Wyświetlanie pozycji 642-661 z 955

    • Refleksje wokół książki 

      Mączyńska, Elżbieta (2012)
      Przez książkę przewija się plejada znanych w kraju i za granicą postaci – naukowców, w tym noblistów, polityków i innych aktorów życia gospodarczego. Bogaty życiorys Zdzisława Sadowskiego sprawia, że Czytelnik znajdzie w ...
    • Reforming housing rental market in a life-cycle model 

      Rubaszek, Michał (2017-09)
      Housing rental market share in most countries around the world is low. We explore the reasons behind this underdevelopment with a survey conducted among a representative group of 1005 Poles. It turns out that strong tenure ...
    • Regional economic impact assessment with missing input-output data: a spatial econometrics approach for Poland 

      Torój, Andrzej (2016-03)
      We propose a novel method of constructing multisector-multiregion input-output tables, based on the standard multisector tables and the tools of spatial econometrics. Voivodship-level (NUTS-2) and subregion-level data ...
    • Regional strategy of health care and health policy -challenges and dilemmas 

      Holly, Romuald (2014)
      Rozważania autora artykułu zmierzają do identyfikacji najważniejszych uwarunkowań skuteczności i efektywności regionalnej polityki ochrony zdrowia służącej zarówno lepszemu zaspokajaniu potrzeb zdrowotnych lokalnych ...
    • Regionalizacja polityki zdrowotnej w Polsce 

      Cichońska, Dominika; Domagała, Alicja; Dubas-Jakóbczyk, Katarzyna; Gałązka-Sobotka, Małgorzata; Gierczyński, Jakub; Holly, Romuald; Kempińska-Mirosławska, Bogumiła; Kędzior, Katarzyna; Kozierkiewicz, Adam; Michalak, Jacek; Rudawska, Iga; Rudka, Rafał; Rybarczyk-Szwajkowska, Anna; Rydlewska-Liszkowska, Izabela; Saryusz-Wolska, Hanna; Wiklińska, Monika; Wójcik, Marek; Wysocki, Mirosław J. (Krajowy Instytut Ubezpieczeń, 2016)
      Regionalizacja uznawana jest za nieuchronną konsekwencję dokonującej się zmiany społecznej i gospodarczej – za reakcję na globalizację i zarazem swoisty lustrzany proces globalizacji. Obydwa te procesy – globalizacji i ...
    • Regionalization of health care in Poland and other european countries - who and what really benefits from it? 

      Holly, Romuald (2013)
      For at least several years, both, the problem of effectiveness and efficiency in economic policy of health care is, to a larger extent, connected with its changing territorial and regional character. The process continues ...
    • Regulacje prawne tworzenia, rozwoju i rozpadu rodzin w Polsce 

      Matysiak, Anna; Wrona, Grzegorz (2010)
      Demografowie coraz częściej wskazują na rolę regulacji prawnych dla kształtowania decyzji jednostek w obszarze formowania, rozwoju i rozpadu rodzin. Regulacje te określają koszty i korzyści podejmowania określonych działań. ...
    • Reklama : pomiędzy informacją a manipulacją 

      Kozłowska, Anna (Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2016)
      An advertisement affects consumer’s attitudes and behaviors – and therefore is a message, using all possible means and techniques to inform about the product and encourage its purchase. The ad helps to build a positive ...
    • Reklama kosmetyków luksusowych: krytyczna analiza modeli reklamowych 

      Kozłowska, Anna (2017)
      Zgodnie z modelem FCB reklama kosmetyków luksusowych powinna opierać się na argumentacji emocjonalnej. Argumentacja w reklamie jest zależna od motywów, jakimi kieruje się konsument przy zakupie danego produktu. W tym wypadku ...
    • Reklama w procesie budowania doświadczeń konsumenta z marką 

      Kozłowska, Anna (2017)
      Celem artykułu jest wskazanie możliwości opracowania nowej ramy koncepcyjnej dla badania technik oddziaływania reklamy na konsumenta, w zależności od trzech czynników: stopnia zaangażowania w zakup, charakteru motywacji ...
    • Reklama w procesie budowania lojalności konsumenta: ujęcie modelowe 

      Kozłowska, Anna (2014)
      Celem artykułu jest opracowanie nowej ramy koncepcyjnej dla badania roli reklamy w kształtowaniu postaw konsumpcyjnych, wychodząc z założenia, że będą one pośredniczyć w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. ...
    • Reklama w procesie budowania zaufania do marki 

      Kozłowska, Anna (2015)
      Artykuł prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące roli przekazu reklamowego w procesie budowania zaufania wobec marki. Zaufanie wobec marki jest ujmowane w kategorii ryzyka zakupowego - im mniejsze ryzyko tym większym ...
    • Relational resources in the company development a report of empirical research 

      Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics, 2013)
      The most important in relational marketing is striving to understand customer needs and expectations. The process of resources integration is significant in order to provide consumers with the right products and services ...
    • Relational Resources Management as Source of Company's Innovativeness and Competitive Advantage 

      Ziółkowska, Marta (2014)
      There exist various resources which an enterprise can use in order to become more innovative and achieve competitive advantage on the market. Relational resources are definitely one of them, for instance enabling a company ...
    • The Relationship between Debt Capacity Base and Structural Risk: Evidence from the Warsaw Stock Exchange 

      Cirin, Piotr (2020)
      Objective: The objective of this paper is to verify the hypothesis that there is a statistically significant correlation between the risk level determined on the basis of structural models and the value of the of debt ...
    • Relatywna premia płacowa jako efekt zmiany miejsca zamieszkania absolwentów studiów wyższych 

      Rocki, Marek (2022)
      Zmiana miejsca zamieszkania po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych jest jedną ze składowych szerokiego zagadnienia migracji wewnętrznych. Migracje osób z wyższym wykształceniem są przedmiotem wielu badań, ale nie ...
    • Repeated moral hazard with costly self control 

      Woźny, Łukasz (2016-10)
      We consider a repeated principal-agent model, where a single agent exhibits problems of self control modelled using Gul and Pesendorfer (2001) type temptation preferences. In such a setting, for a parameterized strength ...
    • Rewolucja cyfrowa w sądownictwie – przegląd obszarów i narzędzi wzmacniania efektywności wymiaru sprawiedliwości 

      Małecki-Tepicht, Łukasz (2020)
      Celem niniejszego artykułu jest analiza czynników wpływających na efektywność organizacyjną wymiaru sprawiedliwości przy wykorzystaniu rozwiązań informatycznych. W pierwszej części artykułu omówiono zagadnienie relacji ...
    • Rewolucja telekomunikacyjna 

      Łazor, Jerzy (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)
      After 1989 the Polish telecommunications sphere changed radically for technological rea- sons and due to the market transformation. In the sphere of telephony, first, there was a rapid increase in the number of landline ...
    • RIO Application – the modern ICT tool for management diagnosis of intercultural organization 

      Czainska, Katarzyna (2013)
      The author has presented theoretical and practical background of RIO Application. The application has been created as a continuation of the research project Intercultural Aspect of Business Ethics conducted in the years ...