Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie / Collegium of Business Administration: Odstanio dodane
Wyświetlanie pozycji 21-40 z 173
-
Fundusze pożyczkowe - alternatywne i uzupełniające źródło kapitału dla przedsiębiorstw
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2016)Wydawałoby się, że przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą mają szeroki dostęp do różnych źródeł kapitału – poczynając od kredytów bankowych, emisji akcji i obligacji, a kończąc na nowoczesnych formach finansowania, ... -
Wyzwania sprawozdawczości finansowej w warunkach umiędzynarodowienia się rynków
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2014)Współcześnie na świecie coraz częściej mamy do czynienia ze skracaniem dystansu, w sferze zarówno ekonomicznej, jak i politycznej. Ekspansja międzynarodowa firm wymaga ujednolicenia zasad ustalania i obiektywnego ... -
Innowacyjne usługi finansowe
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2018)Rewolucja cyfrowa, która od kilkunastu lat zmienia świat, wymaga zredefiniowania i zmiany znacznej części dotychczasowych modeli biznesowych. Dostępne obecnie technologie i usługi informatyczne umożliwiają firmom ... -
Analiza ilościowa finansjeryzacji
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2017)Głównym celem tekstu było przedstawienie wyników badań dotyczących analizy ilościowej niektórych aspektów finansjeryzacji w wybranych państwach na świecie, głównie w okresie ostatnich kilkunastu lat. Wykorzystano do ... -
Ekonomiczny wymiar polityki ekologicznej w ramach działalności gospodarczej
(Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2017)The subject of the hereby article relies in discussion of influence of economic instruments of ecological policy onto functioning of companies. Economic instruments constitute an important element of ecological state policy ... -
Ekologizacja działalności produkcyjnej w strategiach rozwoju przedsiębiorstw w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2019)Niniejsza monografia stanowi kompleksowe ujęcia problematyki internalizacji paradygmatu ekologizacji działalności produkcyjnej do koncepcji zarządzania i strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Współczesne uwarunkowania ... -
Innovative Green Initiatives in the Manufacturing SME Sector in Poland
(2021-02)Operating a business in the context of current environmental challenges requires managers to shift away from the management model focused solely on the achievement of economic goals. In this situation, pro-ecological (green) ... -
Innovation Strategies of Small and Medium Enterprises in Poland
(2011)The paper aimed, among others, at obtaining the answer to the questions whether the Polish small and medium enterprises surveyed undertake planned activities in the field of innovations and whether they apply, and with ... -
Corporate social responsibility in a family business
(2016)Dynamic economic development generates continuous environmental changes which imply the need to implement new concepts both supporting company management and constituting a reply to the increasing social demands connected ... -
Strategie małych i średnich przedsiębiorstw w działalności innowacyjnej
(2013)W artykule skoncentrowano się na uzyskaniu odpowiedzi na następujące pytania: za pomocą jakich czynników badane małe i średnie przedsiębiorstwa konkurują na rynku, czy przedsiębiorstwa te podejmują planowe działania w ... -
Creation of ecological competences within a company — a theoretical approach
(2019)Ecological competences, similarly to ecological products, technologies and innovations have played an increasingly important role in the development of the company, determining both the increase in company’s value ... -
Rola zasobów i umiejętności w kształtowaniu strategii rozwojowych przedsiębiorstwa
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008)W dzisiejszych czasach proces pozyskiwania zasobów i umiejętności oraz tworzenia odpowiedniej ich konfi guracji nabiera kluczowego znaczenia, szczególnie w toku formułowania strategii rozwojowej, która stanowi o ... -
Wykorzystanie technologii informatycznych w przedsiębiorstwie
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2009)W dobie gospodarki opartej na wiedzy, niezwykle cennym i nierozerwalnie związanym z wiedzą źródłem konkurencyjności staje się informacja, współtworzone przez nią systemy informacji oraz powiązane z nią technologie ... -
Start-up a uwarunkowania sukcesu: wymiar teoretyczno-praktyczny
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)Współczesne czasy tworzą sprzyjające warunki dla rozwoju inicjatyw typu start-up, co znajduje potwierdzenie m.in. w rosnącej liczbie start-upów oraz inicjatywach na szczeblu instytucjonalnym. Podejmując decyzję o realizacji ... -
Działalność proekologiczna dużych przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce - wyniki badań ankietowych
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)Dbanie o ekologiczny wizerunek przedsiębiorstwa w wyniku realizacji działań proekologicznych, obejmujących np. wdrażanie gotowych rozwiązań ekologicznych czy oferowanie ekologicznych produktów, staje się od dłuższego czasu ... -
Strategia w rozwoju firm rodzinnych
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2016)Z przeprowadzonych na świecie i w Polsce badań wynika, że większość firm rodzinnych nie posiada formalnie opracowanych planów strategicznych, ale dość dobrze daje sobie radę na współczesnych rynkach. Niestety, w świetle ... -
Wykorzystanie analizy SWOT przy wyborze strategii na przykładzie firmy Vistula SA
(Szkoła Główna Handlowaw Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2007)Dobra strategia rozwoju stanowi podstawę sukcesu firmy, wymaga jednak wysiłku i determinacji ze strony kadry kierowniczej, które są potrzebne do jej wypracowania, wdrożenia w życie i ciągłego udoskonalania, aby nigdy nie ... -
Wykorzystanie metody pięciu sił konkurencyjnych M.E. Portera do analizy sektora na przykładzie przemysłu odzieżowego
(Szkoła Główna Handlowaw Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2007)Model pięciu sił konkurencyjnych M.E. Portera to jeden z najbardziej znanych i najczęściej wykorzystywanych sposobów analizy struktury sektora (jego segmentów) pod względem konkurencji w sektorze i mechanizmu oddziaływania ... -
Innowacje : ocena w ujęciu mikro, mezo i makro
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, 2015)Popularność działań innowacyjnych przyczyniła się do powstania ogólnego poglądu, iż każda innowacja tworzy wartość dodaną dla systemu, stąd należy ją wdrażać, nawet bez konieczności uprzedniego przeprowadzenia stosownych ... -
Przygotowanie i ocena projektów inwestycyjnych: wybrane zagadnienia
(Szkoła Główna Handlowaw Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)Postęp cywilizacyjny zawsze był, jest i nadal będzie wyznaczany kolejnymi wynalazkami, których upowszechnianie ma miejsce dzięki podejmowaniu odważnych decyzji inwestycyjnych. W warunkach gospodarki podlegającej zasadom ...