Przeglądaj według autora "Szkoła Główna Handlowa w Warszawie"
-
Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy
Trzebiński, Wojciech (Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2019)Sposób wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w reakcji na ten produkt (np. jego ocenę czy wybór) stanowi jedno z kluczowych zagadnień marketingu, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego ... -
Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości
Kraśniewski, Andrzej; Lewicki, Jacek (Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich, 2019)Ewolucja modelu kształcenia doktorantów w Polsce po roku 1989 jest w znacznym stopniu odzwierciedleniem trendów obserwowanych w krajach o bogatym doświadczeniu w zakresie kształcenia wysoko wykwalifikowanych kadr o ... -
Charakterystyka i ocena efektywności wybranych typów inwestycji alternatywnych
Martysz, Czesław; Gogiel, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2019)Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie inwestycji alternatywnych jako instrumentów przydatnych w procesie dywersyfikacji portfela inwestycyjnego, szczególnie w okresach niestabilności na rynkach finansowych. Główna ... -
Turystyka zdrowotna jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych
Kachniewska, Magdalena (2019)Celem artykułu jest analiza zmian modeli biznesowych turystyki w warunkach rosnącego znaczenia turystyki medycznej. Ich wpływ na modele biznesowe na rynku hotelarskim sprzyja tworzeniu innowacji marketingowych i strategii ... -
The background of regulating non-bank loan institutions in Poland
Pindel, Estera; Martysz, Czesław (2019)Non-bank loan institutions in Poland often face a bad reputation or a lack of trust, are compared to “parabanks” and frequently recognised as companies operating at the borders of the law. Despite their membership in the ... -
Tworzenie wartości dodanej na bazie kontekstowych aplikacji mobilnych (przypadek branży turystycznej)
Kachniewska, Magdalena (2019)W artykule przedstawiono analizę systemu cyfrowego zorientowanego na użytkownika i uzasadniono jego znaczenie w procesie tworzenia wartości. Celem badania jest wskazanie roli mobilnych aplikacji kontekstowych w marketingu ... -
Safety and quality of food on the polish market after European Union accession,
Kowalczyk, Stanisław (2019)The aim of this study is to investigate how the level of food safety and quality in Poland has changed after European Union accession. Poland’s accession to EU structures resulted in a number of economic, market and ... -
Food Safety as a New Science Discipline
Kowalczyk, Stanisław (2019)The article is dedicated to the complex processes of science development, especially the separation of new disciplines and sub-disciplines of knowledge. Its main aim is showing the process and conditions of separation of ... -
O pewnych dylematach moralnych jako narzędziach propagandy politycznej. Argument z "donoszenia na Polskę" przez opozycję w okresie PRL
Rosiak-Zięba, Ewa (Szkoła Główna Handlowa (Warszawa). Oficyna Wydawnicza, 2019)In this paper I explore selected means of political propaganda from the period of the Polish People's Republic (PRL) targeting the anti-communist oppositionists. I focus on arguments implying that informing the international ... -
Przemiany instytucjonalne w Polsce – proces zakończony czy nieustające wyzwanie?
Bentkowska, Katarzyna (Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie, 2019)Celem artykułu jest określenie jakości zmian rozwiązań instytucjonalnych w Polsce w oparciu o międzynarodowe badania i wskaźniki. Wyniki analizy pokazują, że w wielu obszarach odnotowana została istotna poprawa. Najwyraźniej ... -
Destination Management Organizations and Health Tourism Visual Identification in Central and Eastern Europe
Borzyszkowski, Jacek; Lubowiecki-Vikuk, Adrian (2019)Purpose: The purpose of this paper is to identify and diagnose the activities of national destination management organizations (DMOs) from Central and Eastern European countries (CEEC) in the scope of a visual identification ... -
Creation of ecological competences within a company — a theoretical approach
Wysocki, Jacek (2019)Ecological competences, similarly to ecological products, technologies and innovations have played an increasingly important role in the development of the company, determining both the increase in company’s value ... -
Analiza wybranych wskaźników sfery cyfrowej i finansowej w polskim sektorze bankowym w latach 2014-2018
Cirin, Piotr (2019)Cel: Ustalenie poziomu wybranych wskaźników zmian w sferze aktywności cyfrowej klientów oraz wskaźników finansowych w sektorze bankowym. Metodyka badań: W artykule przeprowadzono analizę wybranych wskaźników finansowych ... -
Internal Conditioning of Talent Management in Large Enterprises
Tabor-Błażewicz, Joanna (2019)The paper presents research findings concerning the internal conditioning of talent management (TM) in large Polish enterprises. Interrelations between TM programmes and corporate strategy were demonstrated. Placement of ... -
Różne oblicza samozatrudnienia
Skrzek-Lubasińska, Małgorzata; Gródek-Szostak, Zofia (Oficyna Wydawnica SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2019)Monografia stanowi próbę kategoryzacji zjawiska samozatrudnienia. Przeanalizowane zostały dotychczasowe badania naukowe i publikacje teoretyczne oraz oficjalne dokumenty międzynarodowych organizacji zajmujących się ... -
The Socially Responsible Advertising: in Quest for Values...
Kozłowska, Anna (2019)CSR requires a responsible approach in all areas of the company's operations, including advertising activities. The basic aim of the article is to identify the values that should be the basis for building socially responsible ... -
Zadłużenie jednostek samorządu terytorialnego w Polsce : trendy historyczne, narzędzia do analizy zdolności spłaty zadłużenia oraz postulaty zmian systemowych
Kluza, Krzysztof (Instytut Rozwoju Miast i Regionów & Texter, 2019)Zadłużenie jednostek samorządu terytorialnego w Polsce. Trendy historyczne, narzędzia do analizy zdolności spłaty zadłużenia oraz postulaty zmian systemowych. -
The Diversification Strategy and Business Groups’ Performance in Poland
Dziurski, Patryk; Mierzejewska, Wioletta (2019)The aim of the study is to identify the scope in which business groups in Poland apply the diversification strategy and examine it influence on the performance of a business group. The research method is a critical analysis ... -
Modele biznesowe gospodarki cyfrowej jako czynnik zmian strukturalnych rynku turystycznego - stan badań
Kachniewska, Magdalena (2019)Cel. Identyfikacja luki badawczej w obszarze modeli biznesowych (MB) w turystyce i sformułowanie programu badań w tym zakresie w celu analizy zmian strukturalnych rynku. Metoda. Przegląd i synteza publikacji z baz EBSCO, ... -
Kapitał francuski w Polsce międzywojennej. Stan badań i postulaty badawcze
Łazor, Jerzy (2019)France was a major source of capital for interwar Poland, providing funds for mili- tary matériel, key infrastructural investments, as well as for industry. On the other hand, France pursued an imperialist policy towards ...