Przeglądaj według autora "Szkoła Główna Handlowa w Warszawie"
-
Unia bankowa - koncepcja i wyzwania
Zaleska, Małgorzata (DIFIN, 2013)W opracowaniu przedstawiono założenia unii bankowej, ze szczególnym uwzględnieniem przedmiotowego i podmiotowego oddziaływania oraz organizacji europejskiego nadzoru bankowego. Rozważania wzbogacone zostały elementami oceny ... -
Relational resources in the company development a report of empirical research
Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics, 2013)The most important in relational marketing is striving to understand customer needs and expectations. The process of resources integration is significant in order to provide consumers with the right products and services ... -
Konsekwencje reformy systemu podatków od nieruchomości w Polsce
Felis, Paweł (Polskie Stowarzyszenie Finansów i Bankowości : Difin, 2013)Celem artykułu jest zaprezentowanie potencjalnych skutków (fiskalnych i pozafiskalnych) reformy systemu opodatkowania nieruchomości dla samorządu terytorialnego oraz podatników. Dzięki temu możliwe było zestawienie korzyści ... -
Przemysły kreatywne w Polsce : uwarunkowania i perspektywy
Kasprzak, Rafał (Warszawa : Kamon Consulting, 2013)Pierwsza w Polsce publikacja opisująca sektor kreatywny jako ważny element systemu społeczno – ekonomicznego gospodarki narodowej oraz wskazująca kluczowe uwarunkowania jego rozwoju. W książce pojawia się dotychczas nieobecny ... -
Media społecznościowe jako narzędzie nowoczesnego marketingu usług hotelarskich
Kachniewska, Magdalena (Almamer Szkoła Wyższa. Wydział Turystyki i Rekreacji, 2013)Celem opracowania jest omówienie pojęcia i charakteru tzw. nowych mediów (mediów społecznościowych), wskazanie wpływu, jaki wywierają one na zachowania nabywców oraz zasady kreowania komunikatów rynkowych i założenia ... -
Czy zakaz insider tradingu jest karaniem za wiedzę?
Martysz, Czesław (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2013)Źródłem sukcesów gospodarczych jest przede wszystkim posiadanie precyzyjnej i niedostępnej publicznie informacji pozwalającej danej osobie na zdobycie rynkowej przewagi. Skoro zatem sukcesy gospodarcze są pochodną ... -
Innovations in resources management of enterprises
Skowronek-Mielczarek, Anna; Leszczyński, Zdzisław; Bojewska, Barbara; Bachnik, Katarzyna; Ziółkowska, Marta (Warsaw School of Economics, 2013)This study constitutes a synthesis of research concerning evaluation of resources management processes in enterprises and barriers that exist in this regard in Polish business practice. In the study were also presented ... -
Wykorzystanie strategicznych systemów wczesnego ostrzegania w ograniczaniu niepewności w przedsiębiorstwach
Dec, Paweł (2013)Niespotykana złożoność i dynamizm przemian gospodarczych, z którymi stykają się obecnie przedsiębiorstwa niemal na całym świecie, sprawia, że coraz trudniej jest nie tylko planować dalszy rozwój firmy, ale wręcz ... -
Cause related marketing i strategiczna filantropia jako instrumenty marketingu społecznego
Dąbrowski, Tomasz J. (2013)Przedsiębiorstwa przejawiają rosnącą troskę dotyczącą zarządzania kwestiami społecznymi. Znajduje to odzwierciedlenie w podejmowaniu wielu szeregu inicjatyw pozwalających na łączenie potrzeb organizacji z potrzebami ... -
Opodatkowanie majątku w Europie - współczesne trendy i wyzwania
Felis, Paweł (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)Rosnące znaczenie opodatkowania majątku w Europie wymusza potrzebę zaprezentowania na gruncie ekonomii oraz teorii opodatkowania podatków majątkowych. W artykule skoncentrowano uwagę na następstwach ekonomiczno-społecznych ... -
Kreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarce
Ziółkowska, Marta (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)W globalnej gospodarce powiązania franczyzowe rozwijają się dynamicznie, pozwalając osiągać przewagi konkurencyjne i dokonywać ekspansji ogólnoświatowej. Organizacje franczyzowe są obecne niemalże na wszystkich kontynentach ... -
Oczekiwania przedsiębiorców branży hotelarskiej względem systemu kształcenia na poziomie wyższym
Kachniewska, Magdalena (Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013)Przeprowadzone badania dotyczyły oczekiwań sektora hotelarskiego względem programów nauczania w szkołach wyższych. Zbieżność oczekiwań przedsiębiorców branży turystycznej wskazuje, że odpowiedni kształt programów nauczania ... -
Powojenna polityka mieszkaniowa w Europie Zachodniej – sektor publiczny a paradygmat wzrostu ekonomicznego
Cesarski, Maciej (Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa, 2013)Cele oraz model polityki mieszkaniowej jako reakcja na polityczne meandry ekonomi i zarazem ich czynnik odgrywają niedocenianą na ogół rolę. Wskazaniu strukturalnych aspektów tej roli, w tym ewolucji sektora publicznego ... -
Fundusz Rezerwy Demograficznej – analiza działalności oraz konsekwencje przedterminowego wykorzystania aktywów
Rutecka, Joanna (2013)Demographic Reserve Fund (FRD) has been created in Poland in 2002 to offer additional source of financing for old-age pension system in case it faces signifcant deficit resulting from demographic reasons. This buffer fund ... -
Prawne i ekonomiczne aspekty karalności insider tradingu
Martysz, Czesław (2013)Celem artykułu Cz. Martysza jest omówienie zarówno prawnych, jak i ekono- micznych aspektów insider tradingu oraz próba zakwestionowania zasadności jego penalizacji. Z uwagi na podejmowane zagadnienia Autor w swoich ... -
Pożądany kształt europejskiego, zintegrowanego systemu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji banków oraz gwarantowania depozytów
Koleśnik, Jan (Difin, 2013)W opracowaniu przedstawiono dwa pozostałych (obok europejskiego nadzoru bankowego) komponenty unii bankowej, tj. europejskiego systemu gwarantowania depozytów oraz restrukturyzacji banków. Wskazane zostały nie tylko znane ... -
Application of marketing instruments in the banking crisis
Dec, Paweł; Masiukiewicz, Piotr (Oficyna Wydawnicza "Humanitas", 2013)The use of marketing instruments in a crisis in the financial institution can be a significant help in faster deactivation of a crisis. The article presents research in the area of customer sensitivity (preference) for ... -
Oddziaływanie reklamy na motywy zakupowe: ramy koncepcyjne
Kozłowska, Anna (2013)The need is the basic motive of human behavior. However, knowledge of how advertising affects the motives of consumer behavior is limited to the basic assumptions of the concept of A.H. Maslow. The paper developed the ... -
Ubezpieczenia robotnicze w Polsce w latach 1918-1939
Jarosz-Nojszewska, Anna (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013)Jednym z najważniejszych problemów społecznych II Rzeczypospolitej była sprawa ubezpieczeń społecznych robotników przemysłowych i robotników rolnych. Wynikało to z jednej strony z ogromnego zapotrzebowania na różne ... -
Zarys problematyki finansów islamskich
Martysz, Czesław (2013)The article is aimed at the presentation of rudiments of Islamic finance operations and outlining the current problems connected with their development. The author focuses of the major difference between the Islamic ...