Wyświetlanie pozycji 1-20 z 252

    • Aleksander Konstanty Ivánka (1904-1975) 

      Jarosz-Nojszewska, Anna (2011-10)
      The article reflects on the life and career of the late Hungarian-Polish economist and journalist Aleksander Konstanty Ivánka (1904-1975), with a special focus on his work during the period between the two world wars. A ...
    • Analiza samozatrudnienia wśród absolwentów polskich uczelni z roku 2014 

      Rocki, Marek (2017)
      Jedną z charakterystyk absolwentów polskich uczelni rocznika 2014 zawartych w raportach "Ekonomiczne aspekty losów absolwentów" (dalej ELA) jest informacja o osobach samozatrudnionych (www.absolwenci.nauka.gov.pl, dane z ...
    • Analyses of financing gap in the SME sector 

      Masiukiewicz, Piotr (2017)
      Among other barriers for investments in small and medium companies’ development – financing gap seems to be the most serious problem in many EU countries. Both financial institutions and state authorities will need some ...
    • Aspekty monokulturowe pomocowej choroby holenderskiej 

      Jasiński, Michał (2017)
      Artykuł obejmuje teoretyczne rozważania dotyczące zagrożeń wynikających ze zjawiska choroby holenderskiej wywołanej przez pomoc rozwojową. Stanowią one pretekst do ukazania ekstremalnego stadium „pomocowej” choroby ...
    • Atlantic Bridges. Two Perspectives – Polish and Mexican 

      Kuźnar, Andżelika; Menkes, Jerzy; Michalska-Haduch, Agata (2018)
      The aim of this paper is to examine the importance of the participation of Poland and Mexico, as medium‑sized countries, in institutions of the Atlantic Bridge, viewed from their perspective. We conduct an interdisciplinary ...
    • Atrakcyjność inwestycyjna Polski – prawda i mity 

      Pakulska, Teresa; Poniatowska-Jaksch, Małgorzata (2013)
      Polska zajmuje relatywnie wysokie pozycje w rankingach atrakcyjności inwestycyjnej, co sprzyja pozyskiwaniu bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ). Celem opracowania jest pokazanie, w jakim zakresie napływ BIZ przekłada ...
    • Atrybucja przyczynowa doświadczenia konsumenta a kształtowanie postaw konsumenckich 

      Trzebiński, Wojciech (2017)
      Celem artykułu jest przedstawienie propozycji modelu teoretycznego opisującego rolę atrybucji doświadczeń konsumentów w kształtowaniu ich postaw wobec organizacji. Jako wniosek z analizy istniejących w literaturze ...
    • Austrian banks in Poland up to 1948 

      Kaliński, Janusz (Wien; Paul Zsolnay Verlag, 2005)
      Austrian banks in Poland: in the Period of the Partitions, in Reborn Poland (1918-1939), during World War II, and communist rule in Poland to 1948.
    • Autarkic tendencies in the Council for Mutual Economic Assistance 

      Łazor, Jerzy; Morawski, Wojciech (Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co.- KG, 2014)
      Autarky was an important part of the Soviet economic model which emerged in the early 1930s. After this model had been forced onto other Eastern European countries during the Szklarska Poręba Conference in 1947, the economy ...
    • Autostrady na Euro 2012 

      Kaliński, Janusz (2013)
      Decyzja o organizowaniu w Polsce Euro 2012 była wyzwaniem w sferze rozbudowy infrastruktury gospodarczej. Budowa autostrad stała się przykładem licznych problemów, które zwiększały koszty i powodowały opóźnienia w realizacji ...
    • Azjatycki pivot od USA ku … ? 

      Kuźnar, Andżelika; Menkes, Jerzy (2017)
      We analyze the consequences of the change in US foreign policy following Trump's election for the President of the USA. The aim is to answer the question whether the US decision to turn away from its allies in Asia, will ...
    • Behawioralne aspekty baniek cenowych i sposoby ich dezaktywacji 

      Masiukiewicz, Piotr; Dec, Paweł (2015)
      Spekulacyjne bańki cenowe na rynkach aktywów były przyczyną wielu kryzysów finansowych, łącznie z ostatnim globalnym kryzysem finansowo-ekonomicznym. Celem artykułu jest pokazanie roli czynników behawioralnych w tworzeniu ...
    • Bibliografia prac profesora Zbigniewa Landaua 

      Jarosz, Anna (Szkoła Główna Handlowa, 2001)
      Bibliografia prac prof. dr hab. Zbigniewa Landaua została przygotowana z okazji jubileuszu 45-lecia jego pracy naukowej. Prezentuje prace Profesora z lat 1956-2000 w układzie chronologicznym. W obrębie poszczególnych lat ...
    • Big Data Analysis jako zrodlo przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i regionów turystycznych 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      Purpose. Identification of the potential of Big Data Analysis (BDA) as a source of competitive advantage in the tourism market. Method. A review of literature was first adapted in order to estimate the significance of ...
    • Bohater reklamowy, czyli, jak budować wiarygodność w reklamie 

      Kozłowska, Anna (2013)
      Artykuł jest wynikiem przeglądu literatury przedmiotu, dotyczącej przekazu reklamowego, perswazji, wpływu społecznego itp. Wychodząc od założenia, że bohater wiarygodny to osoba, którą można obdarzyć zaufaniem i/lub, która ...
    • Brexit from Different Perspectives 

      Kuźnar, Andżelika; Menkes, Jerzy (2017-11)
      The subject of the research is consequences of Brexit perceived from the perspective of the European Union, the United Kingdom and Poland. The research is an interdisciplinary law and economics study. The results show that ...
    • Can Islam be Cool? Emerging Islamic Consumer Culture 

      Górak-Sosnowska, Katarzyna (2012)
      In the paper the author challenges the stereotypical image of Islamic culture as being repressive and hostile to consumerism. Using variety of examples, the author describes the multifold process of consumer culture ...
    • Captive as an Insurance Formula for Risk Management: Advantages and Disadvantages 

      Holly, Romuald; Greszta Ernie (2017)
      This article introduces subject of an insurance captive entity, with focus on how it could be used as insurance formula for risk management. Captive might be the most appropriate insurance formula for risk management. ...
    • Cele reformy opodatkowania dochodów osobistych 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna (2008)
      W opracowaniu przedstawiono przyczyny, cele oraz uwarunkowania reformy opodatkowania dochodów osobistych. Podstawę rozważań stanowi co prawda podatek dochodowy od osób fizycznych, ale omówione są także inne, istniejące ...
    • Cele reklamowe. Weryfikacja założeń 

      Kozłowska, Anna (2016)
      Cele reklamowe są rozpatrywane w literaturze przedmiotu w bardzo różnorodny sposób. Na potrzeby artykułu dokonano przeglądu różnych podejść do tematu badawczego i zaproponowano autorskie podejście do celów reklamowych. ...