Wyświetlanie pozycji 298-317 z 955

    • Innovativeness determinants of network organizations 

      Ziółkowska, Marta (Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)
      The purpose of this chapter is to analyse a broad spectrum of innovative activity of Polish network organisations, to identify the sources and conditions conducive to the development and implementation of business innovation ...
    • Innowacja czy reaktywacja, czyli przegląd współczesnych koncepcji w nauce o zarządzaniu w kontekście ich podstaw i genezy metodycnej 

      Czainska, Katarzyna (2012)
      Za cel artykułu przyjęto zaprezentowanie wyników analizy wstępnej wybranych, najnowszych trendów w nauce o zarządzaniu i przedstawienie próby oceny poziomu ich innowacyjności lub wskazanie, że stanowią one wyłącznie formę ...
    • Innowacje : ocena w ujęciu mikro, mezo i makro 

      Wysocki, Jacek; Kałowski, Adam; Klimek, Jan; Godlewska-Majkowska, Hanna; Rószkiewicz, Marta; Filipowicz, Andrzej (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, 2015)
      Popularność działań innowacyjnych przyczyniła się do powstania ogólnego poglądu, iż każ­da innowacja tworzy wartość dodaną dla systemu, stąd należy ją wdrażać, nawet bez ko­nieczności uprzedniego przeprowadzenia stosownych ...
    • Innowacje i marketing we współczesnych organizacjach : wybrane zagadnienia 

      Krawczyk-Sokołowska, Izabela; Pierścieniak, Agata; Inków, Monika; Lisowska, Renata; Ropęga, Jarosław; Kamińska, Alfreda; Jakubiak, Monika; Widelska, Urszula; Sitko-Lutek, Agnieszka; Krot, Katarzyna; Lewicka, Dagmara; Dobrzanowski, Krzysztof; Bębenek, Piotr; Rostocki, Andrzej; Trzmielak, Dariusz M.; Krzymianowska-Kozłowska, Joanna; Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk; Zajkowska, Monika; Dziurski, Patryk; Mazurek-Łopacińska, Krystyna; Sobocińska, Magdalena; Bartkowiak, Paweł; Michalak, Szymon; Sobotkiewicz, Dariusz; Chomiak-Orsa, Iwona; Wąsowicz-Zaborek, Elżbieta; Sanak-Kosmowska, Katarzyna; Motała, Daria; Bohdanowicz, Leszek; Urbanek, Grzegorz; Pilch, Kamila; Izabela Baruk, Agnieszka; Masłowski, Dariusz; Kulińska, Ewa; Rosiński, Jerzy; Hauke, Krzysztof (Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)
      W drugiej dekadzie XXI wieku pojawiły się nowe, dotąd nieznane wielu menedżerom wyzwania globalne, społeczne i technologiczne.Wśród nich na pierwszy plan wysunęły się m.in.: stopniowy wzrost znaczenia współpracy pomiędzy ...
    • Innowacje jako warunek rozwoju współczesnych przedsiębiorstw 

      Wysocki, Jacek (2009)
      W dobie globalizacji innowacje stanowią podstawowy czynnik skutecznego konkurowania i rozwoju podmiotu gospodarczego. Poszukiwanie i wdrażanie zmian, które są synonimem innowacji, nie tylko kształtuje ekspansję przedsiębiorstwa, ...
    • Innowacje procesowe a proces kompleksowej obsługi faktur 

      Wysocki, Jacek (2012)
      Successful development of en enterprises is conditioned by the conscious and thoughtful implementation of innovation. Innovations are becoming the most effective way to achieve market success in a long time, but they ...
    • Innowacje produktowe na przykładzie rozwiązania dedykowanego do obsługi faktur elektronicznych 

      Wysocki, Jacek (2011)
      At present days the increase in value of the company and its market success are strongly depended on innovations. These innovations are key condition for improving attractiveness of the market offer of the company and ...
    • Innowacje społeczne i polityczne wobec potrzeb rozwoju inkluzywnego 

      Kowalczyk, Stanisław; Roman Sobiecki (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)
      Celem tego artykułu jest określenie znaczenia innowacji społecznych i politycznych we współczesnych realiach cywilizacyjnych, które w coraz większym stopniu określa szybko rosnąca dynamika nierówności dochodowych i ...
    • Innowacje społeczne i polityczne – identyfikacja problemów 

      Kowalczyk, Stanisław; Roman Sobiecki (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)
      Innowacja jest jedną z tych kategorii, które od dawna należą do kanonu pojęć stosowanych nie tylko w obrębie nauk technicznych czy ekonomicznych, lecz także innych dyscyplin naukowych. Jednakże gdy mówimy o innowacjach, ...
    • Innowacje w logistyce miejskiej - ITS jako usługa 

      Nowicka, Katarzyna (2015)
      Jakość działań podejmowanych w obszarze zarządzania logistką miejską ma szczególne znaczenie ze względu na postępujące procesy urbanizacyjne powodujące wzrost kongestii. Zatłoczenie w transporcie wpływa na jakość życia ...
    • Innowacje w logistyce miejskiej - zrównoważony transport publiczny 

      CICHOSZ, Marzenna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2015)
      Jednym z istotnych problemów współczesnych miast jest kongestia transportowa,czyli natężenie ruchu środków transportu większe od przepustowości dostępnej infrastruktury. Doświadczenia wielkich miast na całym świecie pokazują, ...
    • Innowacje w marketingu – wybrane zagadnienia 

      Ziółkowska, Marta (2011)
      Jednym z najpopularniejszych pojęć w obecnych czasach, zarówno w nauce, jak i praktyce, jest słowo innowacja. W niniejszym opracowaniu pojęcie to zostanie opisane w ujęciu marketingu i najnowszych narzędzi marketingowych, ...
    • Innowacje w strategii rozwoju przedsiębiorstwa 

      Wysocki, Jacek; Rak, Jolanta (2012)
      The complicated nature of modern, technology-based global economy, forcing companies to continuously take risks and search opportunities that arise in relation to the development of new markets, products, or new needs ...
    • Innowacyjne modele biznesu jako strategia przetrwania niezaleŜnych obiektów hotelowych w warunkach polaryzacji rynku turystycznego 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      W warunkach wysokiej konkurencji panującej na światowym rynku hotelarskim oraz dominacji kapitałowej i marketingowej korporacji turystycznych, jedyną szansą zachowania niezależności pozasieciowych obiektów hotelowych jest ...
    • Innowacyjne usługi finansowe 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH, 2018)
      Rewolucja cyfrowa, która od kilkunastu lat zmienia świat, wymaga zredefiniowania i zmiany znacznej części dotychczasowych modeli biznesowych. Dostępne obecnie technologie i usługi informatyczne umożliwiają firmom ...
    • Innowacyjność grup kapitałowych w Polsce 

      Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)
      Innowacyjność jest postrzegana jako jeden z głównych czynników wzrostu i rozwoju współczesnych organizacji oraz jedno z najważniejszych źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Nie dziwi więc, że coraz więcej podmiotów ...
    • Innowacyjność i konkurencyjność międzynarodowa : nowe wyzwania dla przedsiębiorstw i państwa 

      Żukrowska, Katarzyna; Prucia, Kamila; Moroń, Dorota; Korbutowicz, Teresa; Drynia, Olga; Drelich-Skulska, Bogusława; Bobowski, Sebastian; Jankowiak, Anna H.; Mazurek, Szymon; Zorska, Anna; Wachowska, Małgorzata; Mizgajska, Hanna; Wściubiak, Łukasz; Bulińska-Stangrecka, Helena; Olak, Andrzej; Haiduk, Tomasz; Szymańska, Elżbieta; Sarul, Jarosław; Dąbkiewicz, Marcin; Bochańczyk-Kupka, Dominika; Gocłowska-Bolek, Joanna; Nowańska, Iwona (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)
      Niniejsza publikacja jest naukową monografią, która poprzez swoją wielowątkowość oraz mnogość poruszanych zagadnień, problemów i stawianych pytań badawczych pokazuje, jak pojemne są pojęcia konkurencyjności i innowacyjności. ...
    • Institutional determinants of export competitiveness among the EU countries: evidence from Bayesian model averaging 

      Bierut, Beata; Dybka, Piotr (2019-04)
      Although the impact of institutions has been broadly studied in the literature on economic growth, their impact on international trade is less well-established. We aim to fill this gap by creating an extended database that, ...
    • Instrumenty płatnicze, usługi bankowe i usługi finansowe w świetle prawa polskiego 

      Nieścior, Bartosz (Wydawnictwo ArchaeGraph, 2023-09)
      Monografia dotyczy analizy płatności gotówkowych i bezgotówkowych z perspektywy właściwych regulacji prawnych, a także omówienia bankowości elektronicznej oraz mobilnej w odniesieniu do odpowiednich przepisów.
    • Inter-firm Relationship Quality vs. Perceived Cultural Differences 

      Danik, Lidia (2015)
      The objective of this exploratory study is to determine whether and (if so) how perceived cultural differences influence relationship quality. To make this determination this study analyzed the cooperation of 278 Polish ...