Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5

    • Innowacje jako warunek rozwoju współczesnych przedsiębiorstw 

      Wysocki, Jacek (2009)
      W dobie globalizacji innowacje stanowią podstawowy czynnik skutecznego konkurowania i rozwoju podmiotu gospodarczego. Poszukiwanie i wdrażanie zmian, które są synonimem innowacji, nie tylko kształtuje ekspansję przedsiębiorstwa, ...
    • Strategia w rozwoju firm rodzinnych 

      Wysocki, Jacek (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2016)
      Z przeprowadzonych na świecie i w Polsce badań wynika, że większość firm rodzinnych nie posiada formalnie opracowanych planów strategicznych, ale dość dobrze daje sobie radę na współczesnych rynkach. Niestety, w świetle ...
    • Rozwój czy stagnacja? Kapitał kulturowy peryferii 

      Gładys-Jakóbik, Anna (2017)
      Tekst jest próbą przybliżenia dyskusji, jakie toczą się wokół „barier kulturowych”, „mentalnych”, „historycznych” czy „psychologicznych”, traktowanych jako główne przeszkody na drodze przyspieszenia procesu modernizacji ...
    • Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat 

      Ziółkowska, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ...
    • Rozwój sektora FinTech a tradycyjna bankowość – ujęcie ilościowe 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawcza SGH, 2018)
      W tekście przeanalizowano ilościowo rozwój sektora FinTech na świecie, a także oceniono związki występujące między postępującą informatyzacją i przenoszeniem usług finansowych do Internetu a funkcjonowaniem tradycyjnej ...