Cause related marketing i strategiczna filantropia jako instrumenty marketingu społecznego
Abstract
Przedsiębiorstwa przejawiają rosnącą troskę dotyczącą zarządzania kwestiami
społecznymi. Znajduje to odzwierciedlenie w podejmowaniu wielu szeregu inicjatyw
pozwalających na łączenie potrzeb organizacji z potrzebami społecznymi.
Celem rozważań jest przedstawienie różnic między cause-related marketingiem
i strategiczną filantropią jako narzędziami marketingu społecznego przedsiębiorstwa.
Zrozumienie tych różnic jest ważne dla menadżerów, ponieważ pozwala im
wykorzystywać omawiane narzędzia w sposób bardziej odpowiedni. Artykuł dostarcza
ram koncepcyjnych dla efektywnego rozwijania działań z zakresu marketingu
społecznego. Corporations are increasingly concerned about managing social issues. This is reflected in several types of initiatives that combine the organisational needs and social needs. An aim of the article is to present differences between cause related marketing and strategic philanthropy as tools of corporate social marketing. Under-standing of these differences is important to managers because it allows them to use the tools in a proper way. The article provides a conceptual framework for developing social marketing activities in a more effective manner.
Website of the publisher
http://old.ibrkk.pl/Collections
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.