Wyświetlanie pozycji 45-64 z 87

    • Powstanie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i jej kampusu 

      Jarosz-Nojszewska, Anna (Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa W Warszawie, 2015)
      Tekst stanowi część publikacji, poświęconej historii kampusu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Omawia powstanie i rozwój kampusu SGH w okresie międzywojennym. Opracowano wówczas projekt budowy kampusu, którego realizację ...
    • Pożądany kształt europejskiego, zintegrowanego systemu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji banków oraz gwarantowania depozytów 

      Koleśnik, Jan (Difin, 2013)
      W opracowaniu przedstawiono dwa pozostałych (obok europejskiego nadzoru bankowego) komponenty unii bankowej, tj. europejskiego systemu gwarantowania depozytów oraz restrukturyzacji banków. Wskazane zostały nie tylko znane ...
    • Problemy energetyczne Polski. Cz. 1, Surowce 

      Jarosz-Nojszewska, Anna; Morawski, Wojciech; Kaliński, Janusz; Podolska-Meducka, Aldona; Luszniewicz, Jacek; Łazor, Jerzy; Zawistowski, Andrzej; Dwilewicz, Łukasz (Oficyna Wydawnicza SGH Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2016)
      Monografia przygotowana przez pracowników Katedry Historii Gospodarczej i Społecznej SGH została poświęcona wybranym problemom z dziejów polskiej energetyki. Dzieli się na dwie części. Pierwsza, poświęcona okresowi ...
    • Problemy gospodarcze Trzeciej Rzeczypospolitej 

      Jarosz-Nojszewska, Anna; Luszniewicz, Jacek; Morawski, Wojciech; Kaliński, Janusz; Dwilewicz, Łukasz; Zawistowski, Andrzej; Podolska-Meducka, Aldona; Łazor, Jerzy (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
      Prezentowany tom studiów jest efektem badań statutowych pracowników Katedry Historii Gospodarczej i Społecznej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, przeprowadzonych w 2016 r. Założeniem publikacji była prezentacja ...
    • Problemy reprywatyzacji 

      Jarosz-Nojszewska, Anna; Legutko-Kobus, Paulina; Sidorek, Janusz; Jastrzębski, Robert; Zdziennicki, Bohdan; Luterek, Tomasz; Kłusek, Mirosław; Podolska-Meducka, Aldona; Bosek, Leszek; Kaliński, Janusz; Morawski, Wojciech; Szlachta, Jacek; Jastrzębska, Ewa (Oficyna Wydawnicza SGH Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
      Tematyka reprywatyzacji, w obrębie której ogniskują się problemy prawne, gospodarcze, społeczne, a także zaszłości historyczne, stanowi nie tylko wyzwanie badawcze dla interdyscyplinarnych zespołów naukowych, ale także ...
    • Profesor Janusz Kaliński : bibliografia dorobku naukowego 

      Łazor, Jerzy (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)
      Bibliografia publikacji prof. Janusza Kalińskiego
    • Przemysły kultury w erze dostępu 

      Janowska, Anna Anetta (2017)
      Przemysły kultury, gdzie wytwarza się produkty kultury przeznaczone do masowej reprodukcji, dystrybucji i eksportu, okazały się szczególnie podatne na przemiany technologiczne, jakie charakteryzują tzw. erę dostępu. ...
    • Quine'a koncepcja etyki znaturalizowanej 

      Rosiak-Zięba, Ewa (Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, 2016)
      Artykuł poświęcony jest metaetycznej koncepcji Willarda Van Ormana Quine'a przedstawionej w eseju pt. „O naturze wartości moralnych”. Jej założenia zasadniczo pozostają w zgodzie ze sformułowanym przez niego programem tzw. ...
    • Quo vadis, socjologio? 

      Gładys-Jakóbik, Jolanta (2016)
      Dyskusje wieszczące koniec socjologii co jakiś czas zajmują uwagę badaczy i trochę zdążyliśmy już do tego przywyknąć. W ostatnich latach coraz głośniej mówi się jednak o „kryzysie transhumanistycznym” i jego konsekwencjach ...
    • Radiofobia w świecie plotki. Katastrofa w Czarnobylu a wybuchy paniki we współczesnej Polsce 

      Rosiak-Zięba, Ewa (2017)
      In this paper I examine traces of radiophobia in gossips as the manifestation of culture in the shadow of an atomic bomb. This study aims to recognize main social functions of this kind of folktales. The field of research ...
    • Reklama : pomiędzy informacją a manipulacją 

      Kozłowska, Anna (Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2016)
      An advertisement affects consumer’s attitudes and behaviors – and therefore is a message, using all possible means and techniques to inform about the product and encourage its purchase. The ad helps to build a positive ...
    • Reklama kosmetyków luksusowych: krytyczna analiza modeli reklamowych 

      Kozłowska, Anna (2017)
      Zgodnie z modelem FCB reklama kosmetyków luksusowych powinna opierać się na argumentacji emocjonalnej. Argumentacja w reklamie jest zależna od motywów, jakimi kieruje się konsument przy zakupie danego produktu. W tym wypadku ...
    • Reklama w procesie budowania doświadczeń konsumenta z marką 

      Kozłowska, Anna (2017)
      Celem artykułu jest wskazanie możliwości opracowania nowej ramy koncepcyjnej dla badania technik oddziaływania reklamy na konsumenta, w zależności od trzech czynników: stopnia zaangażowania w zakup, charakteru motywacji ...
    • Reklama w procesie budowania lojalności konsumenta: ujęcie modelowe 

      Kozłowska, Anna (2014)
      Celem artykułu jest opracowanie nowej ramy koncepcyjnej dla badania roli reklamy w kształtowaniu postaw konsumpcyjnych, wychodząc z założenia, że będą one pośredniczyć w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. ...
    • Reklama w procesie budowania zaufania do marki 

      Kozłowska, Anna (2015)
      Artykuł prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące roli przekazu reklamowego w procesie budowania zaufania wobec marki. Zaufanie wobec marki jest ujmowane w kategorii ryzyka zakupowego - im mniejsze ryzyko tym większym ...
    • Rewolucja telekomunikacyjna 

      Łazor, Jerzy (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)
      After 1989 the Polish telecommunications sphere changed radically for technological rea- sons and due to the market transformation. In the sphere of telephony, first, there was a rapid increase in the number of landline ...
    • Rozwój czy stagnacja? Kapitał kulturowy peryferii 

      Gładys-Jakóbik, Anna (2017)
      Tekst jest próbą przybliżenia dyskusji, jakie toczą się wokół „barier kulturowych”, „mentalnych”, „historycznych” czy „psychologicznych”, traktowanych jako główne przeszkody na drodze przyspieszenia procesu modernizacji ...
    • Siła perswazyjna motywów kulturowych w reklamie telewizyjnej 

      Kozłowska, Anna (2016)
      Artykuł prezentuje rozważania dotyczące zastosowania motywów kulturowych w reklamie telewizyjnej. Inspiracją do napisania artykułu był projekt badawczy, który został zrealizowany w Wyższej Szkole Promocji w latach 2012-2013. ...
    • Stymulowanie wzrostu gospodarczego poprzez rozwój sektora finansowego 

      Kluza, Krzysztof (SGH. Oficyna Wydawnicza, 2005)
      Z przeglądu badań oraz z analiz przeprowadzonych przez autora wynikają dwa podstawowe wnioski. Po pierwsze w przypadku krajów strefy euro za prawdziwy można uznać pogląd, że rozwój sektora finansowego wpływa pozytywnie na ...
    • System gwarantowania depozytów 

      Zaleska, Małgorzata (Difin, 2007)
      W opracowaniu omówiono i oceniono działalność gwarancyjną, pomocową i analityczną systemów gwarantowania depozytów. Wyżej wskazane rozważania poprzedzono określeniem roli systemów gwarantowania depozytów w stabilizowaniu ...