Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 722-741 z 955
-
Sprawność jako kryterium oceny zarządzania
(2017)W artykule dokonano przeglądu pojęć i definicji związanych z prakseologiczną kategorią sprawności i odniesiono je do sprawności zarzadzania w ujęciu procesowym. Sprawność zarządzania, w tym podejmowania decyzji, ... -
Stakeholder management in cultural oganisations
(2017)The aim of the paper is to present stakeholder analysis and management in cultural organisations. Non-profit organisations, including cultural ones, can use methods and tools designed for for-profit organisations, but they ... -
Stan kształcenia statystyków w raportach Polskiej Komisji Akredytacyjnej
(2013)Informacje nagromadzone przez PKA (początkowo „Państwową...”, a teraz „Polską Komisję Akredytacyjną”) dają podstawy do dokonywania różnego rodzaju podsumowań. Prezentowany materiał wykorzystuje raporty z ocen dokonanych ... -
Stan zdrowia w Polsce: rola czynników ekonomiczno-społecznych i stylu życia. Ocena na podstawie wskaźnika SRH i PAR,
(2010)W pracy zaprezentowana została subiektywna miara stanu zdrowia populacji w postaci samooceny stanu zdrowia (SRH). Miara ta jest szeroko stosowanym w badaniach społecznych wskaźnikiem do oceny stanu zdrowia i występujących ... -
Start-up a uwarunkowania sukcesu: wymiar teoretyczno-praktyczny
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)Współczesne czasy tworzą sprzyjające warunki dla rozwoju inicjatyw typu start-up, co znajduje potwierdzenie m.in. w rosnącej liczbie start-upów oraz inicjatywach na szczeblu instytucjonalnym. Podejmując decyzję o realizacji ... -
Startup as Type of Enterprise Within the Debate on the Capitalism in Poland
(2015)In recent years we have seen many signs of growing interest of ‚startups’ all over the world and in Poland as well as a growing number of new businesses, named ‚startup’, which is business ventures, operating in the broad ... -
Stosunki gospodarcze pomiędzy Republiką Korei a Koreańską Republiką Ludowo-Demokratyczną
(2012-03)Celem Artykułu jest pokazanie uwarunkowań i dynamiki współpracy ekonomicznej pomiędzy Koreą Północną i Południową. Autorka pokazuje przyczyny nawiązania współpracy gospodarczej pomiędzy państwami będącymi teoretycznie w ... -
Strategia antykryzysowa nie może zaczynać się od leczenia objawowego
(2010-03)Polska wyróżnia się na tle innych krajów tym, że mimo globalnego kryzysu nie została dotknięta recesją. Wciąż zwiększa się PKB, choć tempo jego wzrostu uległo spowolnieniu z ok. 5% w 2008 r. do niespełna (choć wobec ... -
Strategia w rozwoju firm rodzinnych
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2016)Z przeprowadzonych na świecie i w Polsce badań wynika, że większość firm rodzinnych nie posiada formalnie opracowanych planów strategicznych, ale dość dobrze daje sobie radę na współczesnych rynkach. Niestety, w świetle ... -
Strategic approach to pro-ecological activities of companies
(2016)Contemporary conditions of functioning of business entities cause the situation, in which new paradigms within which ecological aspects are playing an increasingly important role are being created. In this situation issues ... -
Strategic management on the level of region based on Wielkopolska Region case study
(MacMillan, 2011)Regional strategies became a very popular tool of national development of modern countries. It is obvious that the whole country is not the same when natural resources, human resources, tradition, knowledge, etc. are taken ... -
Strategiczna karta wyników w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem
(2016)Zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga nie tylko intuicji, ale i odpowiedniej wiedzy ekonomicznej. Przydatna jest zwłaszcza znajomość koncepcji zarządzania strategicznego, która stanowi holistyczne ujęcie tego zagadnienia, ... -
Strategiczne znaczenie pomiaru społeczno‑gospodarczych dokonań. Refleksje w kontekście programu debaty na Europejskim Forum Nowych Idei EFNI – Sopot 2017
(2017-09)Sposób pomiaru działań uczestników rynku zawsze rzutuje na jakość, styl i intensywność pracy, zachowania i decyzje tych, których bezpośrednio lub pośrednio pomiar dotyczy. Kształtowanie długookresowych strategii rozwoju ... -
Strategie (nie)instytucji kultury. Studium przypadku Zamku Cieszyn
(2017)Celem artykułu jest charakterystyka strategii organizacji z sektorów kultury na przykładzie (nie)instytucji kultury Zamku Cieszyn. Jest to nietypowa instytucja, gdyż łączy w sobie najlepsze elementy z organizacji niedziałających ... -
Strategie firm sektora spożywczego w zakresie jakości żywności w okresie niestabilności otoczenia
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2012)W czasach kryzysu i niestabilności otoczenia rynkowego, firmy spożywcze radzą sobie stosunkowo lepiej, niż inne sektory. Jest to konsekwencja typowych dla tej branży cech, jak produkcja artykułów zaspokajających podstawowe ... -
Strategie marketingowe przedsiębiorstw i regionów turystycznych w mediach społecznościowych
(2017)Celem opracowania jest omówienie zasad kreowania nowoczesnej strategii marki regionów i przedsiębiorstw turystycznych w mediach społecznościowych (MS) z uwzględnieniem nowych form komunikacji oraz nowych sposobów pozyskiwania ... -
Strategie małych i średnich przedsiębiorstw w działalności innowacyjnej
(2013)W artykule skoncentrowano się na uzyskaniu odpowiedzi na następujące pytania: za pomocą jakich czynników badane małe i średnie przedsiębiorstwa konkurują na rynku, czy przedsiębiorstwa te podejmują planowe działania w ... -
Strategie współpracy w otwartych innowacjach w Polsce
(2018)Celem artykułu jest opracowanie autorskiej klasyfikacji modelowych strategii współpracy przedsiębiorstw w otwartych innowacjach oraz ich empiryczna weryfikacja na rynku polskim. Autorzy zastosowali wnioskowanie dedukcyjne, ... -
Strategie, koalicje i szczęśliwe zakończenia: teoria gier w baśniach
(2023-06)Celem opracowania jest wskazanie przykładów zastosowań matematycznej teorii gier do opisu baśni i utworów bezpośrednio nimi inspirowanych. Przedstawione są podstawowe definicje teorii gier (strategia, strategia dominująca, ... -
Struktura procesu projektowania strategii informatyzacji organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2021-09)Wyzwania nowego paradygmatu zarządzania strategicznego, którego wyznacznikami są: cyfrowy klient, cyfrowy produkt, cyfrowy kanał dystrybucji, cyfrowy dostawca lub partner; cyfrowy pracownik, a nawet cyfrowy regulator ...