Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 41-60 z 932
-
Benefits and Costs of IFRS Implementation in Poland - the View of Preparers and Consultants
(Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2017)The purpose of the research was to examine the opinions of preparers and consultants on costs and benefits of IFRS implementation in Poland and to compare the obtained results to the findings of similar studies conducted ... -
Bezpieczeństwo i jakość polskiej żywności
(2014)Przedstawiono zagadnienia bezpieczeństwa i jakości żywności na rynku polskim. Wychodząc od Food Risk Matrix analizie poddano takie zagadnienia, jak usytuowanie bezpieczeństwa i jakości żywności w koncepcji macierzy ryzyka ... -
Bezpieczeństwo żywności a jednostka w teorii ekonomii
(2017)W artykule podjęto próbę określenia podstawy teoretycznej zjawiska, jakim jest bezpieczeństwo żywności. Z reguły bezpieczeństwo żywności odnosi się do dwóch zasadniczych obszarów, tj. obecności substancji obcych w ... -
Bezpieczeństwo żywności w epoce nierówności
(2016)W następstwie globalizacji dochodzi w strukturze świata do głębokich zmian politycznych, społecznych i gospodarczych. Odnosi się to także do produkcji i obrotu żywnością. Zmia-ny polegają głównie na wydłużaniu się łańcuchów ... -
Bezpieczny kredyt 2% oraz konto mieszkaniowe jako nowe instrumenty polityki mieszkaniowej w Polsce
(2023-12-30)Celem artykułu jest przedstawienie istoty zarówno bezpiecznego kredytu 2%, jak i konta mieszkaniowego oraz poszukiwanie odpowiedzi na pytanie badawcze, czy te dwa instrumenty wpłynęły na rynek nieruchomości mieszkaniowych ... -
Bezrobocie i wykluczenie
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)The change of Poland’s political system in 1989 and introduction of the market economy created a new situation on the labour market. In the first period of transformation, there was a rapid fall in the number of working ... -
Bezrobocie w Polsce w latach 1918-2018
(2018)Artykuł stanowi syntetyczne omówienie i analizę zjawiska bezrobocia w trzech okresach – Drugiej Rzeczypospolitej, Polski Ludowej oraz Trzeciej Rzeczypospolitej. Bezrobocie w Polsce w całym badanym okresie było konsekwencją ... -
Bezwarunkowy dochód podstawowy. Istota i kontrowersje. Refleksje na temat książki Macieja Szlindera pt. Bezwarunkowy dochód podstawowy. Rewolucyjna reforma społeczeństwa XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018
(2018)Bezwarunkowy dochód podstawowy (BDP), określany też jako dochód gwarantowany, to koncepcja i kategoria, na temat której obecnie toczą się w wielu krajach intensywne dyskusje. Mimo że dyskusje te cechują ostre kontrowersje, ... -
Bibliografia prac profesora Zbigniewa Landaua
(Szkoła Główna Handlowa, 2001)Bibliografia prac prof. dr hab. Zbigniewa Landaua została przygotowana z okazji jubileuszu 45-lecia jego pracy naukowej. Prezentuje prace Profesora z lat 1956-2000 w układzie chronologicznym. W obrębie poszczególnych lat ... -
Big Data Analysis as the tool for predictive intelligence and experience personalization in tourism
(2019)The main purpose of the paper is to identify the potential of Big Data Analysis (BDA) as a source of competitive advantage in the tourism market. A review of literature was adapted in order to define and estimate the ... -
Big Data Analysis jako zrodlo przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i regionów turystycznych
(2014)Purpose. Identification of the potential of Big Data Analysis (BDA) as a source of competitive advantage in the tourism market. Method. A review of literature was first adapted in order to estimate the significance of ... -
Bilateralne stosunki polsko-amerykańskie – aspekty polityczne i gospodarcze
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2021)Celem niniejszego rozdziału jest zbadanie bilateralnych stosunków polsko-amerykańskich w sferze politycznej i gospodarczej w latach 2009–2020. Prezentowane opracowanie składa się z dwóch części. Pierwsza z nich dotyczy ... -
Bohater reklamowy, czyli, jak budować wiarygodność w reklamie
(2013)Artykuł jest wynikiem przeglądu literatury przedmiotu, dotyczącej przekazu reklamowego, perswazji, wpływu społecznego itp. Wychodząc od założenia, że bohater wiarygodny to osoba, którą można obdarzyć zaufaniem i/lub, która ... -
Boundary conditions for the implementation of smart management systems in tourist destinations
(2020)Objective: Purpose of this paper is twofold: (1) to indicate the business and technological foundations of smart tourism, as well as prospects for its further development; (2) to indicate factors and barriers to the ... -
Brand Loyalty to Popular Music Group Brands. The Role of Brand Attachment and Brand Community Relationships
(Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)This study extends the concept of brand attachment to the context of cultural brands, specifically brands of popular music groups. The author collates the idea of music group brand with branding theories and investigates ... -
Brexit from Different Perspectives
(2017-11)The subject of the research is consequences of Brexit perceived from the perspective of the European Union, the United Kingdom and Poland. The research is an interdisciplinary law and economics study. The results show that ... -
Can Islam be Cool? Emerging Islamic Consumer Culture
(2012)In the paper the author challenges the stereotypical image of Islamic culture as being repressive and hostile to consumerism. Using variety of examples, the author describes the multifold process of consumer culture ... -
Captive as an Insurance Formula for Risk Management: Advantages and Disadvantages
(2017)This article introduces subject of an insurance captive entity, with focus on how it could be used as insurance formula for risk management. Captive might be the most appropriate insurance formula for risk management. ... -
Categorisation-enhanced mental-accounting consumer behaviour: demand enhancement and endogenous cycles in an overlapping-generations income-age distribution model
(2023-06)Weaknesses of intertemporal optimisation approaches to consumption modelling include excess sensitivity of an individual's expenditure to interest rate changes and the inability to account for the documented behavioural ... -
Cause related marketing i strategiczna filantropia jako instrumenty marketingu społecznego
(2013)Przedsiębiorstwa przejawiają rosnącą troskę dotyczącą zarządzania kwestiami społecznymi. Znajduje to odzwierciedlenie w podejmowaniu wielu szeregu inicjatyw pozwalających na łączenie potrzeb organizacji z potrzebami ...