Przeglądaj Kolegium Gospodarki Światowej / Collegium of World Economy według tytułu
Wyświetlanie pozycji 44-63 z 87
-
Oczekiwania przedsiębiorców branży hotelarskiej względem systemu kształcenia na poziomie wyższym
(Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013)Przeprowadzone badania dotyczyły oczekiwań sektora hotelarskiego względem programów nauczania w szkołach wyższych. Zbieżność oczekiwań przedsiębiorców branży turystycznej wskazuje, że odpowiedni kształt programów nauczania ... -
Odpowiedzialność za społeczność lokalną jako czynnik przewagi konkurencyjnej w branży spotkań
(2014)Obserwacja zmieniających się trendów konsumenckich skłania przedsiębiorców branży spotkań do modyfikacji stosowanych narzędzi marketingu, choć przeobrażenia rzadko następują na modelu biznesowego. Jednym z trendów chętnie ... -
Orientacja na wiedzę a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa : wyniki badań średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce
(Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008)Celem książki jest zidentyfikowanie związku pomiędzy zorientowaniem przedsiębiorstwa na wiedzę a jego wynikami finansowymi. Innymi słowy, chodzi o odpowiedź na pytanie, czy z ekonomicznego punktu widzenia warto inwestować ... -
Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy: fakty, mity i wyzwania
(2014)In the recent years, there has been a significant growth in the role of personal strategy in creating and developing competitive advantages of a company. More emphasis is put on the function of employees and their skills ... -
Poland-United States bilateral relations: Political and economic aspects
(SGH Warsaw School of Economics, 2021)The aim of this chapter is to explore the Poland-U.S. bilateral relations with regard to political and economic aspects, with a focus on the 2009–2020 period. The chapter comprises two main parts. The first one concerns ... -
Poland’s Economic Cooperation with the Arab States
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2021)The purpose of this monograph is to assess the level of cooperation between Poland and the Arab states, with a particular focus on foreign direct investment, trade, and cultural conditions, as well as to compare the ... -
Polaryzacja podaży turystycznej jako stymulanta rozwoju sieciowych produktów turystycznych
(2014)Korporacje transnarodowe wykazują większe zdolności innowacyjne i organizacyjne niż małe i średnie przedsiębiorstwa turystyczne, wywierają wpływ na wielkość i kierunek strumieni ruchu turystycznego, skutecznie kreują ... -
Polska w obliczu szans i zagrożeń w globalnej gospodarce=Poland in the face of opportunities and threats in the global economy
(Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2023)Nieustanna ewolucja procesów w gospodarce światowej, skutki wydarzeń niewpisujących się w tradycyjne i stosunkowo łatwo przewidywane cykle, takich jak epidemia COVID-19, manipulacje na rynku gazu, imponujące tempo zmian ... -
Polskie bezpośrednie inwestycje zagraniczne : stan po 30 latach od rozpoczęcia transformacji ustrojowej
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)Celem monografii jest ocena stanu polskich bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) oraz towarzyszących im innych form umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw po 30 latach od rozpoczęcia transformacji ustrojowej. ... -
Potencjał mediów społecznościowych w obszarze popularyzacji aktywności turystycznej
(2015)Though the game-like mechanism has been applied in tourism for decades, tourism attractions hardly deal with the competition of computer games. The aim of this article is to present the application of the gamification ... -
Powiązania miast w województwie mazowieckim : determinanty i konstrukcja modelu funkcjonalnego województwa
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Prezentowana monografia to próba zidentyfikowania i zobrazowania powiązań gospodarczych pomiędzy ośrodkami miejskimi w województwie mazowieckim. Uwzględniono w niej lokalizację przedsiębiorstw i innych instytucji, a także ... -
Powiązanie aspektów biznesowych i wypoczynkowych podróży służbowych (bleisure trend) jako przesłanka rozwoju oferty hotelowej
(2015)Dynamiczne przeobrażenia w zakresie struktury i sposobów wykorzystania czasu wolnego w społeczeństwie postmodernistycznym stanowią ważny trend społeczny, rzutujący na charakter współczesnego ruchu turystycznego, głównie w ... -
Przedsiębiorstwa w regionach i podregionach województwa mazowieckiego i ich powiązania w łańcuchach wartości
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Autorzy opracowania podjęli się wielowymiarowego zmapowania działalności przedsiębiorstw zlokalizowanych w województwie mazowieckim. W analizach – opatrzonych mapami i rysunkami – zaprezentowano, w jaki sposób rozlokowane ... -
Scientific Communication in the World of Digital Technologies: Conditions and Perspectives Regarding the Development of Scientific Journals
(2019)Purpose. The presentation of challenges with which scientific journals and - more broadly - scientific communication, will have to face in the substantive, technological and financial sphere in the conditions of constant ... -
The secular stagnation hypothesis and the future of Europe’s advanced economies
(2020)The secular stagnation hypothesis originated in the late 1930s when Alvin Hansen proposed that the American economy will experience a prolonged depression because of the slowdown in demographics. Widely discussed in the ... -
Strategie marketingowe przedsiębiorstw i regionów turystycznych w mediach społecznościowych
(2017)Celem opracowania jest omówienie zasad kreowania nowoczesnej strategii marki regionów i przedsiębiorstw turystycznych w mediach społecznościowych (MS) z uwzględnieniem nowych form komunikacji oraz nowych sposobów pozyskiwania ... -
Systemy gospodarcze w Azji Wschodniej: analiza bibliometryczna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2023)Celem badania jest przedstawienie najważniejszych kierunków współpracy międzynarodowej oraz trendów w badaniach nad systemami gospodarczymi w Azji Wschodniej. Analizowane gospodarki to Chiny, Japonia, Korea Południowa, ... -
Tourism development as a determinant of quality of life in rural areas
(2015)Purpose – The purpose of this paper is to share information on how the advantages of tourism are both a result and a determinant of the quality of life in rural areas. Consequently, it is one of the main factors for ... -
Tourism value added creation through a user-centric context-aware digital system
(2014)This paper seeks to focus on the idea of a user-centric context-aware digital system and its rationale in a process of tourism value creation. The purpose of the study is to offer an understanding of the context-aware ... -
Towards a sustainable economy in a pandemic era
(SGH Publishing House, 2022)Sustainable competitiveness is a relatively new concept, but rising in importance in face of external shocks that have impacted the economy in the last years, like COVID-19 pandemic, the war in Ukraine or the climate changes ...