Wyświetlanie pozycji 487-506 z 955

    • Oddziaływanie mass mediów 

      Kozłowska, Anna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2006)
      Wpływ mass mediów na odbiorców nie jest rezultatem dysponowania przez nie jakąś tajemną mocą, lecz jest wypadkową wielu czynników leżących tak po stronie nadawcy, przekazu, mediów, odbiorców, jak i tzw. czynników wewnętrznych, ...
    • Oddziaływanie reklamy na motywy zakupowe: ramy koncepcyjne 

      Kozłowska, Anna (2013)
      The need is the basic motive of human behavior. However, knowledge of how advertising affects the motives of consumer behavior is limited to the basic assumptions of the concept of A.H. Maslow. The paper developed the ...
    • Odpowiedzialność menedżerów 

      Dec, Paweł; Masiukiewicz, Piotr (Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ", 2016)
      Problem odpowiedzialności menedżera jest podwójny, ponieważ z jednej strony jest on odpowiedzialny za całą stratę finansową i wizerunek firmy, z drugiej zaś ponosi odpowiedzialność etyczną, prawną i finansową za konkretne ...
    • Odpowiedzialność placówki medycznej w komunikacji z pacjentem 

      Kozłowska, Anna (2016)
      Artykuł dotyczy niezwykle ciekawego zagadnienia, jakim jest odpowiedzialność placówek medycznych w procesie komunikacji z pacjentem. Przy ograniczonych możliwościach komunikacji marketingowej nacisk należy kłaść na komunikację ...
    • Odpowiedzialność za społeczność lokalną jako czynnik przewagi konkurencyjnej w branży spotkań 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      Obserwacja zmieniających się trendów konsumenckich skłania przedsiębiorców branży spotkań do modyfikacji stosowanych narzędzi marketingu, choć przeobrażenia rzadko następują na modelu biznesowego. Jednym z trendów chętnie ...
    • Offshoring we współczesnej gospodarce światowej 

      Chilimoniuk-Przeździecka, Eliza (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Intensyfikacja międzynarodowego podziału pracy, obserwowana w ostatnich latach, w dużym stopniu jest następstwem wzrostu aktywnego angażowania się przedsiębiorstw w ten proces. Obok istniejącej od dziesiątków lat produkcji ...
    • Ograniczanie niepewności w działalności przedsiębiorstw 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2014)
      Nie można się dziwić, że wielu przedsiębiorców, nie ma tu znaczenia czy reprezentujących małe, czy duże firmy, nie radzi sobie wobec tak turbulentnego i zmieniającego się obecnie otoczenia gospodarczego. Pomijane są ...
    • On complementary symmetry and reference dependence 

      Lewandowski, Michał; Woźny, Łukasz (2020-12)
      This paper reevaluates the complementary symmetry hypothesis and the supporting experimental evidence. Originally the hypothesis was stated for binary risky prospects. We generalize the hypothesis to arbitrary state-contingent ...
    • On Entanglement of Fact and Value in the Views of Hilary Putnam 

      Rosiak-Zięba, Ewa (2018)
      On Entanglement of Fact and Value in the Views of Hilary Putnam: The subject of this paper is the analysis of Hilary Putnam’s thesis on the fact/value entanglement along with some of his arguments meant to corroborate ...
    • On journal rankings and researchers' abilities 

      Charemza, Wojciech; Lewandowski, Michał; Woźny, Łukasz (2023-09)
      Over the last few years, ranking lists of academic journals have become one of the key indicators for evaluating individual researchers, departments and universities. How to optimally design such rankings? What can we learn ...
    • On planning production and distribution with disrupted supply chains 

      Szufel, Przemysław (2022-10-31)
      This paper presents a model for short-term time-horizon production and distribution planning of a manufacturing company located in the middle of a supply chain. The model focuses on an unbalanced market with broken supply ...
    • On the limits of macroprudential policy 

      Marcin, Kolasa (2016-02)
      This paper studies how macroprudential policy tools can complement the interest rate-based monetary policy in achieving a selection of dual stabilization objectives. We show analytically in a canonical New Keynesian model ...
    • On the Optimal Labor Income Share 

      Growiec, Jakub; McAdam, Peter; Mućk, Jakub (2018-02)
      Labor's share of income has attracted interest in recent years reflecting its apparent decline. These falls, witnessed across many countries, are usually deemed undesirable. Any such assertion, however, begs the question ...
    • On the sources of economic growth, structural consistency of agent-based models and mental-accounting consumer behaviour 

      Chudziak, Szymon (2022-03-18)
      An assessment of the sources of growth in agent- and general equilibrium-based models is presented, along a discussion of the strengths and weaknesses of existing approaches to growth modelling. The empirical and theoretical ...
    • On the trade-offs in money market benchmarks' stabilisation 

      Dec, Marcin (2018-09)
      We propose a theoretical stochastic set-up for a panel of contributors to a volume weighted raw money market index, which is the main contribution of this research. 'The hypothetical problems with: changes in the panel's ...
    • On uniqueness of time-consistent Markov policies for quasi-hyperbolic consumers under uncertainty 

      Balbus, Łukasz; Reffett, Kevin; Woźny, Łukasz (2016-11)
      We give a set of sufficient conditions for uniqueness of a time-consistent Markov stationary consumption policy for a quasi-hyperbolic household under uncertainty. To the best of our knowledge, this uniqueness result is ...
    • One model or many? Exchange rates determinants and their predictive capabilities 

      Dybka, Piotr (2020-07)
      In this paper the Dynamic Bayesian Model Averaging (DMA) algorithm is used to establish the key determinants of the nominal exchange rates of 5 currencies: CAD, EUR, GBP, CHF and JPY against the US dollar. My results ...
    • Online piracy: an emergent segment of the shadow economy. Empirical insight from Poland 

      Mróz, Bogdan (2016)
      Purpose The purpose of this paper is to investigate the underlying causes, scale and scope as well as the effects of piracy as a form of the shadow economy throughout Poland, drawing on the findings of secondary studies ...
    • Online recommenders’ anthropomorphism improves user response to hedonic and benefit-based product appeals through the recommenders’ perceived ability to learn 

      Trzebiński, Wojciech; Marciniak, Beata; Kulczycka, Eliza (2023-06-30)
      Previous studies reveal the limited effectiveness of benefit-based and hedonic-based product recommendations provided by online recommenders, and recommender anthropomorphism is considered a remedy. This paper aims to ...
    • Open data jako czynnik konkurencyjności regionów turystycznych – stan badań i przykłady wdrożeń 

      Kachniewska, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)
      Ekonomia doświadczeń od ponad 20 lat stanowi element analiz na gruncie badań nad turystyką, ale jej nowy wymiar – oparty o technologie cyfrowe – pozostaje słabo rozpoznanym obszarem badań. Tymczasem rozpowszechnienie ...