Strategie (nie)instytucji kultury. Studium przypadku Zamku Cieszyn
Streszczenie
Celem artykułu jest charakterystyka strategii organizacji z sektorów kultury na przykładzie (nie)instytucji kultury Zamku Cieszyn. Jest to nietypowa instytucja, gdyż łączy w sobie najlepsze elementy z organizacji niedziałających dla zysku z elementami z tych działających dla zysku. Zamek Cieszyn jest przykładem dobrej praktyki w zakresie zarządzania organizacją w sektorze kultury. Autor wykorzystał następujące metody badawcze: krytyczna analiza literatury oraz studium przypadku. W artykule są rozwijane i uzupełnianie propozycje teoretyczne, które są weryfikowane w przygotowanym studium przypadku. Konkludując tworzenie i realizacja strategii w organizacjach z sektorów kultury jest trudnym zadaniem, gdyż na proces ten mają wpływ następujące uwarunkowania: cele organizacji odmienne od celów organizacji działających dla zysku, konieczność zarządzania sprzecznymi aktywnościami, takimi jak eksploracja i eksploatacja, konieczność godzenia oczekiwań różnych grup interesariuszy, nieprzewidywalność otoczenia oraz duże znaczenie czynników z otoczenia politycznego.
Kolekcje

Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.