Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJanowska, Anna Anetta
dc.contributor.editorJung, Bohdan
dc.contributor.editorZorska, Anna
dc.contributor.editorMolęda-Zdziech, Małgorzata
dc.date.accessioned2018-10-16T08:04:24Z
dc.date.available2018-10-16T08:04:24Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationJanowska, A. A., Spór o dostęp do dóbr kultury – czas na innowacyjne modele biznesowe. W: Kreatywność i innowacyjność w erze cyfrowej : twórcza destrukcja 2 / red. Zorska, A., Molęda-Zdziech, M., Jung, B., Warszawa, 2014.pl
dc.identifier.isbn978-83-7378-915-9pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/572
dc.description.abstractRewolucja technologiczna zainicjowała istotne zmiany w przemysłach kultury, szczególnie tych, które wytwarzają dobra informacyjne . Doszło do swego rodzaju konfliktu pomiędzy konsumentami, którzy chcą mieć szeroki dostęp do dóbr kultury, a artystami i producentami, którzy powinni być wynagradzani za swoje dzieła. Te ważne zmiany spowodowały powstanie nowych, działających w sieci modeli biznesowych, w których produkty kultury są dystrybuowane za darmo. Interesującą taksonomię tych modeli zaproponował C . Anderson. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie, czy zaproponowane przez niego "darmowe" modele biznesowe są równie efektywne w generowaniu odpowiednich przychodów i zapewnianiu produkcji kolejnych dóbr kultury, co modele funkcjonujące w świecie przedcyfrowym. Analiza dotyczy sześciu sektorów: wydawniczego, prasy, radia i telewizji, filmowego, muzycznego oraz gier komputerowych .pl
dc.language.isopl
dc.publisherOficyna Wydawnicza. Szkoła Główna Handlowapl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectdobra kulturypl
dc.subjectrynek dóbr kulturypl
dc.subjectwolna kulturapl
dc.subjectChris Andersonpl
dc.subjectfreekonomiapl
dc.subjectdarmonomiapl
dc.subjectza darmopl
dc.titleSpór o dostęp do dóbr kultury – czas na innowacyjne modele biznesowepl
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.physical149-174pl
dc.title.containerKreatywność i innowacyjność w erze cyfrowej : twórcza destrukcja 2pl
dc.identifier.urlpublisherhttp://wydawnictwo.sgh.waw.plpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe