Wyświetlanie pozycji 1-4 z 4

    • The Diversification Strategy and Business Groups’ Performance in Poland 

      Dziurski, Patryk; Mierzejewska, Wioletta (2019)
      The aim of the study is to identify the scope in which business groups in Poland apply the diversification strategy and examine it influence on the performance of a business group. The research method is a critical analysis ...
    • Wpływ pandemii na strategie innowacji realizowane przez przedsiębiorstwa w Polsce 

      Mierzejewska, Wioletta; Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)
      Od wielu lat obserwuje się rosnące znaczenie innowacji we współczesnej gospodarce, co wymusza na przedsiębiorstwach przyjmowanie bardziej strategicznej orientacji na innowacje. Dominująca logika wskazuje, że należy zwiększać ...
    • How Firms Cooperate in Business Groups? Evidence from Poland 

      Mierzejewska, Wioletta; Dziurski, Patryk (2021)
      Purpose: The study aims to identify the main directions of intragroup cooperation, along with crucial areas of cooperation in business groups, and develops theoretical models of cooperation in a business group. Methodology: ...
    • Understanding drivers of intrafirm coopetition: perspective of corporate groups 

      Mierzejewska, Wioletta; Górska, Rumiana; Aluchna, Maria; Krejner-Nowecka, Anna; Dziurski, Patryk (2023)
      Purpose: Coopetition is ubiquitous in the economy, but managing effectively this type of relationship between firms remains a challenge for many organizations. This paper investigates the coopetition within corporate groups ...