Rola systemu wartości w legitymizowaniu organizacji – banki na tle innych przedsiębiorstw
Abstract
Organizacje potrzebują legitymacji, aby przetrwać, dlatego wykorzystują różne
możliwości jej zdobycia i utrzymania. Jedną z nich jest wykazanie, że ich
wartości organizacyjne są zgodne z normatywnymi oczekiwaniami społecznymi,
które opierają się na bardziej ogólnych normach społecznych. Oczekiwania
te zależą od rodzaju organizacji, do której się odnoszą, więc różne organizacje
powinny mieć różne systemy wartości. Celem artykułu jest ustalenie, czy i w jaki
sposób banki i przedsiębiorstwa niefinansowe różnią się od siebie pod względem
występujących w nich systemów wartości organizacyjnych, co wskazywałoby
na wykorzystywanie komunikowania tych wartości w legitymizowaniu obydwu
grup podmiotów. Organisations need legitimacy to survive that is why they use many ways to
gain and maintain it. One of these ways is to demonstrate that their organisational
values conform to the normative social expectations which are grounded in broader
social norms. These expectations depend on the type of the organisation which they
refer to, so different organisations should have different values systems. The purpose
of this article is to identify whether and how banks and non-financial companies
differ from one another in terms of organisational values systems.
Website of the publisher
http://old.ibrkk.pl/Collections
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.