Browsing by Title
Now showing items 775-794 of 977
-
Systemy walutowe współczesnego świata
(Polskie Towarzystwo Historii Gospodarczej, 2018)Na wybór składają się dwie grupy opracowań. Pierwsza dotyczy prób zbudowania ponadnarodowych systemów walutowych, czy to o zasięgu regionalnym, czy światowym. Składają się na nią teksty: Jacka Luszniewicza o walucie złotej, ... -
Szerokość i głębokość poszukiwania wiedzy zewnętrznej w otwartych innowacjach
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Otwarte innowacje mogą być opisywane przez pryzmat strategii poszukiwania wiedzy zewnętrznej, w której wyróżnia się szerokość oraz głębokość poszukiwania wiedzy poza granicami przedsiębiorstwa. Szerokość poszukiwania wiedzy ... -
Sławomir Skrzypek – Wspomnienie
(2010-04)Pana Sławomira Skrzypka poznałam osobiście w pierwszym roku sprawowania przez Niego funkcji prezesa NBP. Okazją ku temu było seminarium zorganizowane w Polskim Towarzystwie Ekonomicznym przy współudziale NBP, nt. „Integracja ... -
Słowo wstępne. Skąd ideologia?
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2019)Skąd ideologia? – w odpowiedzi na to pytanie omówiono, po pierwsze, Marksowski rodowód pojęcia „ideologia”. Po drugie, za Karolem Marksem, przeanalizowano główne rysy ideologii jako teorii wyrastającej z historyczno-społecznej ... -
Świadczenia emerytalne a zaspokojenie zmieniających się potrzeb w okresie dezaktywizacji zawodowej
(2015)Klasyczne formy wypłaty świadczeń emerytalnych (wypłata programowana, renta dożywotnia, wypłata jednorazowa) nie uwzględniają faktu, iż potrzeby jednostek zmieniają się istotnie w trakcie okresu emerytalnego. W początkowej ... -
Tektonika kryzysu Polsce też zagraża
(2011)Bezpośrednie źródła kryzysu tkwią w sektorze finansowym i jego nieprawidłowościach, już po wielekroć opisanych i przeanalizowanych. Zadaję sobie pytanie, czy gdyby ich nie było, to kryzys by się pojawił czy nie. Moim zdaniem ... -
Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ... -
Teoretyczne i praktyczne aspekty reformowania systemu podatków lokalnych w Polsce
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2012)Celem artykułu jest próba przedstawienia koncepcji reformy systemu podatków zasilających budżety jednostek samorządu terytorialnego. Zaprezentowana przez autora propozycja – ze względu na limit objętości tego artykułu – ... -
The Blue Economy W poszukiwaniu lepszej jakości życia
(2010-10)W książce Gunter Pauli pisze o niezbędnej zmianie świata. Jest to niezwykle cenna, ożywcza próba kreowania i popularyzowania nowego, nieskażonego modelem nieokiełzanego konsumeryzmu spojrzenia na rzeczywistość. Odnotowuję ... -
There is no single correct theory of economics
(2014)This text was prepared to celebrate the 9th Congress of Polish Economists, which took place in Warsaw at the end of November 2013. As demonstrated by the history of congresses of Polish economists, the congresses were held ... -
There is no smoke without fire: How frequency information and the experience attribution make negative online restaurant reviews more harmful
(2022)The paper proposes and evidences that a more frequent mentioning of a service issue in an online restaurant review makes the readers blame the restaurant more for the issue. This inside attribution, in turn, may worsen the ... -
Time consistent equilibria in dynamic models with recursive payoffs and behavioral discounting
(2020-11)We prove existence of time consistent equilibria in a wide class of dynamic models with recursive payoffs and generalized discounting involving both behavioral and normative applica-tions. Our generalized Bellman equation ... -
To What Extent does Convergence Explain the Slowdown in Potential Growth of the CEE Countries Following the Global Financial Crisis?
(2020-12)The paper estimates a simple growth model with time-varying cross-country fixed effects on a panel of high-income countries and decomposes changes in potential growth into convergence, movements in the steady state ... -
Tourism development as a determinant of quality of life in rural areas
(2015)Purpose – The purpose of this paper is to share information on how the advantages of tourism are both a result and a determinant of the quality of life in rural areas. Consequently, it is one of the main factors for ... -
Tourism value added creation through a user-centric context-aware digital system
(2014)This paper seeks to focus on the idea of a user-centric context-aware digital system and its rationale in a process of tourism value creation. The purpose of the study is to offer an understanding of the context-aware ... -
Towards a sustainable economy in a pandemic era
(SGH Publishing House, 2022)Sustainable competitiveness is a relatively new concept, but rising in importance in face of external shocks that have impacted the economy in the last years, like COVID-19 pandemic, the war in Ukraine or the climate changes ... -
Towards an Asian Model of Clusters and Cluster Policy: The Super Cluster Strategy
(2020)Clusters are recognized as important drivers of competitiveness and economic development. There are various models of clusters development all over the world, some of which may be initiated bottom-up by private firms, ... -
Towards the Definition of a Tourism Cluster
(2013)Strategia rozwoju i wzmocnienia konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej coraz częściej odwołuje się do koncepcji tworzenia klastra turystycznego. Wątek ten stał się także tematem wiodącym prac Polskiej Organizacji ... -
Towards the infomediation in tourism
(2014)The purpose of the study is to analyse the changing role of tourism intermediaries in the distribution chain. Globalisation and the development of ICTs have undoubtedly changed both business practices and strategies as ... -
Tożsamość polska, europejska i globalna konsumentów. Implikacje dla działań marketingowych
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2024)Monografia naukowa dotyczy konsekwencji, jakie wynikają dla działań marketingowych z takich tożsamości socjo-geograficznych konsumentów, jak tożsamość polska, tożsamość europejska i tożsamość globalna. W monografii ...