Browsing by Title
Now showing items 1-20 of 737
-
20 lat koniunktury w sektorze bankowym : z badań Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Praca podsumowuje badania koniunktury gospodarki polskiej prowadzone przez Instytut Rozwoju Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej od końca lat dziewięćdziesiątych XX wieku do 2019 roku. Omawiane są narzędzia pomiaru i ... -
Abstract versus Concrete Product Information: Theoretical and Practical Considerations
(Scholar Publishing House, 2021)When describing a product to consumers, should marketers use abstract or concrete product descriptions? Prior research suggests that a consumer’s level of product expertise or brand awareness may affect their preference ... -
Achieving Environmental Policy Objectives through the Implementation of Sustainable Development Goals : The Case for European Union Countries
(2021)One of the key challenges for climate policies is the identification of strategies that will effectively support the implementation of environmental goals. Environmental policies are connected with other development policies ... -
Advertising premium offers in the pandemic era: the role of emotions in the consumer response
(European Advertising Academy, 2021-06-25)Two surveys, conducted among Polish consumers in different stages of the COVID-19 pandemic, investigated how the pandemic-related emotions of sadness (about the restrictions) and disgust (with other people) shape the ... -
Agricultural and Rural Development Policy in 2007-2013
(2010)The European Union commences another budget period (2007-2013). This means significant changes for agriculture and rural areas with respect to the manner and the scope of financing of this sector, which were started in ... -
Agrobiznes i kryzys
(2009)Współczesny kryzys ekonomiczny swoim zasięgiem obejmuje wszystkie regiony i sfery gospodarki światowej. Głębokość oddziaływania zjawisk kryzysowych jest jednak zróżnicowana, tak w układzie państw, regionów, jak i sektorów ... -
Aleksander Konstanty Ivánka (1904-1975)
(2011-10)The article reflects on the life and career of the late Hungarian-Polish economist and journalist Aleksander Konstanty Ivánka (1904-1975), with a special focus on his work during the period between the two world wars. A ... -
Analiza ilościowa finansjeryzacji
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2017)Głównym celem tekstu było przedstawienie wyników badań dotyczących analizy ilościowej niektórych aspektów finansjeryzacji w wybranych państwach na świecie, głównie w okresie ostatnich kilkunastu lat. Wykorzystano do ... -
Analiza jako metoda badawcza
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2007)W tekście scharakteryzowano analizę jako metodę wykorzystywaną w badaniach naukowych. Autor w kolejnych punktach przedstawił istotę analizy jako metody badawczej, opisał etapy metodyczne badań analitycznych, a także ... -
Analiza samozatrudnienia wśród absolwentów polskich uczelni z roku 2014
(2017)Jedną z charakterystyk absolwentów polskich uczelni rocznika 2014 zawartych w raportach "Ekonomiczne aspekty losów absolwentów" (dalej ELA) jest informacja o osobach samozatrudnionych (www.absolwenci.nauka.gov.pl, dane z ... -
Analyses of financing gap in the SME sector
(2017)Among other barriers for investments in small and medium companies’ development – financing gap seems to be the most serious problem in many EU countries. Both financial institutions and state authorities will need some ... -
Analysis of the debt repayment periods of local governments in Poland in the years 2007-2016
(2019)As a consequence of the global financial crisis which began in 2008, the amount of debt of the local government sector in OECD countries has remarkably increased. In Poland, the debt of local governments has started to ... -
Anatomia kryzysu w przedsiębiorstwie
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2016)Na początku 2015 r. grupa doktorantów Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie pod kierunkiem prof. dr hab. M. Romanowskiej rozpoczęła pracę nad niniejszą publikacją. Główną inspiracją ... -
Application of marketing instruments in the banking crisis
(Oficyna Wydawnicza "Humanitas", 2013)The use of marketing instruments in a crisis in the financial institution can be a significant help in faster deactivation of a crisis. The article presents research in the area of customer sensitivity (preference) for ... -
Aspekty monokulturowe pomocowej choroby holenderskiej
(2017)Artykuł obejmuje teoretyczne rozważania dotyczące zagrożeń wynikających ze zjawiska choroby holenderskiej wywołanej przez pomoc rozwojową. Stanowią one pretekst do ukazania ekstremalnego stadium „pomocowej” choroby ... -
Atlantic Bridges. Two Perspectives – Polish and Mexican
(2018)The aim of this paper is to examine the importance of the participation of Poland and Mexico, as medium‑sized countries, in institutions of the Atlantic Bridge, viewed from their perspective. We conduct an interdisciplinary ... -
Atrakcyjność inwestycyjna Polski – prawda i mity
(2013)Polska zajmuje relatywnie wysokie pozycje w rankingach atrakcyjności inwestycyjnej, co sprzyja pozyskiwaniu bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ). Celem opracowania jest pokazanie, w jakim zakresie napływ BIZ przekłada ... -
Atrybucja przyczynowa doświadczenia konsumenta a kształtowanie postaw konsumenckich
(2017)Celem artykułu jest przedstawienie propozycji modelu teoretycznego opisującego rolę atrybucji doświadczeń konsumentów w kształtowaniu ich postaw wobec organizacji. Jako wniosek z analizy istniejących w literaturze ... -
Austrian banks in Poland up to 1948
(Wien; Paul Zsolnay Verlag, 2005)Austrian banks in Poland: in the Period of the Partitions, in Reborn Poland (1918-1939), during World War II, and communist rule in Poland to 1948. -
Autarkic tendencies in the Council for Mutual Economic Assistance
(Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co.- KG, 2014)Autarky was an important part of the Soviet economic model which emerged in the early 1930s. After this model had been forced onto other Eastern European countries during the Szklarska Poręba Conference in 1947, the economy ...