Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9

    • Rola zasobów i umiejętności w kształtowaniu strategii rozwojowych przedsiębiorstwa 

      Wysocki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008)
      W dzisiejszych czasach proces pozyskiwania zasobów i umiejętności oraz tworzenia odpowiedniej ich konfi guracji nabiera kluczowego znaczenia, szczególnie w toku formułowania strategii rozwojowej, która stanowi o ...
    • Wykorzystanie technologii informatycznych w przedsiębiorstwie 

      Wysocki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2009)
      W dobie gospodarki opartej na wiedzy, niezwykle cennym i nierozerwalnie związanym z wiedzą źródłem konkurencyjności staje się informacja, współtworzone przez nią systemy informacji oraz powiązane z nią technologie ...
    • Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego 

      Kachniewska, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH, 2009)
      Głównym problemem badawczym pracy jest określenie współzależności między jakością, kosztami jakości i wartością dla klienta a poziomem konkurencyjności przedsiębiorstwa. Praca ma charakter teoretyczno-aplikacyjny z ...
    • Koszty jakości jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego 

      Kachniewska, Magdalena (2009)
      Celem badawczym opracowania jest stworzenie teoretycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego w oparciu o literaturę przedmiotu. Na współczesnym rynku (nie tylko hotelarskim) nabywcy poszukują pewnego koszyka ...
    • Atrakcyjność inwestycyjna Polski – prawda i mity 

      Pakulska, Teresa; Poniatowska-Jaksch, Małgorzata (2013)
      Polska zajmuje relatywnie wysokie pozycje w rankingach atrakcyjności inwestycyjnej, co sprzyja pozyskiwaniu bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ). Celem opracowania jest pokazanie, w jakim zakresie napływ BIZ przekłada ...
    • Towards the Definition of a Tourism Cluster 

      Kachniewska, Magdalena (2013)
      Strategia rozwoju i wzmocnienia konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej coraz częściej odwołuje się do koncepcji tworzenia klastra turystycznego. Wątek ten stał się także tematem wiodącym prac Polskiej Organizacji ...
    • Rola aglomeracji miejskich w Polsce w offshoringu usług biznesowych 

      Malik, Radosław (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, 2015)
      Wyniki badania aglomeracji miejskich jako lokalizacji goszczących dla offshoringu usług biznesowych wskazują na dużą koncentrację tej działalności w siedmiu głównych ośrodkach w Polsce (Kraków, Warszawa, Wrocław, Trójmiasto, ...
    • Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw wobec potencjału cloud computingu, 

      Nowicka, Katarzyna (2017)
      Przedsiębiorstwa poszukują możliwości ograniczania kosztów i obszarów stymulowania poziomu innowacyjności. Obydwa te aspekty mogą być skutecznie wspierane przez zastosowanie cloud computing, bez jednoczesnej potrzeby ...
    • Innowacyjność i konkurencyjność międzynarodowa : nowe wyzwania dla przedsiębiorstw i państwa 

      Żukrowska, Katarzyna; Prucia, Kamila; Moroń, Dorota; Korbutowicz, Teresa; Drynia, Olga; Drelich-Skulska, Bogusława; Bobowski, Sebastian; Jankowiak, Anna H.; Mazurek, Szymon; Zorska, Anna; Wachowska, Małgorzata; Mizgajska, Hanna; Wściubiak, Łukasz; Bulińska-Stangrecka, Helena; Olak, Andrzej; Haiduk, Tomasz; Szymańska, Elżbieta; Sarul, Jarosław; Dąbkiewicz, Marcin; Bochańczyk-Kupka, Dominika; Gocłowska-Bolek, Joanna; Nowańska, Iwona (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)
      Niniejsza publikacja jest naukową monografią, która poprzez swoją wielowątkowość oraz mnogość poruszanych zagadnień, problemów i stawianych pytań badawczych pokazuje, jak pojemne są pojęcia konkurencyjności i innowacyjności. ...