Cyfrowe Otwarte Repozytorium SGH: Odstanio dodane
Wyświetlanie pozycji 541-560 z 1046
-
Konflikt: tradycja versus nowoczesność na przykładzie żywności
(2019)Celem artykułu jest analiza wzajemnych relacji „tradycji” i „nowoczesności” (nowości). Konfrontacja tych dwóch kategorii prowadzi często do konfliktów wartości i ustaleń przeszłości z tymi zorientowanymi na przyszłość. ... -
Innovativeness determinants of network organizations
(Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)The purpose of this chapter is to analyse a broad spectrum of innovative activity of Polish network organisations, to identify the sources and conditions conducive to the development and implementation of business innovation ... -
The Role of Innovations in Franchising Cooperation in Retail Trade : Lessons form Poland
(2014)Exemplification of innovation creation and implementation in franchise systems is the purpose of the paper. The research approach is based on the study of variety desk research materials and literature. Key findings of the ... -
The Franchise Model of Business in the Pharmaceutical Market
(2014)Niniejszy artykuł jest próbą określenia możliwości szans realizacji strategii rozwoju z wykorzystaniem modelu współpracy franczyzowej na rynku farmaceutycznym. Celem artkułu jest analiza i ocena rozwoju powiązań franczyzowych ... -
Relational Resources Management as Source of Company's Innovativeness and Competitive Advantage
(2014)There exist various resources which an enterprise can use in order to become more innovative and achieve competitive advantage on the market. Relational resources are definitely one of them, for instance enabling a company ... -
Kreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarce
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)W globalnej gospodarce powiązania franczyzowe rozwijają się dynamicznie, pozwalając osiągać przewagi konkurencyjne i dokonywać ekspansji ogólnoświatowej. Organizacje franczyzowe są obecne niemalże na wszystkich kontynentach ... -
Innowacje w marketingu – wybrane zagadnienia
(2011)Jednym z najpopularniejszych pojęć w obecnych czasach, zarówno w nauce, jak i praktyce, jest słowo innowacja. W niniejszym opracowaniu pojęcie to zostanie opisane w ujęciu marketingu i najnowszych narzędzi marketingowych, ... -
Franczyza jako strategia wzrostu wartości przedsiębiorstwa
(2011)Jednym z elementów wzrostu wartości przedsiębiorstwa może stać się franczyza. Umozliwia ona kreowanie korzystnej renomy przedsiębiorstwa na rynku, a także wzrost rozpoznawalności marki. Przyczynia się również do korzystaia ... -
Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości
(Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich, 2019)Ewolucja modelu kształcenia doktorantów w Polsce po roku 1989 jest w znacznym stopniu odzwierciedleniem trendów obserwowanych w krajach o bogatym doświadczeniu w zakresie kształcenia wysoko wykwalifikowanych kadr o ... -
Relational resources in the company development a report of empirical research
(Warsaw : Warsaw School of Economics, 2013)The most important in relational marketing is striving to understand customer needs and expectations. The process of resources integration is significant in order to provide consumers with the right products and services ... -
Innovativeness determinants of franchise organisations
(Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)It is important to point out when analysing business networks, that franchise companies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, allowing ... -
Modele współpracy małych i średnich przedsiębiorstw jako przejaw zmian ich zachowań w okresie spowolnienia gospodarczego
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2015)Celem opracowania jest prezentacja obecnego stanu wiedzy w zakresie zachowań małych i średnich przedsiębiorstw, dotyczących funkcjonowania powiązań między nimi, opartych na współpracy. Wraz z postępującą integracją gospodarki ... -
Potrzeby inwestycyjne w zakresie dróg wojewódzkich w Polsce: Studia regionalne
(GlobeEdit, 2019-11)Potrzeby inwestycyjne w zakresie dróg wojewódzkich poszczególnych regionów kraju. Koszt inwestycji drogowych do 2027 roku. Konieczność uzupełnienia sieci dróg magistralnych o parametrach autostradowych. -
The Models of Cooperation Between Small and Medium-Sized Enterprises as an Expression of the Changes in Their Behaviour Triggered by the Crisis
(Publishing House. SGH Warsaw School of Economics, 2017)This chapter aims to analyze the changes taking place in the behaviour of the businesses operating in the SME sector with regard to the way they establish cooperation in the face of a crisis and to the way this cooperation ... -
Ekologia – gospodarka – społeczeństwo. W poszukiwaniu równowagi
(2009-06)Coraz częściej kraje i całe regiony gospodarki globalnej zaskakiwane są przez nieoczekiwane sploty wydarzeń oraz negatywne, trudne do przewidzenia i opanowania zjawiska społeczne, gospodarcze, ekologiczne, klimatyczne itd. ... -
Hipoteza o niezamierzonym samobójstwie ekologicznym
(2009-04)Choć już starożytni (Demokryt, Epikur i inni) nawoływali do troski o środowisko naturalne i do życia w zgodzie z naturą (Convenienter naturae vivere – Zenon z Kitionu), podkreślając, że wszystko jej podlega (Omnia subiecta ... -
Globalna niepewność a społeczny futuryzm
(2009-03)Niebywały dynamizm przemian technologicznych, ekonomicznych, społecznych i politycznych, jakich obecnie doświadcza świat i zglobalizowane gospodarki krajowe sprawia, że jednym z najtrudniejszych wyzwań dla ekonomistów staje ... -
Zrównoważony rozwój a odpowiedzialne zarządzanie zasobami marketingowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)Celem niniejszego badania była analiza wykorzystania zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu sferą marketingu w małych i średnich przedsiębiorstwacheferencji klientów indywidualnych, grup interesariuszy i całego społeczeństwa. ... -
Cywilizacja lasu – łańcuch przyczynowości
(2009-02)Współcześnie nie trzeba już chyba nikogo przekonywać, że świat stoi wobec wielkiego, trudnego, groźnego i narastającego problemu naruszania równowagi ekologicznej. W wyniku tego coraz częściej doświadczamy niebezpiecznych, ... -
Elimination of sandbagging behaviour in Budgeting Process for Short Term and Long Term Goal Setting
(International Business Information Management Association, 2019)In this research we design a motivation system mechanism which prevents the occurrence of sandbagging in the goal-setting process. Goal setting is one of the most vital management processes in the company. However, it is ...