Wyświetlanie pozycji 21-40 z 173

    • Fundusze pożyczkowe - alternatywne i uzupełniające źródło kapitału dla przedsiębiorstw 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH, 2016)
      Wydawałoby się, że przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą mają szeroki dostęp do różnych źródeł kapitału – poczynając od kredytów bankowych, emisji akcji i obligacji, a kończąc na nowoczesnych formach finansowania, ...
    • Wyzwania sprawozdawczości finansowej w warunkach umiędzynarodowienia się rynków 

      Dec, Paweł; Szczerbak, Monika (Oficyna Wydawnicza SGH, 2014)
      Współcześnie na świecie coraz częściej mamy do czynienia ze skracaniem dystansu, w sferze zarówno ekonomicznej, jak i politycznej. Ekspansja międzynarodowa firm wymaga ujednolicenia zasad ustalania i obiektywnego ...
    • Innowacyjne usługi finansowe 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH, 2018)
      Rewolucja cyfrowa, która od kilkunastu lat zmienia świat, wymaga zredefiniowania i zmiany znacznej części dotychczasowych modeli biznesowych. Dostępne obecnie technologie i usługi informatyczne umożliwiają firmom ...
    • Analiza ilościowa finansjeryzacji 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH, 2017)
      Głównym celem tekstu było przedstawienie wyników badań dotyczących analizy ilościowej niektórych aspektów finansjeryzacji w wybranych państwach na świecie, głównie w okresie ostatnich kilkunastu lat. Wykorzystano do ...
    • Ekonomiczny wymiar polityki ekologicznej w ramach działalności gospodarczej 

      Wysocki, Jacek (Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2017)
      The subject of the hereby article relies in discussion of influence of economic instruments of ecological policy onto functioning of companies. Economic instruments constitute an important element of ecological state policy ...
    • Ekologizacja działalności produkcyjnej w strategiach rozwoju przedsiębiorstw w Polsce 

      Wysocki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH, 2019)
      Niniejsza monografia stanowi kompleksowe ujęcia problematyki internalizacji paradygmatu ekologizacji działalności produkcyjnej do koncepcji zarządzania i strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Współczesne uwarunkowania ...
    • Innovative Green Initiatives in the Manufacturing SME Sector in Poland 

      Wysocki, Jacek (2021-02)
      Operating a business in the context of current environmental challenges requires managers to shift away from the management model focused solely on the achievement of economic goals. In this situation, pro-ecological (green) ...
    • Innovation Strategies of Small and Medium Enterprises in Poland 

      Wysocki, Jacek; Strychalska-Rudzewicz, Anna (2011)
      The paper aimed, among others, at obtaining the answer to the questions whether the Polish small and medium enterprises surveyed undertake planned activities in the field of innovations and whether they apply, and with ...
    • Corporate social responsibility in a family business 

      Wysocki, Jacek (2016)
      Dynamic economic development generates continuous environmental changes which imply the need to implement new concepts both supporting company management and constituting a reply to the increasing social demands connected ...
    • Strategie małych i średnich przedsiębiorstw w działalności innowacyjnej 

      Wysocki, Jacek; Strychalska-Rudzewicz, Anna (2013)
      W artykule skoncentrowano się na uzyskaniu odpowiedzi na następujące pytania: za pomocą jakich czynników badane małe i średnie przedsiębiorstwa konkurują na rynku, czy przedsiębiorstwa te podejmują planowe działania w ...
    • Creation of ecological competences within a company — a theoretical approach 

      Wysocki, Jacek (2019)
      Ecological competences, similarly to ecological products, technologies and innovations have played an increasingly important role in the development of the company, determining both the increase in company’s value ...
    • Rola zasobów i umiejętności w kształtowaniu strategii rozwojowych przedsiębiorstwa 

      Wysocki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008)
      W dzisiejszych czasach proces pozyskiwania zasobów i umiejętności oraz tworzenia odpowiedniej ich konfi guracji nabiera kluczowego znaczenia, szczególnie w toku formułowania strategii rozwojowej, która stanowi o ...
    • Wykorzystanie technologii informatycznych w przedsiębiorstwie 

      Wysocki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2009)
      W dobie gospodarki opartej na wiedzy, niezwykle cennym i nierozerwalnie związanym z wiedzą źródłem konkurencyjności staje się informacja, współtworzone przez nią systemy informacji oraz powiązane z nią technologie ...
    • Start-up a uwarunkowania sukcesu: wymiar teoretyczno-praktyczny 

      Wysocki, Jacek; Kałowski, Adam; Laszuk, Marek; Klimek, Jan; Poznańska, Krystyna; Turek, Dariusz; Filipowicz, Andrzej; Lipiec, Jacek; Góral, Justyna; Brdulak, Jakub (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
      Współczesne czasy tworzą sprzyjające warunki dla rozwoju inicjatyw typu start-up, co znajduje potwierdzenie m.in. w rosnącej liczbie start-upów oraz inicjatywach na szczeblu instytucjonalnym. Podejmując decyzję o realizacji ...
    • Działalność proekologiczna dużych przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce - wyniki badań ankietowych 

      Wysocki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Dbanie o ekologiczny wizerunek przedsiębiorstwa w wyniku realizacji działań proekologicznych, obejmujących np. wdrażanie gotowych rozwiązań ekologicznych czy oferowanie ekologicznych produktów, staje się od dłuższego czasu ...
    • Strategia w rozwoju firm rodzinnych 

      Wysocki, Jacek (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2016)
      Z przeprowadzonych na świecie i w Polsce badań wynika, że większość firm rodzinnych nie posiada formalnie opracowanych planów strategicznych, ale dość dobrze daje sobie radę na współczesnych rynkach. Niestety, w świetle ...
    • Wykorzystanie analizy SWOT przy wyborze strategii na przykładzie firmy Vistula SA 

      Wysocki, Jacek (Szkoła Główna Handlowaw Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2007)
      Dobra strategia rozwoju stanowi podstawę sukcesu firmy, wymaga jednak wysiłku i determinacji ze strony kadry kierowniczej, które są potrzebne do jej wypracowania, wdrożenia w życie i ciągłego udoskonalania, aby nigdy nie ...
    • Wykorzystanie metody pięciu sił konkurencyjnych M.E. Portera do analizy sektora na przykładzie przemysłu odzieżowego 

      Wysocki, Jacek; Jurek-Stępień, Stefania (Szkoła Główna Handlowaw Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2007)
      Model pięciu sił konkurencyjnych M.E. Portera to jeden z najbardziej znanych i najczęściej wykorzystywanych sposobów analizy struktury sektora (jego segmentów) pod względem konkurencji w sektorze i mechanizmu oddziaływania ...
    • Innowacje : ocena w ujęciu mikro, mezo i makro 

      Wysocki, Jacek; Kałowski, Adam; Klimek, Jan; Godlewska-Majkowska, Hanna; Rószkiewicz, Marta; Filipowicz, Andrzej (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, 2015)
      Popularność działań innowacyjnych przyczyniła się do powstania ogólnego poglądu, iż każ­da innowacja tworzy wartość dodaną dla systemu, stąd należy ją wdrażać, nawet bez ko­nieczności uprzedniego przeprowadzenia stosownych ...
    • Przygotowanie i ocena projektów inwestycyjnych: wybrane zagadnienia 

      Wysocki, Jacek; Kałowski, Adam; Godlewska-Majkowska, Hanna; Filipowicz, Andrzej; Rószkiewicz, Małgorzata; (Szkoła Główna Handlowaw Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)
      Postęp cywilizacyjny zawsze był, jest i nadal będzie wyznaczany kolejnymi wynalazkami, których upowszechnianie ma miejsce dzięki podejmowaniu odważnych decyzji inwestycyjnych. W warunkach gospodarki podlegającej zasadom ...