Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRocki, Marek
dc.date.accessioned2025-12-17T07:33:39Z
dc.date.available2025-12-17T07:33:39Z
dc.date.issued2025-12
dc.identifier.citationRocki M. Studia konsekutywne jako miara wdrażania procesu bolońskiego, "Nauka", 2025, nr 4, s. 25-47pl
dc.identifier.issn1231-8515pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/1422
dc.description.abstractWdrożenie w Polsce systemu bolońskiego, a w szczególności wyodrębnienie studiów pierwszego i drugiego stopnia, spowodowało znaczące zmiany w programach nauczania oraz organizacji procesu nauczania. Jeden z celów tego procesu – nazywany mobilnością – dał studentom okazję do zmiany uczelni po uzyskaniu dyplomu studiów pierwszego stopnia. W artykule przedstawiono wyniki analiz tego procesu w podziale na typy uczelni (zdefiniowane na podstawie składu konferencji rektorów uczelni różnych typów) i wskazano w nich na znaczące zróżnicowanie omawianego procesu w zależności od typu uczelni, a także – w przypadku politechnik i uniwersytetów – na związek natężenia tego procesu z pozycją w rankingu uczelni wyższych.pl
dc.description.abstractThe implementation of the Bologna system in Poland, and in particular the preparation of first- and second-cycle programs, led to significant changes in curcuricula and the organization of the teaching process. One of the goals of this process – called mobility – gave students the opportunity to change universities after obtaining their first-cycle diploma. This article presents the results of analyses of this process, broken down by university type (defined based on their membership in conferences of rectors of various types of universities). Significant variation in this process depending on the type of university is demonstrated, as well as – in the case of polytechnics and universities – the relationship between the intensity of this process and the ranking of higher education institutions.en
dc.language.isopl
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectProces bolońskipl
dc.subjectmonitorowanie losów absolwentówpl
dc.subjectwynagrodzenia absolwentówpl
dc.subjectbezrobociepl
dc.subjectranking uczelni wyższychpl
dc.subjectteorie rynku pracypl
dc.subjectBologna Processen
dc.subjectgraduate trackingen
dc.subjectgraduate salariesen
dc.subjectunemploymenten
dc.subjectuniversity rankingsen
dc.subjectlabor market theoriesen
dc.titleStudia konsekutywne jako miara wdrażania procesu bolońskiegopl
dc.title.alternativeConsecutive studies as a measure of the implementation of the Bologna Processen
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.number4pl
dc.description.physical25-47pl
dc.identifier.doiDOI: 10.24425/nauka.2025.156376pl
dc.title.journalNaukapl
dc.identifier.urlpublisherhttps://www.nauka-pan.pl/index.php/naukapl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe