Browsing by Title
Now showing items 420-439 of 970
-
Mieszkalnictwo społeczne a kryzysy gospodarcze XX i XXI w.
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2009)Punkty zwrotne i fazy dziejów mieszkalnictwa społecznego – sięgających w europejskim trzonie cywilizacji zachodniej wymiaru sekularnego – łączą się z kryzysami gospodarczymi w XX i XXI w. Są widoczne zwłaszcza w podejściu ... -
Mieszkania czynszowe w społeczeństwach XIX i XX w. – Polska, Europa Zachodnia, Stany Zjednoczone
(Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa, 2004)W opracowaniu przedstawione są przemiany czynszowego zasobu mieszkaniowego w Polsce, krajach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych A. P. w XIX i XX w. wartościowane na tle nowoczesnego rozwoju społeczno-gospodarczego. ... -
Mieszkania komunalne – wyzwanie dla polityki mieszkaniowej państwa w świetle badań wybranych miast
(2020-12)Pomimo jednego z najszybszych temp wzrostu gospodarczego wśród krajów Unii Europejskiej w latach 2010–2019 w Polsce nie odnotowano istotnej poprawy w zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych mniej zamożnych gospodarstw domowych. ... -
Międzynarodowy handel dobrami wysokiej techniki – przypadek Chin
(2017)International trade statistics reveal that China is a major exporter of high-tech goods, catching up with the leaders. . They occupy first place in the export of computers and electronic products. According to the ... -
Międzynarodowy handel produktami wiedzy
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)Monografia stanowi kompleksową analizę międzynarodowego handlu produktami wiedzy opartą na ich autorskiej klasyfikacji z wykorzystaniem własnych badań czynników determinujących handel tymi produktami z użyciem samodzielnie ... -
Misselling consumer awareness study – Circumstances surrounding the occurence of misselling
(2021-06)Misselling is the sale of financial services that do not meet the needs of consumers or in the manner or the way they are sold, which is not appropriate to the nature of those services. The first aim of this article is ... -
Model A.L. Dicka i K. Basu: nowe ramy koncepcyjne dla badania oddziaływania reklamy na lojalność konsumencką
(2013)Lojalność konsumencka jest zjawiskiem złożonym, którego aspekty mogą być jawnie obserwowalne (ujęcie behawioralne ) lub ukryte, odnoszące się do postawy względem marki (ujęcie ewaluacyjne). Postawa lojalnościowa i zachowania ... -
Model biznesu platform cyfrowych w ujęciu canvas
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2024)W rozdziale opisano model biznesu platform cyfrowych. Wykorzystano do tego zmodyfikowane podejście business model canvas. Podano definicje platform oraz scharakteryzowano różne typy platform cyfrowych. Następnie opisano ... -
Model eliminacji zjawiska zaniżania celów w procesie budżetowania
(2018)W trakcie procesu budżetowego występuje szereg nieefektywności, tym silniejszych im większe jest dane przedsiębiorstwo. Jednym z powszechnych zjawisk jest ukrywanie przez pracowników informacji o faktycznych możliwościach ... -
Model Howarda w analizie zjawiska "łaknienia zniżki" w ubezpieczeniach komunikacyjnych
(2002-06)Zjawisko łaknienia zniżek związane jest z racjonalnym dążeniem ubezpieczonych do ograniczania kosztów, dlatego uzasadnione jest użycie do jego modelowania metod Howarda. Algorytm iteracyjny Howarda pozwalający na wyznaczenie ... -
Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości
(Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich, 2019)Ewolucja modelu kształcenia doktorantów w Polsce po roku 1989 jest w znacznym stopniu odzwierciedleniem trendów obserwowanych w krajach o bogatym doświadczeniu w zakresie kształcenia wysoko wykwalifikowanych kadr o ... -
Modele biznesowe gospodarki cyfrowej jako czynnik zmian strukturalnych rynku turystycznego - stan badań
(2019)Cel. Identyfikacja luki badawczej w obszarze modeli biznesowych (MB) w turystyce i sformułowanie programu badań w tym zakresie w celu analizy zmian strukturalnych rynku. Metoda. Przegląd i synteza publikacji z baz EBSCO, ... -
Modele biznesowe w przemysłach kreatywnych
(2016)Celem artykułu jest prezentacja rozważań na temat modeli biznesowych w przemysłach kreatywnych. Zarysowany w artykule obraz może stać się przyczynkiem do szerszych studiów, a także pogłębionych badań empirycznych, ... -
Modele pomiaru i skala zatorów płatniczych w Europie
(2016)Zarówno badania autora, jak i krajowe indeksy płatności wskazują, że wiarygodność płatnicza podmiotów w Unii Europejskiej jest zróżnicowana, a w Polsce jest niska. Problem nieterminowych płatności jest stałym ... -
Modele rozwoju gospodarczego a poziom rozwoju społecznego i zamożności w małych państwach wyspiarskich na świecie
(2017)Przedmiotem artykułu jest analiza modeli rozwoju i poziomu rozwoju społecznoekonomicznego w 29 małych państwach wyspiarskich (SIDS). Modele rozwoju zostały wyznaczone w oparciu o klasyfikacje: MIRAB/SITE/PROFIT, jak i ... -
Modele wczesnego ostrzegania przed upadłością przedsiębiorstw i badania nad ich skutecznością w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2008)W tekście poruszono problematykę efektywności modeli predykcji bankructwa (systemów wczesnego ostrzegania przed upadłością) przedsiębiorstw. Przeprowadzane dotychczas w Polsce i prezentowane w literaturze przedmiotu badania ... -
Modele współpracy małych i średnich przedsiębiorstw jako przejaw zmian ich zachowań w okresie spowolnienia gospodarczego
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2015)Celem opracowania jest prezentacja obecnego stanu wiedzy w zakresie zachowań małych i średnich przedsiębiorstw, dotyczących funkcjonowania powiązań między nimi, opartych na współpracy. Wraz z postępującą integracją gospodarki ... -
The Models of Cooperation Between Small and Medium-Sized Enterprises as an Expression of the Changes in Their Behaviour Triggered by the Crisis
(Publishing House. SGH Warsaw School of Economics, 2017)This chapter aims to analyze the changes taking place in the behaviour of the businesses operating in the SME sector with regard to the way they establish cooperation in the face of a crisis and to the way this cooperation ... -
Models of Propagation of Inside Information
(2020)Insider trading is the buying or selling of a publicly traded company’s stock by someone who has non-public, material information about that stock. The following article presents an innovative model which could help to ... -
Monetary policy and COVID-19
(2021-07)We study the macroeconomic effects of the COVID-19 epidemic in a quantitative dynamic general equilibrium setup with nominal rigidities. We evaluate various containment policies and show that they allow to dramatically ...