Kolegium Gospodarki Światowej / Collegium of World Economy
Browse by
Kolegium Gospodarki Światowej powstało 1 października 1992 roku w miejsce byłego Wydziału Handlu Zagranicznego, który funkcjonował w ramach poprzedniej struktury organizacyjnej Uczelni. Zgodnie ze Statutem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Kolegium jest zrzeszeniem jednostek organizacyjnych, powołanych do życia w celu współpracy w dziedzinie badań naukowych i rozwoju kadr. Obecnie składa się z 4 instytutów i 7 katedr.
Collections in this community
Recent Submissions
-
The secular stagnation hypothesis and the future of Europe’s advanced economies
(2020)The secular stagnation hypothesis originated in the late 1930s when Alvin Hansen proposed that the American economy will experience a prolonged depression because of the slowdown in demographics. Widely discussed in the ... -
Modele biznesowe gospodarki cyfrowej jako czynnik zmian strukturalnych rynku turystycznego - stan badań
(2019)Cel. Identyfikacja luki badawczej w obszarze modeli biznesowych (MB) w turystyce i sformułowanie programu badań w tym zakresie w celu analizy zmian strukturalnych rynku. Metoda. Przegląd i synteza publikacji z baz EBSCO, ... -
Impact of Tourism on Competitiveness and Internationalization of Cities
(Warsaw : World Economy Research Institute SGH Warsaw School of Economics, 2018)Over half of world's population lives in the cities and they attract the largest part of the world's tourist traffic: in Europe, at the beginning of the first decade of the 21st century, urban tourism accounted for 30% of ... -
The Competitiveness of Cities : Components, Meaning and Determinants
(Warsaw : World Economy Research Institute SGH Warsaw School of Economics, 2018)Competitiveness between regions and cities has not until recently been a component of fundamental research issues in economics or even in economic geography. The competitiveness of territorial units is a fairly new ... -
Turystyka zdrowotna jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych
(2019)Celem artykułu jest analiza zmian modeli biznesowych turystyki w warunkach rosnącego znaczenia turystyki medycznej. Ich wpływ na modele biznesowe na rynku hotelarskim sprzyja tworzeniu innowacji marketingowych i strategii ... -
Big Data Analysis as the tool for predictive intelligence and experience personalization in tourism
(2019)The main purpose of the paper is to identify the potential of Big Data Analysis (BDA) as a source of competitive advantage in the tourism market. A review of literature was adapted in order to define and estimate the ... -
Komunikacja naukowa w świecie technologii cyfrowych: uwarunkowania i perspektywy rozwoju czasopism naukowych
(2019)Cel. Przedstawienie wyzwań, z jakimi czasopisma naukowe i – szerzej – komunikacja naukowa będą musiały się zmierzyć w sferze merytorycznej, technologicznej i finansowej w warunkach nieustannej ewolucji świata cyfrowego, ... -
Scientific Communication in the World of Digital Technologies: Conditions and Perspectives Regarding the Development of Scientific Journals
(2019)Purpose. The presentation of challenges with which scientific journals and - more broadly - scientific communication, will have to face in the substantive, technological and financial sphere in the conditions of constant ... -
Innowacyjne modele biznesu jako strategia przetrwania niezaleŜnych obiektów hotelowych w warunkach polaryzacji rynku turystycznego
(2014)W warunkach wysokiej konkurencji panującej na światowym rynku hotelarskim oraz dominacji kapitałowej i marketingowej korporacji turystycznych, jedyną szansą zachowania niezależności pozasieciowych obiektów hotelowych jest ... -
Tworzenie wartości dodanej na bazie kontekstowych aplikacji mobilnych (przypadek branży turystycznej)
(2019)W artykule przedstawiono analizę systemu cyfrowego zorientowanego na użytkownika i uzasadniono jego znaczenie w procesie tworzenia wartości. Celem badania jest wskazanie roli mobilnych aplikacji kontekstowych w marketingu ... -
Czynniki motywujące do uczestnictwa w przyjazdowej turystyce medycznej do Polski
(2018)Badania nad turystyką medyczną koncentrują się głównie na kwestii pochodzenia usługobiorców oraz przedmiotu zgłaszanego przez nich popytu. Celem prezentowanego opracowania jest analiza motywacji podejmowania przyjazdów do ... -
Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ) w opinii małych i średnich przedsiębiorstw hotelarskich
(2018)Cel. Ocena stopnia przygotowania polskich przedsiębiorców sektora hotelarskiego do wdrożenia zasad gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) oraz rozpoznanie ich opinii w zakresie uwarunkowań formalnych i gospodarczych tworzenia ... -
Nowe procesy w gospodarce światowej. Wnioski dla Polski
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2014)Ostatnie lata to okres istotnych przemian w gospodarce światowej. Składają się na nie przede wszystkim skutki kryzysu gospodarczego drugiej połowy poprzedniej dekady. Skutki, które z mniejszą lub większą intensywnością ... -
European Union as the creator of international standards of protection of intellectual property rights – the case of geographical indications
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2017)The European Union creates many common standards which have to be obeyed by its member states. What is more, it also pushes non-EU members to accept some of its standards by means of international agreements and treaties. ... -
Fiscal federalism and a separate budget for the euro area
(2018-06-29)The core objective of this paper is to determine the main political and economic conditions and challenges related to the possible evolution of the integration process in the euro area toward fiscal federalism and fiscal ... -
Ciemna strona kapitalizmu – nie tylko w świetle książki G.A. Akerlofa i R.J. Shillera Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa
(2018-06)Artykuł stanowi pogłębioną refleksję nad negatywnymi zjawiskami we współczesnym kapitalizmie w relacjach między wielkimi korporacjami a konsumentami. Punktem wyjścia jest książka laureatów nagrody Nobla G.A. Akerlofa i ... -
Orientacja na wiedzę a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa : wyniki badań średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce
(Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008)Celem książki jest zidentyfikowanie związku pomiędzy zorientowaniem przedsiębiorstwa na wiedzę a jego wynikami finansowymi. Innymi słowy, chodzi o odpowiedź na pytanie, czy z ekonomicznego punktu widzenia warto inwestować ... -
Value creation in the service economy
(Warsaw School of Economics, 2016)This book consists of five chapters. The first one deals with the historic perspective of services within the economic literature. It introduces, primarily, the classical approach, represented by the writings and observations ... -
Atlantic Bridges. Two Perspectives – Polish and Mexican
(2018)The aim of this paper is to examine the importance of the participation of Poland and Mexico, as medium‑sized countries, in institutions of the Atlantic Bridge, viewed from their perspective. We conduct an interdisciplinary ... -
Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego
(2017)Celem niniejszego artykułu jest prezentacja koncepcji modelu opisującego wpływ motywacji podróży turystycznych na użyteczność krańcową kolejnych wyjazdów do wcześniej odwiedzanego miejsca docelowego. Analiza źródeł ...