Browsing by Title
Now showing items 51-70 of 977
-
Big Data Analysis as the tool for predictive intelligence and experience personalization in tourism
(2019)The main purpose of the paper is to identify the potential of Big Data Analysis (BDA) as a source of competitive advantage in the tourism market. A review of literature was adapted in order to define and estimate the ... -
Big Data Analysis jako zrodlo przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i regionów turystycznych
(2014)Purpose. Identification of the potential of Big Data Analysis (BDA) as a source of competitive advantage in the tourism market. Method. A review of literature was first adapted in order to estimate the significance of ... -
Bilateralne stosunki polsko-amerykańskie – aspekty polityczne i gospodarcze
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2021)Celem niniejszego rozdziału jest zbadanie bilateralnych stosunków polsko-amerykańskich w sferze politycznej i gospodarczej w latach 2009–2020. Prezentowane opracowanie składa się z dwóch części. Pierwsza z nich dotyczy ... -
Bohater reklamowy, czyli, jak budować wiarygodność w reklamie
(2013)Artykuł jest wynikiem przeglądu literatury przedmiotu, dotyczącej przekazu reklamowego, perswazji, wpływu społecznego itp. Wychodząc od założenia, że bohater wiarygodny to osoba, którą można obdarzyć zaufaniem i/lub, która ... -
Boundary conditions for the implementation of smart management systems in tourist destinations
(2020)Objective: Purpose of this paper is twofold: (1) to indicate the business and technological foundations of smart tourism, as well as prospects for its further development; (2) to indicate factors and barriers to the ... -
Brand Loyalty to Popular Music Group Brands. The Role of Brand Attachment and Brand Community Relationships
(Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)This study extends the concept of brand attachment to the context of cultural brands, specifically brands of popular music groups. The author collates the idea of music group brand with branding theories and investigates ... -
Brexit from Different Perspectives
(2017-11)The subject of the research is consequences of Brexit perceived from the perspective of the European Union, the United Kingdom and Poland. The research is an interdisciplinary law and economics study. The results show that ... -
Can Islam be Cool? Emerging Islamic Consumer Culture
(2012)In the paper the author challenges the stereotypical image of Islamic culture as being repressive and hostile to consumerism. Using variety of examples, the author describes the multifold process of consumer culture ... -
Captive as an Insurance Formula for Risk Management: Advantages and Disadvantages
(2017)This article introduces subject of an insurance captive entity, with focus on how it could be used as insurance formula for risk management. Captive might be the most appropriate insurance formula for risk management. ... -
Categorisation-enhanced mental-accounting consumer behaviour: demand enhancement and endogenous cycles in an overlapping-generations income-age distribution model
(2023-06)Weaknesses of intertemporal optimisation approaches to consumption modelling include excess sensitivity of an individual's expenditure to interest rate changes and the inability to account for the documented behavioural ... -
The causal effects of the number of children on female employment - do European institutional and gender conditions matter?
(2014)This paper contributes to the discussion on the effects of the number of children on female employment in Europe. Previous research has usually either (1) compared these effects across countries assuming exogeneity of ... -
Cause related marketing i strategiczna filantropia jako instrumenty marketingu społecznego
(2013)Przedsiębiorstwa przejawiają rosnącą troskę dotyczącą zarządzania kwestiami społecznymi. Znajduje to odzwierciedlenie w podejmowaniu wielu szeregu inicjatyw pozwalających na łączenie potrzeb organizacji z potrzebami ... -
Cele reformy opodatkowania dochodów osobistych
(2008)W opracowaniu przedstawiono przyczyny, cele oraz uwarunkowania reformy opodatkowania dochodów osobistych. Podstawę rozważań stanowi co prawda podatek dochodowy od osób fizycznych, ale omówione są także inne, istniejące ... -
Cele reklamowe. Weryfikacja założeń
(2016)Cele reklamowe są rozpatrywane w literaturze przedmiotu w bardzo różnorodny sposób. Na potrzeby artykułu dokonano przeglądu różnych podejść do tematu badawczego i zaproponowano autorskie podejście do celów reklamowych. ... -
Central and Eastern Europe as a Medical Tourism Destination : a Case Study of Poland
(2019)The medical tourism has been changing the healthcare scene especially in the developing countries which offer a combination of low costs for medical services and experienced medical personnel. It gives them the potential ... -
Central bank credibility, long-term yields and the effects of monetary integration
(2021-01)Forming a monetary union implies equalization of short-term interest rates across the member states as monetary policy is delegated to a common central bank, but also leads to integration of risk-free bond markets. In this ... -
CGE model PLACE
(2015-12)PLACE is a static multi-region, multi-sector computable general equilibrium (CGE) model designed to assess the economic impact of energy and climate policies. Policies are typically analyzed using a comparative static ... -
Changes in perception of European integration after Brexit
(Institute of Economic Research, 2017)Research background: UK rejects the paradigm of the role and rank of the security community and the perception of European integration as a road of no re-turn. Economic and legal study allows to assess the reasoning of ... -
The changing educational gradient in marital disruption: A meta-analysis of European longitudinal research
(2011)A large number of empirical studies have investigated the role of education in the changes in union dissolution in Europe, but these studies have so far produced inconsistent results. This paper seeks to assess the ... -
Chaos w gospodarce globalnej, potrzeba instytucjonalno‑ustrojowego ładu. Wybrane refleksje na tle studiów literatury przedmiotu
(2018)Zarówno rzeczywistość, jak i wyniki badań naukowych dotyczących współczesnych przemian w gospodarce rynkowej niemal jednoznacznie wskazują, że świat pogrąża chaos. Chaos ten dotyczy zarówno sfery ekonomicznej, jak i ...