Przeglądaj według autora "Szkoła Główna Handlowa w Warszawie"
-
Otoczenie cyfrowe jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych na rynku turystycznym
Kachniewska, Magdalena (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)W warunkach gospodarki cyfrowej wyłaniają się nowe źródła renty ekonomicznej, stosunkowo szybko identyfikowane przez przedsiębiorców, które stają się czynnikiem przeobrażeń rynkowych. Nowe modele biznesowe oparte na analizie ... -
Dostępność finansowa mieszkań w krajach Europy Środkowo-Wschodniej na tle zmian parametrów polityki pieniężnej
Czerniak, Adam; Czaplicki, Marcin; Mokrogulski, Mateusz; Niedziółka, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)W rozdziale przedstawiono analizę dostępności cenowej i kredytowej mieszkań w państwach Europy Środkowo-Wschodniej (EŚW) w latach 2016–2021. Zebrano i omówiono w tym celu dane dotyczące kształtowania się cen nieruchomości ... -
W kierunku zrównoważonej gospodarki w dobie pandemii
Kowalski, Arkadiusz Michał; Weresa, Marzenna Anna; Tomeczek, Artur Franciszek; Napiórkowski, Tomasz Marcin; Dzienis, Anna Maria; Lewandowska, Małgorzata Stefania; Próchniak, Mariusz; Radło, Mariusz-Jan; Szarek-Piaskowska, Aleksandra; Nyga-Łukaszewska, Honorata; Kamińska, Katarzyna (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022)Pandemia COVID-19 i podjęte przez rządy i organizacje międzynarodowe decyzje i działania w diametralny sposób zmieniły warunki konkurowania w gospodarce światowej. Jedną z kluczowych cech umożliwiających osiągnięcie wysokiej ... -
Kształcenie doktorantów – stan prognozowany na 2025 r. z projekcją do 2030 r.
Kraśniewski, Andrzej; Lewicki, Jacek (Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2022)System kształcenia doktorantów w naszym kraju uległ zasadniczej zmianie w 2018 roku w wyniku wejścia w życie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Pomimo zapowiedzi nie wprowadzono jednak wszystkich zapowiadanych ... -
Brand Loyalty to Popular Music Group Brands. The Role of Brand Attachment and Brand Community Relationships
Fira, Martyna (Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)This study extends the concept of brand attachment to the context of cultural brands, specifically brands of popular music groups. The author collates the idea of music group brand with branding theories and investigates ... -
Profesor Janusz Kaliński : bibliografia dorobku naukowego
Łazor, Jerzy (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Bibliografia publikacji prof. Janusza Kalińskiego -
Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy in the Post-Pandemic World
Wojtysiak-Kotlarski, Marcin; Pietrasieński, Paweł; Marciniak, Beata (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)The major topic of the book was linked to selected aspects of entrepreneurship, economic development and public policy in the context of COVID-19 pandemic. -
Przedsiębiorstwa w regionach i podregionach województwa mazowieckiego i ich powiązania w łańcuchach wartości
Radło, Mariusz-Jan; Szczech-Pietkiewicz, Ewelina (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Autorzy opracowania podjęli się wielowymiarowego zmapowania działalności przedsiębiorstw zlokalizowanych w województwie mazowieckim. W analizach – opatrzonych mapami i rysunkami – zaprezentowano, w jaki sposób rozlokowane ... -
Land and Water Resources in Poland: An Empirical Study
Tomeczek, Artur F. (SGH Publishing House, 2022)This research aims to show how the use of land and water resources in Poland compares to other selected economies. It starts with a narrative literature review of related issues in economic research. The main empirical ... -
Factors Influencing Labor Productivity in Modern Economies: A Review and Qualitative Text Analysis
Radło, Mariusz-Jan; Tomeczek, Artur F. (2022)We conduct a semi-systematic literature review and a qualitative text analysis of 141 publications on labor productivity. We have identified 12 factors that play a leading role in economic research of labor productivity: ... -
Skuteczność interwencji publicznej w zakresie mobilności miejskiej
Wolański, Michał (Oficyna Wydawcza SGH, 2022)Praca zawiera ocenę działań w zakresie mobilności miejskiej realizowane w Polsce w perspektywie finansowej 2007-2013 pod względem ich skuteczności -
Powiązania miast w województwie mazowieckim : determinanty i konstrukcja modelu funkcjonalnego województwa
Szczech-Pietkiewicz, Ewelina; Radło, Mariusz-Jan; Tomeczek, Artur F. (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Prezentowana monografia to próba zidentyfikowania i zobrazowania powiązań gospodarczych pomiędzy ośrodkami miejskimi w województwie mazowieckim. Uwzględniono w niej lokalizację przedsiębiorstw i innych instytucji, a także ... -
Relatywna premia płacowa jako efekt zmiany miejsca zamieszkania absolwentów studiów wyższych
Rocki, Marek (2022)Zmiana miejsca zamieszkania po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych jest jedną ze składowych szerokiego zagadnienia migracji wewnętrznych. Migracje osób z wyższym wykształceniem są przedmiotem wielu badań, ale nie ... -
Wzornikowa skala oceny zagrożenia utraty płynności w przedsiębiorstwach
Cenkier, Agnieszka; Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022)Liczba wskaźników stosowanych do badania kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów gospodarczych jest ogromna i przekracza już możliwości racjonalnego wykorzystania ich wszystkich w rzetelnych ocenach. Stąd zarówno naukowcy, ... -
Zapewnianie jakości kształcenia w szkołach doktorskich – wybrane zagadnienia
Lewicki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wprowadziła obligatoryjną, zewnętrzną ocenę kształcenia na poziomie doktorskim w postaci ewaluacji szkół doktorskich. W rozdziale omówione zostały ... -
Innowacyjność grup kapitałowych w Polsce
Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)Innowacyjność jest postrzegana jako jeden z głównych czynników wzrostu i rozwoju współczesnych organizacji oraz jedno z najważniejszych źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Nie dziwi więc, że coraz więcej podmiotów ... -
In Search of Non-Obvious Relationships between Greenhouse Gas or Particulate Matter Emissions, Renewable Energy and Corruption
Wysocki, Jacek; Dec, Paweł (2022-02-13)The article concerns the issue of the existence of non-obvious relationships and of potential corre-lations between the emission of greenhouse gases and particulate matter (PM), renewable energy and corruption perceptions. ... -
Zatrudnialność absolwentów szkół wyższych
Rocki, Marek (2022-03)W artykule zestawiono wartości względnego wskaźnika bezrobocia i względnego wskaźnika zarobków (ich wartości wyznaczane są i udostępniane w ogólnopolskim systemie monitorowania ekonomicznych losów absolwentów) dla wszystkich ... -
Transformacja energetyczna motoryzacji indywidualnej – trendy globalne i perspektywy krajowe
Paprocki, Wojciech; Cichosz, Marzenna; Archanowicz-Kudelska, Katarzyna; Cygler, Joanna; Grucza, Bartosz; Hoszman, Adam; Kachniewska, Magdalena; Liberadzki, Kamil; Liberadzki, Marcin; Marciszewska, Elżbieta; Wolański, Michał; Zagrajek, Paweł; Zawieska, Jakub (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022-08-15)Przedmiotem badań jest analiza transformacji energetycznej rynku motoryzacyjnego w segmencie samochodów osobowych. Ma ona na celu rozpoznanie możliwych scenariuszy procesu eliminowania z ruchu drogowego pojazdów emisyjnych ... -
On planning production and distribution with disrupted supply chains
Szufel, Przemysław (2022-10-31)This paper presents a model for short-term time-horizon production and distribution planning of a manufacturing company located in the middle of a supply chain. The model focuses on an unbalanced market with broken supply ...