Cyfrowe Otwarte Repozytorium SGH: Odstanio dodane
Wyświetlanie pozycji 341-360 z 1046
-
Przedsiębiorstwa w regionach i podregionach województwa mazowieckiego i ich powiązania w łańcuchach wartości
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Autorzy opracowania podjęli się wielowymiarowego zmapowania działalności przedsiębiorstw zlokalizowanych w województwie mazowieckim. W analizach – opatrzonych mapami i rysunkami – zaprezentowano, w jaki sposób rozlokowane ... -
Powiązania miast w województwie mazowieckim : determinanty i konstrukcja modelu funkcjonalnego województwa
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Prezentowana monografia to próba zidentyfikowania i zobrazowania powiązań gospodarczych pomiędzy ośrodkami miejskimi w województwie mazowieckim. Uwzględniono w niej lokalizację przedsiębiorstw i innych instytucji, a także ... -
Czynniki wzrostu gospodarczego regionów i podregionów województwa mazowieckiego
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Międzyregionalne różnice w poziomie rozwoju gospodarczego w województwie mazowieckim należą do jednych z największych w UE. Wartość PKB per capita w roku 2018 w regionie warszawskim stołecznym była ponad 2,6 razy wyższa ... -
Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy in the Post-Pandemic World
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)The major topic of the book was linked to selected aspects of entrepreneurship, economic development and public policy in the context of COVID-19 pandemic. -
Designing an organisation’s computerisation strategy
(Warsaw University of Technology, Faculty of Management, 2022-09)The study guides the reder through the complex processes of preparing the basic strategy, understood as focused on taking into account the conditions of developing digital civilization, and then through the preparation ... -
How Perceiving Vaccines as "Natural" Shapes Vaccination Attitudes: A Worldview Perspective
(SGH Publishing House, 2022)People may perceive vaccines as more or less natural, and it may influence their support for vaccinations. This paper points out that certain people’s worldviews (i.e., the beliefs about the world’s orderliness, ... -
In Search of Non-Obvious Relationships between Greenhouse Gas or Particulate Matter Emissions, Renewable Energy and Corruption
(2022-02-13)The article concerns the issue of the existence of non-obvious relationships and of potential corre-lations between the emission of greenhouse gases and particulate matter (PM), renewable energy and corruption perceptions. ... -
Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy
(Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2019)Sposób wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w reakcji na ten produkt (np. jego ocenę czy wybór) stanowi jedno z kluczowych zagadnień marketingu, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego ... -
Abstract versus Concrete Product Information: Theoretical and Practical Considerations
(Scholar Publishing House, 2021)When describing a product to consumers, should marketers use abstract or concrete product descriptions? Prior research suggests that a consumer’s level of product expertise or brand awareness may affect their preference ... -
Badania postaw konsumentów wobec jakości produktów kupowanych z małym zaangażowaniem poznawczym
(Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)W pracy przedstawiono metody identyfikacji inherentnych właściwości – składowych nietrwałej, wewnętrznej reprezentacji produktu – oraz kryterium podejmowania konsumenckich decyzji zakupowych w wypadku małego zaangażowania ... -
Mechanizmy reakcji klientów na działania organizacji w gospodarce opartej na wiedzy
(2018)Na podstawie dostępnych w literaturze modeli oraz wyników empirycznych z zakresu zachowań konsumenckich przeanalizowano, w jaki sposób zjawiska konsumpcyjne związane z gospodarką opartą na wiedzy (GOW) mogą wpływać na ... -
Self-relevance diminishes the effectiveness of importance and trustworthiness cues in consumer response to online product-related messages
(2022)The existing literature suggests that people rely less on norms and conventions when the context is more relevant to them. On that account, the paper proposes that the self-relevance of response to an online product ... -
There is no smoke without fire: How frequency information and the experience attribution make negative online restaurant reviews more harmful
(2022)The paper proposes and evidences that a more frequent mentioning of a service issue in an online restaurant review makes the readers blame the restaurant more for the issue. This inside attribution, in turn, may worsen the ... -
Kształcenie doktorantów – stan prognozowany na 2025 r. z projekcją do 2030 r.
(Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2022)System kształcenia doktorantów w naszym kraju uległ zasadniczej zmianie w 2018 roku w wyniku wejścia w życie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Pomimo zapowiedzi nie wprowadzono jednak wszystkich zapowiadanych ... -
Innowacyjność grup kapitałowych w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)Innowacyjność jest postrzegana jako jeden z głównych czynników wzrostu i rozwoju współczesnych organizacji oraz jedno z najważniejszych źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Nie dziwi więc, że coraz więcej podmiotów ... -
Polskie bezpośrednie inwestycje zagraniczne : stan po 30 latach od rozpoczęcia transformacji ustrojowej
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)Celem monografii jest ocena stanu polskich bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) oraz towarzyszących im innych form umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw po 30 latach od rozpoczęcia transformacji ustrojowej. ... -
Recommender system information trustworthiness: The role of perceived ability to learn, self-extension, and intelligence cues
(2022)Making consumers trust in product descriptions provided by recommender systems is important for marketers, managers, and IT developers dealing with AI-based recommenders. The previous related research has focused on the ... -
Międzynarodowy handel produktami wiedzy
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)Monografia stanowi kompleksową analizę międzynarodowego handlu produktami wiedzy opartą na ich autorskiej klasyfikacji z wykorzystaniem własnych badań czynników determinujących handel tymi produktami z użyciem samodzielnie ... -
Muzyka i biznes : od gramofonu do streamingu
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)Przedmiotem monografii jest branża fonograficzna, która wraz z rozwojem społeczno-technologicznym ulegała znaczącym przemianom. Autorka stara się zapoznać czytelnika z tymi przemianami i ukazać ewolucyjny, czy nawet ... -
Różne oblicza samozatrudnienia
(Oficyna Wydawnica SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2019)Monografia stanowi próbę kategoryzacji zjawiska samozatrudnienia. Przeanalizowane zostały dotychczasowe badania naukowe i publikacje teoretyczne oraz oficjalne dokumenty międzynarodowych organizacji zajmujących się ...