Innowacje i marketing we współczesnych organizacjach : wybrane zagadnienia
Date
2020Author
Krawczyk-Sokołowska, Izabela
Pierścieniak, Agata
Inków, Monika
Lisowska, Renata
Ropęga, Jarosław
Kamińska, Alfreda
Jakubiak, Monika
Widelska, Urszula
Sitko-Lutek, Agnieszka
Krot, Katarzyna
Lewicka, Dagmara
Dobrzanowski, Krzysztof
Bębenek, Piotr
Rostocki, Andrzej
Trzmielak, Dariusz M.
Krzymianowska-Kozłowska, Joanna
Sopińska, Agnieszka
Dziurski, Patryk
Zajkowska, Monika
Dziurski, Patryk
Mazurek-Łopacińska, Krystyna
Sobocińska, Magdalena
Bartkowiak, Paweł
Michalak, Szymon
Sobotkiewicz, Dariusz
Chomiak-Orsa, Iwona
Wąsowicz-Zaborek, Elżbieta
Sanak-Kosmowska, Katarzyna
Motała, Daria
Bohdanowicz, Leszek
Urbanek, Grzegorz
Pilch, Kamila
Izabela Baruk, Agnieszka
Masłowski, Dariusz
Kulińska, Ewa
Rosiński, Jerzy
Hauke, Krzysztof
Metadata
Show full item recordAbstract
W drugiej dekadzie XXI wieku pojawiły się nowe, dotąd nieznane wielu menedżerom
wyzwania globalne, społeczne i technologiczne.Wśród nich na pierwszy plan wysunęły się m.in.: stopniowy wzrost znaczenia współpracy pomiędzy różnymi podmiotami, przesuwanie się centrum światowej gospodarki na wschód i południe, pojawianie się nowych stylów życia, starzenie się społeczeństw i przyspieszenie rozwoju technologii. Z tymi wszystkimi wyzwaniami muszą się mierzyć menedżerowie wielu organizacji na świecie. Z tego powodu fundamentalne znaczenie ma dla nich umiejętność wykorzystania nowych technologii oraz kapitału intelektualnego, a także sprostania wymaganiom stawianym przez różne grupy nabywców. Równocześnie dalej postępują procesy prowadzące do nasilania się konkurencji, w tym procesy globalizacyjne; skracają się cykle życia produktów i krótsze są cykle ich projektowania; rośnie znaczenie ekoinwestycji; pojawiają się na rynkach nowi, niespodziewani gracze.W tak skomplikowanej dla organizacji sytuacji zewnętrznej coraz ważniejsze stają się: silna orientacja na nabywców, dbanie o ich satysfakcję, innowacyjność oraz umiejętność budowania silnych marek.
Do nowych warunków i większej burzliwości otoczenia muszą się również dostosować polskie organizacje i odpowiednio zmodyfikować swoje strategie. Zwłaszcza
że na co dzień muszą się mierzyć z postępującymi procesami globalizacyjnymi oraz zmniejszaniem się barier w przepływie kapitału, towarów i ludzi. Bez zrozumienia,
w jaki sposób należy konkurować w nowych warunkach, niemożliwe jest sprostanie
międzynarodowej konkurencji. To pokazuje, że kadra menedżerska polskich przedsiębiorstw staje przed trudnym zadaniem. Pomóc w poradzeniu sobie z nim mogą wzrost
innowacyjności oraz kreatywne strategie marketingowe. Tym problemom poświęcona
jest niniejsza monografia.
Website of the publisher
http://slz.sgh.waw.pl/innowacje-i-marketing-we-wspolczesnych-organizacjach/Collections
- Monografie / Books [18]

Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.