Upadłości biur podróży w Polsce
Abstract
W tekście przedstawiono aspekty prawne zakładania i prowadzenia biur
lub agencji turystycznych w Polsce, a także przeanalizowano krajowy
rynek usług turystycznych. Przeprowadzono również badania case study
kilku przykładów biur podróży, które ogłosiły upadłość w ostatnich latach
w Polsce. Upadłości biur podróży niosą negatywne konsekwencje przede wszystkim
dla ich klientów. Turyści, którzy w chwili ogłaszania upadłości touroperatora,
przebywają na wakacjach za granicą, są z dnia na dzień pozbawiani możliwości
kontynuacji wypoczynku i postawieni w nerwowej sytuacji oczekiwania na zapewnienie jakiegokolwiek przyspieszonego powrotu do kraju. The text presents the legal aspects of establishing and running offices
or travel agencies in Poland, and the national one was also analyzed
tourist services market. Case studies were also conducted
a few examples of travel agencies that have gone bankrupt in recent years
in Poland. Travel agency bankruptcy has negative consequences, first of all
for their customers. Tourists who, at the time of the tour operator's bankruptcy,
they are on vacation abroad, they are deprived of opportunities overnight
continuing to rest and put in a nervous situation of waiting to ensure any return to the country.
Collections

Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.