Wyświetlanie pozycji 341-360 z 521

    • Innowacyjne usługi finansowe 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH, 2018)
      Rewolucja cyfrowa, która od kilkunastu lat zmienia świat, wymaga zredefiniowania i zmiany znacznej części dotychczasowych modeli biznesowych. Dostępne obecnie technologie i usługi informatyczne umożliwiają firmom ...
    • Zastosowanie modelu AIDA w ocenie skuteczności reklamy internetowej 

      Kozłowska, Anna; Pańkowski, Andrzej (2018)
      Rozwój formatów reklamy internetowej powiązany jest z poszerzaniem się możliwości badania skuteczności ich oddziaływania na konsumenta. Punktem wyjścia jest w tym wypadku możliwość określenia efektów reklamowych – tego, ...
    • Nieetyczne postawy biznesmena, pracodawcy i pracownika - porównanie wyników badań z lat 2010 i 2018 

      Czainska, Katarzyna (2018)
      Celem artykułu było zaprezentowanie wyników badań dotyczących znalezienia odpowiedzi na następujące pytanie badawcze: czy i w jakim zakresie zmieniło się definiowanie w 2018 roku postaw „nieetycznego biznesmena”, „nieetycznego ...
    • Pod znakiem reglamentacji dewizowej. Europejski system walutowy w latach trzydziestych 

      Łazor, Jerzy (Polskie Towarzystwo Historii Gospodarczej, 2018)
      The article explores the coherence of monetary systems in Europe after the Great Depression. It shows that while exchange rates remained more stable than in early 1930s, this was neither the result of international ...
    • Rozwój sektora FinTech a tradycyjna bankowość – ujęcie ilościowe 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawcza SGH, 2018)
      W tekście przeanalizowano ilościowo rozwój sektora FinTech na świecie, a także oceniono związki występujące między postępującą informatyzacją i przenoszeniem usług finansowych do Internetu a funkcjonowaniem tradycyjnej ...
    • The Image of a University of Economics from the Perspective of University Candidates - Based on the SGH Warsaw School of Economics 

      Tabor-Błażewicz, Joanna (2018)
      The article addresses the concept of university image and its impact on student satisfaction and loyalty. It discusses the factors connected with the need to build and sustain an appropriate image of a university and offers ...
    • Offshoring we współczesnej gospodarce światowej 

      Chilimoniuk-Przeździecka, Eliza (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Intensyfikacja międzynarodowego podziału pracy, obserwowana w ostatnich latach, w dużym stopniu jest następstwem wzrostu aktywnego angażowania się przedsiębiorstw w ten proces. Obok istniejącej od dziesiątków lat produkcji ...
    • Optymalizacja podatkowa a termin płatności podatku 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna; Felis, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Celem rozważań prowadzonych w niniejszym opracowaniu jest przedstawienie zagadnienia optymalizacji podatkowej w kontekście terminu płatności podatku. Autorzy poddali analizie różne systemy płatności w zakresie ...
    • Social enterprise scaling up strategy– franchise development 

      Ziółkowska, Marta (2018)
      This paper is an exploratory study on the essence of social franchise as a business model and form of entrepreneurship and study how to use the proven business model to satisfy social needs. The paper is descriptive in ...
    • Typologia projektów zarządzanych przez uczelnie wyższe w Polsce 

      Pączek, Ewa; Wyrozębski, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)
      Uczelnie wyższe to instytucje, które realizują jednocześnie wiele projektów, charakteryzujących się często złożonością, która wynika z przenikania się dwóch sfer: edukacyjnej i operacyjnej (Karpiuk i Świętoniowska 2017). ...
    • Synchromodality-as-a-Service – innowacyjny model transportu towarów 

      Cichosz, Marzenna (2018)
      Synchromodalność (zsynchronizowana intermodalność) jest innowacyjną koncepcją w transporcie multimodalnym, która zakłada, że operator logistyczny po uprzednim ustaleniu ze zleceniodawcą głównych parametrów dostawy, takich ...
    • Franchising in Poland - past, present, future 

      Ziółkowska, Marta (Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Economics in Osijek, 2018)
      The current franchise model of enterprise development has evolved for centuries. Franchising in its contemporary form was initially developed in the American market, but owing to its universality, this model has gained ...
    • Typologia biur zarządzania projektami (PMO) we współczesnych przedsiębiorstwach 

      Wyrozębski, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)
      Postępująca projektyfikacja organizacji , w konsekwencji rosnąca potrzeba zapewnienia realizacji nowych, wyspecjalizowanych zadań projektowych w organizacji oraz trudność w delegowaniu ich do kompetentnych wykonawców ...
    • Megatrends and Their Use in Economic Analyses of Contemporary Challenges in The World Economy 

      Malik, Radosław; Janowska, Anna Anetta (2018)
      The objective of the article was to perform a literature review to analyze the use of megatrends as an analytical framework in various areas of economic and social discourse. Following SALSA methodology, the scope of the ...
    • Rodzaje sieci tworzących otwarte innowacje w Polsce 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2018)
      Celem artykułu jest przedstawienie autorskiej klasyfikacji rodzajów sieci tworzących otwarte innowacje oraz ich empiryczna weryfikacja na polskim rynku. Autorzy zaproponowali klasyfikację rodzajów sieci tworzących ...
    • Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie kreatywnym 

      Tabor-Błażewicz, Joanna (Oficyna Wydawnicza SGH, 2018)
      W artykule dokonano podsumowania zmian, jakie zaszły w ostatnich latach w podejściu do zarządzania talentami oraz nowych trendów, jakie są obserwowane w tym zakresie. Na bazie tych analiz opracowano zestaw cech charakterystycznych ...
    • "Monitor Polski" Rady Regencyjnej jako czasopismo publicystyczne. Zarys problemu 

      Łazor, Jerzy (Archiwum Główne Akt Dawnych : Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania : Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna : Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      "Monitor Polski" pełnił w 1918 roku dwojaką rolę: publikatora i oficjalnego czasopisma publicystycznego Rady Regencyjnej. Artykuł stanowi analizę typów treści prezentowanych na łamach czasopisma w tym okresie. Pokazuje, ...
    • Innowacje społeczne i polityczne – identyfikacja problemów 

      Kowalczyk, Stanisław; Roman Sobiecki (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)
      Innowacja jest jedną z tych kategorii, które od dawna należą do kanonu pojęć stosowanych nie tylko w obrębie nauk technicznych czy ekonomicznych, lecz także innych dyscyplin naukowych. Jednakże gdy mówimy o innowacjach, ...
    • Systemy walutowe współczesnego świata 

      Łazor, Jerzy; Morawski, Wojciech; Jarosz-Nojszewska, Anna; Luszniewicz, Jacek; Dwilewicz, Łukasz; Podolska-Meducka, Aldona; Kaliński, Janusz; Jachowicz, Piotr (Polskie Towarzystwo Historii Gospodarczej, 2018)
      Na wybór składają się dwie grupy opracowań. Pierwsza dotyczy prób zbudowania ponadnarodowych systemów walutowych, czy to o zasięgu regionalnym, czy światowym. Składają się na nią teksty: Jacka Luszniewicza o walucie złotej, ...
    • Zachowania przedsiębiorstw a sukces w sektorach starzejących się 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2018)
      Celem artykułu jest zaprezentowanie typologii modelowych zachowań przedsiębiorstw w sektorach starzejących się oraz wskazanie, które z nich można uznać za zachowania prowadzące do sukcesu. Autorzy uważają, że ...