Wyświetlanie pozycji 141-160 z 521

    • Zachowania finansowe Polek: między konsumpcją a oszczędzaniem 

      Gładys-Jakóbik, Jolanta (2014)
      Behind Poland is already more than 20 years of experience in a free market economy. New, previously little or completely unknown institutions have guided Poles' financial decisions. In an increasingly consumerist model of ...
    • Ewolucja branży motoryzacyjnej - trwałe tendencje 

      Dziurski, Patryk (Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2014)
      Celem artykułu jest pokazanie wpływu zmian w makrootoczeniu przedsiębiorstwa na warunki konkurencyjne w całym sektorze na przykładzie branży motoryzacyjnej. Postawiono tezę, że zmiany zachodzące w makrootoczeniu ...
    • Reklama w procesie budowania lojalności konsumenta: ujęcie modelowe 

      Kozłowska, Anna (2014)
      Celem artykułu jest opracowanie nowej ramy koncepcyjnej dla badania roli reklamy w kształtowaniu postaw konsumpcyjnych, wychodząc z założenia, że będą one pośredniczyć w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. ...
    • Motoryzacja a infrastruktura drogowa w Polsce po 1918 r. 

      Kaliński, Janusz (Wrocław; GAJT Wydawnictwo 1991 s.c., 2014)
      Relacje między rozwojem motoryzacji, a infrastrukturą drogową w Polsce międzywojennej, Polsce Ludowej i III RP
    • Towards the infomediation in tourism 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      The purpose of the study is to analyse the changing role of tourism intermediaries in the distribution chain. Globalisation and the development of ICTs have undoubtedly changed both business practices and strategies as ...
    • Władza i komunikacja : wzajemne relacje u progu XXI wieku 

      Gładys-Jakóbik, Jolanta (2014)
      Opracowanie jest recenzją książki: Recenzja książki Manuela Castellsa Władza komunikacji, tłumaczenie: Jakub Jedliński, Paweł Tomanek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013, ss. 514
    • Finansowa odpowiedzialność top-menedżerów 

      Masiukiewicz, Piotr (2014)
      Zasady odpowiedzialności top-menedżerów i finansowych konsekwencji za decyzje są współcześnie w centrum dyskusji związanej m. in. z tworzeniem regulacji antykryzysowych. Szeroko stosowana zasada prawa do błędów i hazard ...
    • Ograniczanie niepewności w działalności przedsiębiorstw 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2014)
      Nie można się dziwić, że wielu przedsiębiorców, nie ma tu znaczenia czy reprezentujących małe, czy duże firmy, nie radzi sobie wobec tak turbulentnego i zmieniającego się obecnie otoczenia gospodarczego. Pomijane są ...
    • The Franchise Model of Business in the Pharmaceutical Market 

      Ziółkowska, Marta (2014)
      Niniejszy artykuł jest próbą określenia możliwości szans realizacji strategii rozwoju z wykorzystaniem modelu współpracy franczyzowej na rynku farmaceutycznym. Celem artkułu jest analiza i ocena rozwoju powiązań franczyzowych ...
    • Niepewność funkcjonowania przedsiębiorstw : bankructwa, restrukturyzacja, likwidacja 

      Dec, Paweł; Borowski, Krzysztof; Ptak-Chmielewska, Aneta; Mirowska, Dorota; Grzegorzewska, Emilia; Garstka, Małgorzata; Górecki, Cezary; Wieprzowski, Paweł; Wieprzowski, Piotr; Korpus, Joanna; Sokół, Hanna; Krzeczmańska-Gigol, Katarzyna; Niebieszczańska, Wioletta; Jadach-Sepioło, Aleksandra; Musiał, Wiesław; Wojewodzic, Tomasz; Sobiech, Agnieszka (Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2014)
      Autorzy w książce przenalizowali szereg problemów dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstw w gospodarce. Przedstawione zostały metody i narzędzia ograniczania niepewności w działalności przedsiębiorstw, w tym strategiczne ...
    • Big Data Analysis jako zrodlo przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i regionów turystycznych 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      Purpose. Identification of the potential of Big Data Analysis (BDA) as a source of competitive advantage in the tourism market. Method. A review of literature was first adapted in order to estimate the significance of ...
    • Innovativeness determinants of network organisations in the knowledge economy 

      Bojewska, Barbara; Skowronek - Mielczarek, Anna; Sopińska, Agnieszka; Ziółkowska, Marta; Dąbrowska, Anna; Rundo, Agata (Warsaw School of Economics Press, 2014)
      This study consists of nine chapters. In the first chapter one presents considerations regarding conditions of development of network organisation in the knowledge economy. The second chapter shows opportunities and barriers ...
    • Tourism value added creation through a user-centric context-aware digital system 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      This paper seeks to focus on the idea of a user-centric context-aware digital system and its rationale in a process of tourism value creation. The purpose of the study is to offer an understanding of the context-aware ...
    • Bezpieczeństwo i jakość polskiej żywności 

      Kowalczyk, Stanisław (2014)
      Przedstawiono zagadnienia bezpieczeństwa i jakości żywności na rynku polskim. Wychodząc od Food Risk Matrix analizie poddano takie zagadnienia, jak usytuowanie bezpieczeństwa i jakości żywności w koncepcji macierzy ryzyka ...
    • Finansowanie wewnątrzgrupowe 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna (Warszawa : Oficyna a Wolters Kluwer business, 2014)
      Celem rozważań prowadzonych w niniejszym rozdziale jest prezentacja istoty finansowania wewnątrzgrupowego ze wskazaniem korzyści, jakie niesie ono ze sobą dla spółek grupy kapitałowej, a także skutków podatkowych ...
    • Odpowiedzialność za społeczność lokalną jako czynnik przewagi konkurencyjnej w branży spotkań 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      Obserwacja zmieniających się trendów konsumenckich skłania przedsiębiorców branży spotkań do modyfikacji stosowanych narzędzi marketingu, choć przeobrażenia rzadko następują na modelu biznesowego. Jednym z trendów chętnie ...
    • The Role of Innovations in Franchising Cooperation in Retail Trade : Lessons form Poland 

      Ziółkowska, Marta (2014)
      Exemplification of innovation creation and implementation in franchise systems is the purpose of the paper. The research approach is based on the study of variety desk research materials and literature. Key findings of the ...
    • Problematyka decyzji i kompetencji finansowych osób starszych w ujęciu ekonomicznym 

      Pieńkowska-Kamieniecka, Sylwia; Rutecka, Joanna (Poznań : Publishing House of Poznan University of Technology, 2014)
      Posiadanie odpowiednich kompetencji finansowych przez osoby starsze jest problemem istotnym. Seniorzy stanowią bowiem, z racji przekształceń w strukturze demograficznej, coraz liczniejszą grupę konsumentów i potencjalnie ...
    • Innovativeness determinants of network organizations 

      Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)
      The purpose of this chapter is to analyse a broad spectrum of innovative activity of Polish network organisations, to identify the sources and conditions conducive to the development and implementation of business innovation ...
    • Podatkowe instrumenty antykryzysowe 

      Masiukiewicz, Piotr; Dec, Paweł (2014)
      Both the European Union and other countries analysed and searched effective instruments against the crisis. Currently, it takes not only a European dabate on tax or bank charges. They have also taken action. Indeed, the ...