Wyświetlanie pozycji 21-26 z 26

    • Strategia w rozwoju firm rodzinnych 

      Wysocki, Jacek (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2016)
      Z przeprowadzonych na świecie i w Polsce badań wynika, że większość firm rodzinnych nie posiada formalnie opracowanych planów strategicznych, ale dość dobrze daje sobie radę na współczesnych rynkach. Niestety, w świetle ...
    • Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie w świetle wyników badań 

      Tabor-Błażewicz, Joanna (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
      W niniejszym opracowaniu zaprezentowano wyniki wybranych badań pokazujących, jak w perspektywie minionej dekady zmieniało się postrzeganie przez polskich przedsiębiorców znaczenia zarządzania talentami – od wprowadzania w ...
    • Start-up a uwarunkowania sukcesu: wymiar teoretyczno-praktyczny 

      Wysocki, Jacek; Kałowski, Adam; Laszuk, Marek; Klimek, Jan; Poznańska, Krystyna; Turek, Dariusz; Filipowicz, Andrzej; Lipiec, Jacek; Góral, Justyna; Brdulak, Jakub (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
      Współczesne czasy tworzą sprzyjające warunki dla rozwoju inicjatyw typu start-up, co znajduje potwierdzenie m.in. w rosnącej liczbie start-upów oraz inicjatywach na szczeblu instytucjonalnym. Podejmując decyzję o realizacji ...
    • Innowacyjność i konkurencyjność międzynarodowa : nowe wyzwania dla przedsiębiorstw i państwa 

      Żukrowska, Katarzyna; Prucia, Kamila; Moroń, Dorota; Korbutowicz, Teresa; Drynia, Olga; Drelich-Skulska, Bogusława; Bobowski, Sebastian; Jankowiak, Anna H.; Mazurek, Szymon; Zorska, Anna; Wachowska, Małgorzata; Mizgajska, Hanna; Wściubiak, Łukasz; Bulińska-Stangrecka, Helena; Olak, Andrzej; Haiduk, Tomasz; Szymańska, Elżbieta; Sarul, Jarosław; Dąbkiewicz, Marcin; Bochańczyk-Kupka, Dominika; Gocłowska-Bolek, Joanna; Nowańska, Iwona (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)
      Niniejsza publikacja jest naukową monografią, która poprzez swoją wielowątkowość oraz mnogość poruszanych zagadnień, problemów i stawianych pytań badawczych pokazuje, jak pojemne są pojęcia konkurencyjności i innowacyjności. ...
    • Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie kreatywnym 

      Tabor-Błażewicz, Joanna (Oficyna Wydawnicza SGH, 2018)
      W artykule dokonano podsumowania zmian, jakie zaszły w ostatnich latach w podejściu do zarządzania talentami oraz nowych trendów, jakie są obserwowane w tym zakresie. Na bazie tych analiz opracowano zestaw cech charakterystycznych ...
    • Wzornikowa skala oceny zagrożenia utraty płynności w przedsiębiorstwach 

      Cenkier, Agnieszka; Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022)
      Liczba wskaźników stosowanych do badania kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów gospodarczych jest ogromna i przekracza już możliwości racjonalnego wykorzystania ich wszystkich w rzetelnych ocenach. Stąd zarówno naukowcy, ...