Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 648-667 z 955
-
Regulacje prawne tworzenia, rozwoju i rozpadu rodzin w Polsce
(2010)Demografowie coraz częściej wskazują na rolę regulacji prawnych dla kształtowania decyzji jednostek w obszarze formowania, rozwoju i rozpadu rodzin. Regulacje te określają koszty i korzyści podejmowania określonych działań. ... -
Reklama : pomiędzy informacją a manipulacją
(Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2016)An advertisement affects consumer’s attitudes and behaviors – and therefore is a message, using all possible means and techniques to inform about the product and encourage its purchase. The ad helps to build a positive ... -
Reklama kosmetyków luksusowych: krytyczna analiza modeli reklamowych
(2017)Zgodnie z modelem FCB reklama kosmetyków luksusowych powinna opierać się na argumentacji emocjonalnej. Argumentacja w reklamie jest zależna od motywów, jakimi kieruje się konsument przy zakupie danego produktu. W tym wypadku ... -
Reklama w procesie budowania doświadczeń konsumenta z marką
(2017)Celem artykułu jest wskazanie możliwości opracowania nowej ramy koncepcyjnej dla badania technik oddziaływania reklamy na konsumenta, w zależności od trzech czynników: stopnia zaangażowania w zakup, charakteru motywacji ... -
Reklama w procesie budowania lojalności konsumenta: ujęcie modelowe
(2014)Celem artykułu jest opracowanie nowej ramy koncepcyjnej dla badania roli reklamy w kształtowaniu postaw konsumpcyjnych, wychodząc z założenia, że będą one pośredniczyć w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. ... -
Reklama w procesie budowania zaufania do marki
(2015)Artykuł prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące roli przekazu reklamowego w procesie budowania zaufania wobec marki. Zaufanie wobec marki jest ujmowane w kategorii ryzyka zakupowego - im mniejsze ryzyko tym większym ... -
Relational resources in the company development a report of empirical research
(Warsaw : Warsaw School of Economics, 2013)The most important in relational marketing is striving to understand customer needs and expectations. The process of resources integration is significant in order to provide consumers with the right products and services ... -
Relational Resources Management as Source of Company's Innovativeness and Competitive Advantage
(2014)There exist various resources which an enterprise can use in order to become more innovative and achieve competitive advantage on the market. Relational resources are definitely one of them, for instance enabling a company ... -
The Relationship between Debt Capacity Base and Structural Risk: Evidence from the Warsaw Stock Exchange
(2020)Objective: The objective of this paper is to verify the hypothesis that there is a statistically significant correlation between the risk level determined on the basis of structural models and the value of the of debt ... -
Relatywna premia płacowa jako efekt zmiany miejsca zamieszkania absolwentów studiów wyższych
(2022)Zmiana miejsca zamieszkania po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych jest jedną ze składowych szerokiego zagadnienia migracji wewnętrznych. Migracje osób z wyższym wykształceniem są przedmiotem wielu badań, ale nie ... -
Repeated moral hazard with costly self control
(2016-10)We consider a repeated principal-agent model, where a single agent exhibits problems of self control modelled using Gul and Pesendorfer (2001) type temptation preferences. In such a setting, for a parameterized strength ... -
Rewolucja cyfrowa w sądownictwie – przegląd obszarów i narzędzi wzmacniania efektywności wymiaru sprawiedliwości
(2020)Celem niniejszego artykułu jest analiza czynników wpływających na efektywność organizacyjną wymiaru sprawiedliwości przy wykorzystaniu rozwiązań informatycznych. W pierwszej części artykułu omówiono zagadnienie relacji ... -
Rewolucja telekomunikacyjna
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)After 1989 the Polish telecommunications sphere changed radically for technological rea- sons and due to the market transformation. In the sphere of telephony, first, there was a rapid increase in the number of landline ... -
RIO Application – the modern ICT tool for management diagnosis of intercultural organization
(2013)The author has presented theoretical and practical background of RIO Application. The application has been created as a continuation of the research project Intercultural Aspect of Business Ethics conducted in the years ... -
Risk assessment of the local government sector based on the ratio analysis and the DEA method. Evidence from Poland
(2017)The local government (LG) sector plays an important role in the EU economies. Besides providing a vast range of public services, it accounts for over 8% of total investment. The crisis, which started in 2008, resulted in ... -
Robotic Process Automation, czyli automatyzacja modeli decyzyjnych z wykorzystaniem botów. Perspektywy i obawy na przykładzie zastosowań w branży farmaceutycznej
(2020-10)Robotic Process Automation, czyli automatyzacja procesów na podstawie botów, to atrakcyjna propozycja dla organizacji zainteresowanych przyspieszeniem rutynowych procesów gospodarczych oraz poprawą ich jakości poprzez ... -
Rodzaje sieci tworzących otwarte innowacje w Polsce
(2018)Celem artykułu jest przedstawienie autorskiej klasyfikacji rodzajów sieci tworzących otwarte innowacje oraz ich empiryczna weryfikacja na polskim rynku. Autorzy zaproponowali klasyfikację rodzajów sieci tworzących ... -
Rola aglomeracji miejskich w Polsce w offshoringu usług biznesowych
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, 2015)Wyniki badania aglomeracji miejskich jako lokalizacji goszczących dla offshoringu usług biznesowych wskazują na dużą koncentrację tej działalności w siedmiu głównych ośrodkach w Polsce (Kraków, Warszawa, Wrocław, Trójmiasto, ... -
Rola aliansu logistycznego we wzmacnieniu innowacyjności operatora logistycznego
(Warszawa; Oficyna Wydawnicza SGH, 2016)Innowacje są kluczowym czynnikiem sukcesu wielu firm, w tym operatorów logistycznych. Zarządzanie procesem ich kreowania i wdrożenia może pomóc przedsiębiorstwom logistycznym zbudować przewagę konkurencyjną, która pozwoli ... -
Rola edukacji finansowej w ograniczaniu nadużyć i oszustw na rynku finansowym
(Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2020-09)Edukacja finansowa konsumentów jest warunkiem prawidłowego funkcjonowania rynków finansowych. Tymczasem badania pokazują, że poziom wiedzy, świadomości i kompetencji finansowych jest w Polsce niski, a na rynku występuje ...