Wyświetlanie pozycji 321-340 z 521

    • L’industrie du disque et sa chaîne de valeur après le virage numérique – quels défis pour la créativité des artistes ? 

      Janowska, Anna Anetta (Industries Culturelles et Creation Artistique, 2018)
      Le virage numérique, en offrant aux artistes une puissance sans précédent se manifestant par une indépendance et une liberté artistique, ainsi que par la possibilité d’intervenir à tous les maillons de la chaîne de valeur, ...
    • Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji 

      Trzebiński, Wojciech (2018)
      Artykuł stanowi doniesienie z trwającego projektu badawczego na temat mechanizmów decyzji konsumenckich dotyczących wyboru produktu. W ramach tego projektu badane są sposoby agregacji przez konsumentów oceny produktu ...
    • Cultural Management as a Research Area : Challenges 

      Dziurski, Patryk; Pawlicka, Kama; Wróblewska, Anna (London Scientific - WSB University, 2018)
      The management science is a young research domain, which emerged at the beginning of the twentieth century. Firstly, management concepts were developed and applied into for-profit oriented organizations, but then they were ...
    • Kontrowersje wokół ekonomii i ekonomistów 

      Kowalczyk, Stanisław (2018)
      Economics, like other sciences, are met with critical remarks and polemics from other areas of knowledge related to their findings and achievements. However, what distinguishes the critical trend towards economics and ...
    • From the research on socially-sustainable agriculture (49), Sustainable food systems 

      Kowalczyk, Stanisław; Kwasek, Mariola; Krzyżanowski, Julian (Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy, 2018)
      The monograph of the Multi-Annual Program From the research on socially sustainable agriculture [49]. Sustainable food systems has been implemented as part of the research project Sustainable agriculture and food security ...
    • On Entanglement of Fact and Value in the Views of Hilary Putnam 

      Rosiak-Zięba, Ewa (2018)
      On Entanglement of Fact and Value in the Views of Hilary Putnam: The subject of this paper is the analysis of Hilary Putnam’s thesis on the fact/value entanglement along with some of his arguments meant to corroborate ...
    • Rola systemu wartości w legitymizowaniu organizacji – banki na tle innych przedsiębiorstw 

      Dąbrowski, Tomasz J. (2018)
      Organizacje potrzebują legitymacji, aby przetrwać, dlatego wykorzystują różne możliwości jej zdobycia i utrzymania. Jedną z nich jest wykazanie, że ich wartości organizacyjne są zgodne z normatywnymi oczekiwaniami ...
    • W kierunku globalizacji pracy 

      Malik, Radosław (Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)
      Państwa, korporacje transnarodowe, międzynarodowe organizacje gospodarcze i organizacje pozarządowe stanowią grupy zasadniczych uczestników globalizacji. Działania tych grup podmiotów przyczyniły się do globalizacji pracy. ...
    • Finansowanie inwestycji samorządowych ze środków zwrotnych w środowisku rosnących nadwyżek operacyjnych 

      Kluza, Krzysztof (2018)
      Inwestycje jednostek samorządu terytorialnego po 2008 r. w znacznej mierze były finansowane z zewnętrznych środków zwrotnych. Od 2014 r. występuje jednak tendencja spadku zadłużenia samorządów oraz wzrostu ich nadwyżek ...
    • Optymalizacja podatkowa - możliwości a realizacja 

      Felis, Paweł; Szlęzak-Matusewicz, Joanna (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2018)
      W niniejszym opracowaniu zwrócono uwagę na takie działania i zachowania podatników, które mieszczą się w zakresie znaczeniowym optymalizacji podatkowej. Celem jest zaś włączenie się w nurt dyskusji na temat właściwego ...
    • Postawy wobec zarządzania wiedzą w otwartych innowacjach 

      Sopińska, Agnieszka; Dziurski, Patryk (2018)
      Celem artykułu jest przedstawienie autorskiej klasyfikacji modelowych postaw wobec zarządzania wiedzą w otwartych innowacjach oraz jej empirycznej weryfikacji na rynku polskim. W badaniach empirycznych wykorzystano metodę ...
    • Kontrola fuzji i przejęć w Polsce a fazy cyklu koniunkturalnego 

      Korpus, Joanna (2018)
      Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw to procesy mające zastosowanie w realizacji strategii wzrostu i rozwoju, które ze względu na wysoką dynamikę i wielość implikacji, jakie ze sobą niosą, stanowią wyzwanie dla organów ochrony ...
    • Podatek bankowy-koncepcja europejska i studium przypadków wybranych krajów UE 

      Martysz, Czesław; Bartlewski, Bartłomiej (2018)
      Czesław Bartłomiej Martysz oraz Bartłomiej Bartlewski podjęli się prezentacji tematyki podatku bankowego według koncepcji unijnej oraz analizy jego wdrożenia w dwóch krajach, tj. na Węgrzech i w Polsce. W pierwszej części ...
    • Zastosowanie metody conjoint w analizie preferencji klientów biur podróży 

      Wąsowicz-Zaborek, Elżbieta (2018)
      Metoda conjoint jest często stosowana w praktyce badań marketingowych i należy do metod klasyfikacji i analizy danych wykorzystujących podejście dekompozycyjne do pomiaru preferencji klientów. Dzięki jej zastosowaniu ...
    • Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat 

      Ziółkowska, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ...
    • Umiędzynarodowienie branży fonograficznej 

      Janowska, Anna Anetta (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw, zgodnie z teorią biznesu międzynarodo- wego, może przybierać postać: eksportu, porozumień kooperacyjnych oraz zagranicz- nych inwestycji bezpośrednich . Wszystkie trzy wymienione ...
    • Polityka podatkowa władz gminnych w Polsce - wyzwania dla teorii i praktyki samorządowej 

      Felis, Paweł (Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Celem opracowania jest włączenie się w nurt dyskusji na temat polityki podatkowej, uświadomienie naukowcom i samorządowcom wagi tego zagadnienia, co może się stać impulsem do prowadzenia w Polsce pogłębionych studiów ...
    • Triumf niemieckiej szkoły historycznej w Japonii 

      Kightley, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Artykuł opisuje przyczyny sukcesu niemieckiej szkoły historycznej w Japonii pod koniec XIX w. Autorka wskazuje na wpływ uwarunkowań kulturowych i ekonomicznych na przyjęcie niemieckiej szkoły historycznej jako oficjalnej ...
    • The Competitiveness of Cities : Components, Meaning and Determinants 

      Kachniewska, Magdalena; Kowalski, Arkadiusz Michał; Szczech-Pietkiewicz, Ewelina (Warsaw : World Economy Research Institute SGH Warsaw School of Economics, 2018)
      Competitiveness between regions and cities has not until recently been a component of fundamental research issues in economics or even in economic geography. The competitiveness of territorial units is a fairly new ...
    • Impact of Tourism on Competitiveness and Internationalization of Cities 

      Kachniewska, Magdalena (Warsaw : World Economy Research Institute SGH Warsaw School of Economics, 2018)
      Over half of world's population lives in the cities and they attract the largest part of the world's tourist traffic: in Europe, at the beginning of the first decade of the 21st century, urban tourism accounted for 30% of ...