szczególnym uwzględnieniem powiązań franczyzowych. Przeanalizowano zna- czenie, uwarunkowania oraz stopień innowacyjności przedsiębiorstw będących uczestnikami franczyzy. W dalszej części dokonano analizy stopnia rozwoju sieci franczyzowych w Polsce, biorąc pod uwagę dane ilościowe o franczyzie w Polsce i strukturę rynku franczyzy. Zaprezentowano także kategorie innowacji wykorzy- stywanych we franczyzie oraz istotę cech innowacyjności sieci franczyzowych wraz ze wskazaniem praktycznych przykładów implementacji innowacji w powiązaniach franczyzowych. Ponadto przedstawiono genezę i aktywność implementowania oraz wykorzystywania innowacji we franczyzie na podstawie badań empirycznych. Na zakończenie przeanalizowano czynniki sprzyjające i ograniczające aktywność innowacyjną przedsiębiorstw wykorzystujących franczyzę.
Website of the publisher
https://econjournals.sgh.waw.pl/SiPCollections
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.